ویزای تحصیلی

رشته شنوایی سنجی در اتریش

رشته شنوایی سنجی در اتریش

رشته شنوایی سنجی در اتریش برای کسانی که به زبان آلمانی تسلط کاملی دارند، گزینه خوبی است و مورد توجه قرار می گیرد. البته برای کسانی که می خواهند با زبان انگلیسی تحصیل کنند و وارد بازار کار شوند، بهترین کشور برای رشته شنوایی سنجی آمریکا است. آمریکا چه به لحاظ هزینه های تحصیل چه هزینه های زندگی کشور گرانی است اما فراموش نشود که بهترین دانشگاه ها در این کشور قرار دارند. به علاوه علیرغم نبود دانشگاه های رایگان در آمریکا، رشته شنوایی سنجی در این کشور درآمد به مراتب بیشتری نسبت به بسیاری از کشورهای توسعه یافته دیگر دنیا از جمله اتریش، مجارستان، ایتالیا و غیره دارد. با این حال تحصیل در دانشگاه های دولتی اتریش برای اروپایی ها رایگان برای غیر اروپایی ها از جمله ایرانی ها تقریبا رایگان است که همین موضوع باعث شده رشته شنوایی سنجی در این کشور علاقمندانی داشته باشد.

شهرهای اصلی مانند وین و گراتس خانه بسیاری از قلعه‌ها، کاخ‌ها و باغ‌های باروک و موزه‌هایی هستند که نقش اتریش را در تاریخ موسیقی و روان‌شناسی نشان می‌دهند؛ از نوازندگان و آهنگسازان معروف اتریشی می توان به هایدن، مالر، لیست و البته موتزارت اشاره کرد، در حالی که زیگموند فروید، بنیانگذار روانکاوی نیز در اینجا متولد شد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به تحصیل در اتریش به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه تحصیل در رشته شنوایی سنجی در اتریش چقدر است؟
  • درآمد رشته شنوایی سنجی در اتریش در سال 2022 چه میزان است؟
  • بهترین دانشگاه های اتریش کدامند؟

زبان تحصیل رشته شنوایی سنجی در اتریش

فراموش نشود لازمه تحصیل در دانشگاه های دولتی اتریش که تقریبا رایگان هستند و شهریه های پایینی دارند، در تمامی رشته ها از جمله شنوایی سنجی، تسلط داشتن به زبان آلمانی است. حتی کسانی که تمکن مالی بالایی دارند و می خواهند در دانشگاه های خصوصی اتریش تحصیل کنند که لازم نباشد آلمانی یاد بگیرند، در نهایت برای ورود به بازار کار اتریش چاره ای جز یادگیری و تسلط به زبان آلمانی ندارند. لازم به ذکر است پس از انجام تحصیلات لازم در اتریش، در نهایت فرد باید گواهی یا اصطلاحا مجوز فعالیت به عنوان فرد شنوایی سنج اخذ نماید که هزینه آن حدود 300€ (یورو) می باشد.

هزینه تحصیل رشته شنوایی سنجی در اتریش

تحصیل در اتریش در رشته شنوایی سنجی برای هر دانشگاه و مقطع تحصیلی، هزینه های متفاوتی به دنبال خواهد داشت. مثلا در دانشگاه های دولتی اتریش که شهریه های پایینی دارند اصطلاحا به دانشگاه های رایگان معروفند، شهریه دوره های شنوایی سنجی که تماما به زبان آلمانی تدریس می شود، بین 3000€ تا 7000€ (یورو) در سال است. این در حالی است که برای رشته مزبور در دانشگاه های خصوصی اتریش که امکان تحصیل به زبان انگلیسی را فراهم می نمایند، شهریه سالانه ممکن است به 18000€ (یورو) و بیشتر هم برسد. علاوه بر شهریه دانشگاه، به منظور تحصیل در اتریش باید هزینه زندگی در این کشور را نیز مدنظر قرار داد که تنها بخشی از آن با کار دانشجویی قابل تامین است.

زبان تحصیل رشته شنوایی سنجی در اتریش

هزینه زندگی در اتریش

هزینه زندگی در اتریش برای دانشجویان با توجه به سبک زندگی و شهر محل اقامتشان متفاوت خواهد بود اما معمولا به شرح ذیل است:

  • در شهر وین: ماهانه 1000€ تا 1300€ (یورو)
  • در شهرهای کوچک تر مثل گراتس: 800€ تا 1100€ (یورو)

همان طور که مشاهده می شود چه به لحاظ هزینه تحصیل چه هزینه زندگی، تحصیل در آمریکا، به مراتب پرهزینه تر از اتریش است. اما کشورهای ارزان تری هم برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی وجود دارند که از آن جمله می توان به آلمان و نروژ با امکان تحصیل رایگان اشاره نمود. همان طور که پیش تر اشاره شد، در اتریش امکان کار دانشجویی برای دانشجویان، حتی اگر تابعیت اتحادیه اروپا یا حوزه اقتصادی اروپا، را نداشته باشند نیز پیش بینی شده است. منتهی کار دانشجویی در اتریش محدود است و تنها تا 20 ساعت در هفته مطابق قوانین مجاز دانسته شده است. با مشغول شدن به کار دانشجویی، افراد می توانند درآمد ماهانه ای حدود 300€ تا 650€ (یورو) داشته باشند و بخشی از هزینه ای زندگی خود را تامین نمایند.

کار در رشته شنوایی سنجی در اتریش

کار در اتریش با رشته شنوایی سنجی امکان پذیر است:

درآمد ماهانه رشته شنوایی سنجی در اتریش

تحصیل شنوایی سنجی در دانشگاه دولتی در اتریش

برای چنین کشور کوچکی، برتری دانشگاه های اتریش در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است و بسیاری از آنها در رتبه‌بندی دانشگاه‌های بین‌المللی رتبه بالایی دارند؛ پس اگر تصمیم به تحصیل در اینجا داشته باشید، کیفیت تحصیلات خوبی را برای شما تضمین می‌کنند. علاوه بر این، امتیاز برای دانشجویانی که در کشورهای دیگر اتحادیه اروپا نشات می‌گیرند این است که تحصیل در هر یک از دانشگاه‌های دولتی تقریبا رایگان است. یعنی اگر از کشوری خارج از اتحادیه اروپا می آیید، هزینه ها بسیار معقول و پایین تر از بسیاری از کشورهای دیگر اروپا هستند یعنی با حدود 1500€ (یورو) در سال که البته در رشته هایی مثل شنوایی سنجی و دندانپزشکی کمی بالاتر است.

تحصیل شنوایی سنجی در دانشگاه خصوصی اتریش

دانشگاه‌های خصوصی می‌توانند نرخ‌های خود را تعیین کنند که می‌تواند بسیار بالاتر باشد، اما انتخاب‌های زیادی برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد که مطمئناً یکی را پیدا می‌کنید که متناسب با بودجه و آرزوی تحصیلی شما باشد. دانشگاه وین قدیمی ترین دانشگاه در جهان آلمانی زبان است که در سال 1365 تأسیس شد و یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی است. با 15 برنده جایزه نوبل همراه است و نزدیک به 200 برنامه تحصیلی مختلف برای انتخاب دارد که بسیاری از آنها به زبان انگلیسی تدریس می شوند؛ البته رشته شنوایی سنجی به زبان آلمانی است.

دانشگاه های اتریش در سراسر جهان شناخته شده است و بسیاری از آنها در رتبه‌ بندی دانشگاه‌ های بین‌المللی رتبه بالایی دارند اما در واقع بهترین آن ها در سال تحصیلی 2023-2022 همین دانشگاه وین است. در این مقاله راجع به رشته شنوایی سنجی در اتریش توضیحاتی بیان شد که امید است برای علاقمندان این رشته مفید بوده باشد. علاقمندان به کار در اتریش، تحصیل در اتریش، کار در آلمان و غیره می توانند به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و سوالات مهاجرتی خود را برای کارشناسان مجموعه مطرح نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *