ویزای تحصیلی

رشته شنوایی سنجی در آمریکا

رشته شنوایی سنجی در آمریکا علاقمندان زیادی دارد؛ اما بین کسانیکه تمکن مالی خوبی دارند محبوبیتی بیش از پیش داشته است. در 2024 این پنج مرحله روندی را که یک دانشجوی بین‌المللی می ‌تواند برای تحصیل در دانشگاه یا کالج در ایالات متحده دنبال کند، توضیح می‌دهد:

  • در مورد گزینه های خود تحقیق کنید تحصیلات تکمیلی شامل شش سطح می باشد
  • مطالعات خود را تامین مالی کنید
  • درخواست خود را تکمیل کنید
  • برای ویزای خود اقدام کنید
  • برای عزیمت آماده شوید

کلاس‌ها معمولاً از نظر آکادمیک چالش برانگیز هستند و تکالیف زیادی دارند و بسیاری از دانش‌آموزان برای کمک به پرداخت هزینه‌های تحصیل خود، مشاغل پاره وقت کار می‌کنند. اکثر دانشجویان آمریکایی در محوطه دانشگاه یا اطراف آن زندگی می کنند و والدین آنها اغلب در شهر یا ایالتی متفاوت از دانشگاه زندگی می کنند یا کلا خارجی هستند و در کشور دیگری هستند. ایالات متحده یکی از محبوب ترین مقاصد جهان برای تحصیلات عالی است و همچنین یکی از گران ترین مقاصد، اگرچه قیمت گذاری اولیه ممکن است باعث نگرانی شدید شود، ارزش آن را دارد که همه راه های تامین مالی و کمک های مالی را قبل از حذف کشور بررسی کنید.

بهترین شهرهای آمریکا برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی عبارت هستند از:

  • Utah
  • California
  • Texas
  • Florida
  • New York
  • North Dakota
  • North Carolina
  • Wisconsin

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله در خصوص رشته شنوایی سنجی در آمریکا توضیحاتی ارائه می دهد. ابتدائا لازم به ذکر است که در سال 2024 برای واجد شرایط بودن برای مجوز کامل در شنوایی شناسی، متقاضی باید مراحل ذیل را بگذراند:

  1. ارسال به انگشت نگاری
  2. از 1 ژانویه 2008، دارای مدرک دکترا یا معادل آن در شنوایی شناسی از یک موسسه آموزشی معتبر باشید
  3. 300 ساعت کارآموزی بالینی تحت نظارت را در سه محیط بالینی مختلف تکمیل کرده اند

مراحل رشته شنوایی سنجی در آمریکا

تحصیل در آمریکا پرهزینه است مخصوصا در رشته هایی مثل شنوایی سنجی، اتاق عمل و غیره. با این حال کسانی که تمکن مالی کافی دارند در آمریکا گزینه های زیادی برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی خواهند داشت؛ البته به شرطی که علاوه بر تمکن مالی عالی، رزومه خوب و قدرت یادگیری بالایی هم داشته باشند. تمام شنوایی شناسان جدید ملزم به داشتن مدرک دکترای شنوایی شناسی هستند. به طور معمول 4 سال طول می کشد تا این مدرک فوق لیسانس تکمیل شود و اکثر دانشجویانی که در برنامه های AuD پذیرفته می شوند دارای مدرک کارشناسی در رشته علوم ارتباطات و اختلالات هستند. کلینیک شنوایی شناسی UCLA خدمات جامعی از جمله ارزیابی، توزیع سمعک و خدمات کاشت حلزون ارائه می دهد و یکی از هزاران مکانی است که فارغ التحصیلان این رشته در آمریکا می توانند در آن مشغول به کار شوند.

مراحل رشته شنوایی سنجی در آمریکا

به منظور فعالیت در حیطه شنوایی سنجی افراد باید یکسری از مراحل را طی نمایند که در سال 2024 در آمریکا به شرح ذیل می باشد:

  1. مرحله 1: مدرک لیسانس بگیرید
  2. مرحله 2: مدرک کارشناسی ارشد
  3. مرحله 3: یک برنامه AuD را تکمیل کنید
  4. مرحله 4: قبولی در آزمون پراکسیس در شنوایی شناسی
  5. مرحله 5: توسط ایالت خود مجوز دریافت کنید
  6. مرحله 6: صدور گواهینامه کامل

مراحل رشته شنوایی سنجی در آمریکا

هزینه تحصیل رشته شنوایی سنجی در آمریکا

در نیویورک، شنوایی شناس دارای مجوز باید حداقل مدرک کارشناسی ارشد را در شنوایی شناسی تکمیل کند. این شامل مطالعات در فرآیندهای ارتباطی اولیه و حوزه های حرفه ای و علمی شنوایی و کم شنوایی است، آنها همچنین باید یک تمرین تحت نظارت حداقل 400 ساعت را تکمیل کنند. آیا شنوایی شناسان به دانشکده پزشکی می روند؟ شنوایی شناسان باید مدرک فوق لیسانس AuD را بگذرانند تا در ایالات متحده عمل کنند؛ این مدرک با کسانی که مدرک پزشکی را تکمیل می کنند متفاوت است. آیا شنوایی شناس یک پزشک است؟ شنوایی شناسان برای انجام شنوایی شناسی نیازی به اخذ مدرک دکترا ندارند، اما جزو رشته های پزشکی طبقه بندی نمی شود. شنوایی شناس به این معنا که دکترا دارند و آموزش کامل پزشکی را گذرانده اند، پزشک است.

در سال 2024 شنوایی شناسان جراحی انجام نمی دهند و داروها (داروهای تجویزی) را تجویز نمی کنند؛ آنها ممکن است داروهای بدون نسخه را توصیه کنند. در ایالات متحده، 73 کالج و دانشگاه برنامه های شنوایی شناسی/ شنوایی شناس را ارائه می دهند و متوسط ​​شهریه و هزینه برنامه شنوایی شناسی/ شنوایی شناس در دانشکده های پزشکی 11538$ (دلار آمریکا) برای ساکنان ایالتی و 24219$ (دلار آمریکا) برای دانشجویان خارج از ایالت برای سال تحصیلی 2024-2023 است.

بهترین دانشگاه ها در آمریکا

به منظور تحصیل در آمریکا در رشته هایی مثل شنوایی سنجی، پرستاری و غیره، بهترین دانشگاه ها عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های آمریکا برای تحصیل در رشته شنوایی سنجیرتبه ملی 2024شهر
Massachusetts Institute of Technology1Cambridge
Harvard University2Harvard University
Stanford University3Stanford
Cornell University4Ithaca
University of California, Berkeley5Berkeley
Columbia University in the City of New York6New York City
University of Michigan7Ann Arbor
University of Washington8Seattle
University of Pennsylvania9Philadelphia
University of Minnesota-Twin Cities10Minneapolis

درآمد شنوایی سنجان در آمریکا

کار در آمریکا تقریبا برای تمامی مشاغل با درآمد بالایی همراه است و در این میان متخصصین شنوایی سنجی هم سطح درآمد خیلی بالایی دارند. در نمودار ذیل حدود درآمد افرادیکه در این حوزه تحصیل کرده اند در آمریکا مشخص شده است:

درآمد متخصصان شنوایی سنجی در آمریکا

میانگین حقوق 170000$ (دلار آمریکا) در سال است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان شنوایی شناس (ها) کار می کنند کمتر از 170000$ (دلار آمریکا) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 170000$ (دلار آمریکا) درآمد دارند. میانه نشان دهنده ارزش حقوق متوسط ​​است ودر نهایت، کارکنانی که بیش از 20 سال سابقه حرفه ای دارند، سالانه 258000$ (دلار آمریکا) حقوق دریافت می کنند که 6% بیشتر از افراد با 15 تا 20 سال سابقه است.

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است در خصوص رشته شنوایی سنجی در آمریکا، کار در آمریکا، بهترین دانشگاه ها به منظور تحصیل در آمریکا، شهریه دانشگاه های آمریکا در رشته شنوایی سنجی و غیره توضیحاتی بیان شد.

سوالات متداول در خصوص رشته شنوایی سنجی در آمریکا

در بخش پایانی مقاله رشته شنوایی سنجی در آمریکا به سوالات پرتکرار شما پاسخ می دهیم:

  • هزینه تحصیل رشته شنوایی سنجی در آمریکا به چه صورت است؟ در نیویورک، شنوایی شناس دارای مجوز باید حداقل مدرک کارشناسی ارشد را در شنوایی شناسی تکمیل کند. این شامل مطالعات در فرآیندهای ارتباطی اولیه و حوزه های حرفه ای و علمی شنوایی و کم شنوایی است، آنها همچنین باید یک تمرین تحت نظارت حداقل 400 ساعت را تکمیل کنند. آیا شنوایی شناسان به دانشکده پزشکی می روند؟ شنوایی شناسان باید مدرک فوق لیسانس AuD را بگذرانند تا در ایالات متحده عمل کنند؛ این مدرک با کسانی که مدرک پزشکی را تکمیل می کنند متفاوت است.
  • مراحل رشته شنوایی سنجی در آمریکا به چه صورت است؟ تحصیل در آمریکا پرهزینه است مخصوصا در رشته هایی مثل شنوایی سنجی، اتاق عمل و غیره. با این حال کسانی که تمکن مالی کافی دارند در آمریکا گزینه های زیادی برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی خواهند داشت؛ البته به شرطی که علاوه بر تمکن مالی عالی، رزومه خوب و قدرت یادگیری بالایی هم داشته باشند. تمام شنوایی شناسان جدید ملزم به داشتن مدرک دکترای شنوایی شناسی هستند. به طور معمول 4 سال طول می کشد تا این مدرک فوق لیسانس تکمیل شود و اکثر دانشجویانی که در برنامه های AuD پذیرفته می شوند دارای مدرک کارشناسی در رشته علوم ارتباطات و اختلالات هستند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *