ویزای تحصیلی

رشته شنوایی سنجی در ایتالیا

رشته شنوایی سنجی در ایتالیا

رشته شنوایی سنجی در ایتالیا با توجه به هزینه های پایین دانشگاه های دولتی، بین افرادی که به زبان ایتالیایی تسلط دارند خیلی پرطرفدار است. چرا که دانشگاه های دولتی ایتالیا که شهریه های بسیار پایینی دارند و تقریبا رایگان هستند، در مقطع کارشناسی و به طور کلی در رشته هایی مثل پزشکی، پرستاری و شنوایی سنجی، دوره های تحصیلی خود را به زبان ایتالیایی ارائه می دهند. تحصیل در ایتالیا رایگان است و تحصیل رایگان برای کودکان از همه ملیت ها که ساکن ایتالیا هستند در دسترس است و ایتالیا دارای سیستم آموزشی خصوصی و دولتی است. ایتالیا یک مقصد محبوب برای دانشجویان بین المللی است و این کشور آموزش عالی با کیفیت را با هزینه تحصیلی مقرون به صرفه نسبت به سایر کشورهای اروپای غربی ارائه میدهد. حدود 32000 دانشجوی بین المللی در ایتالیا، از جمله دانشجویان مستقل و دانشجویانی که در برنامه های تبادل هستند، وجود دارد.

در سال جاری به منظور اخذ پذیرش، همه دانشجویان غیر اتحادیه اروپا که به دنبال تحصیل در یک برنامه به زبان ایتالیایی هستند، باید مدرک زبان ایتالیایی B2 را نشان دهند. برای انجام این کار، چندین گواهینامه زبان ایتالیایی در دسترس است که توسط دانشگاه ها، مؤسسات فرهنگی و آموزشگاه های زبان معتبر در ایتالیا و سراسر جهان صادر می شود. رشتهشنوایی سنجی در دانشگاه های دولتی ایتالیا به زبان ایتالیای نیازمند است. بهترین کشورهای دنیا برای رشته شنوایی سنجی عبارت هستند از: فرانسه، آلمان، هلند، اسپانیا، بریتانیا، آمریکا، کانادا، مجارستان و ایتالیا. به همین دلیل در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص تحصیل رشته شنوایی سنجی در ایتالیا به سوالات ذیل پاسخ می دهد:

  • درآمد رشته شنوایی سنجی در ایتالیا چقدر است؟
  • ویزای تحصیلی ایتالیا چگونه به دست می آید؟

هزینه تحصیل رشته شنوایی سنجی در ایتالیا

هزینه های زندگی در ایتالیا برای دانشجویان بین المللی هزینه های کلی زندگی برای دانشجویان بین المللی در ایتالیا بین 700€ تا 1000€ (یورو) در ماه است. زندگی در ایتالیا یک تجربه عالی است، اما به خاطر داشته باشید که اگر رم یا میلان را انتخاب کنید، در مقایسه با سایر شهرهای ایتالیا گرانتر هستند. پس از تامین تمکن مالی لازم باید توجه شود در نهایت در مرحله ویزا به سه نکته توجه زیادی می شود: ثبت نام یا پیش ثبت نام در دوره های دانشگاهی، مدرکی مبنی بر اینکه شما اقامتگاهی در ایتالیا دارید و همچنین اثبات اینکه شما حمایت مالی دارید (حداقل 448.07€ (یورو) در ماه برای سال تحصیلی، مجموع 5824.91€ (یورو) در سال). پس توجه به داشتن هزینه زندگی در ایتالیا و سپس اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر به همراه تهیه محل اقامتی در این کشور لازمه تحصیل در ایتالیا می باشد.

پس از توجه به هزینه زندگی در ایتالیا، شهریه دانشگاه های ایتالیا باید مدنظر قرار بگیرد که برای دانشجویان اتحادیه اروپا یا حوزه اقتصادی اروپا در دانشگاه های دولتی امکان تحصیل رایگان وجود دارد. خارجی ها هم می توانند در دانشگاه های دولتی ایتالیا بسیار ارزان و به صورت تقریبا رایگان تحصیل نمایند؛ چرا که بودجه دانشگاه های دولتی ایتالیا توسط دولت این کشور تامین می شود. شهریه رشته شنوایی سنجی در ایتالیا در سال 2022 با توجه به مقطع تحصیلی و دانشگاه دولتی مورد نظر، بین 3000€ تا 6500€ (یورو) در سال می باشد.

هزینه تحصیل رشته شنوایی سنجی در ایتالیا

کار ضمن تحصیل رشته شنوایی سنجی در ایتالیا

حداقل دستمزد ساعتی 7€ (یورو) است و شما می توانید تا 4 ساعت در روز و 20 ساعت در هفته کار کنید. بنابراین در سال 2022 با این محاسبه می توانید تا 140€ (یورو) در هفته و 560€ (یورو) در ماه درآمد کسب کنید. لازم به ذکر است برخلاف ایتالیا، آلمان، بلژیک، هلند، کانادا، فرانسه و غیره، در برخی کشورهای دنیا از جمله اندونزی و چین، امکان کار دانشجویی برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته نشده است.

کار با رشته شنوایی سنجی در ایتالیا

اقامت در ایتالیا پس از فوق لیسانس به عنوان Permesso di Soggiorno شناخته می شود که به معنای واقعی کلمه اجازه اقامت ترجمه شده است و بر اساس رشته و دانشگاه، اقامت تا 6 تا 12 ماه مجاز است. اگر دانشجویی نتواند در آن دوره شغلی پیدا کند، باید به کشور مبدا خود برگردد اما برای رشته شنوایی سنجی موقعیت های کاری زیادی در ایتالیا وجود دارد. در سال جاری دیگر حرفه های مورد تقاضا در ایتالیا در زمینه های ریاضیات، محاسبات، فروش و بازاریابی دیجیتال است. همچنین در سال 2022 در ایتالیا، مناطقی که به نوعی با گردشگری مرتبط هستند، پیشنهادهای شغلی بیشتری دارند.؛ از این گذشته، ایتالیا در بین پنج کشور برتر جهان قرار دارد که بیشترین تعداد گردشگر را دریافت می کنند. با این حال درآمد رشته شنوایی سنجی در ایتالیا در نمودار ذیل بررسی شده است:

درآمد ماهانه رشته شنوایی سنجی در ایتالیا

ویزای تحصیلی ایتالیا برای متخصصان شنوایی سنجی

رعایت معیارهای زیر هنگام درخواست ویزای دانشجویی ایتالیا مهم است: متقاضی باید حداقل 18 سال سن داشته باشد و باید از یک کشور غیر اتحادیه اروپا باشد؛ همچنین متقاضی باید بدون سابقه کیفری باشد (تأییدات از این نظر انجام می شود). لازم به ذکر است در سال 2022 کمبود بودجه برای پوشش هزینه های اقامت و سفر یکی از دلایل اصلی ریجکت شدن ویزای ایتالیا است. در واقع سفارت می خواهد ببیند که شما بودجه کافی برای پوشش اقامت خود در ایتالیا از جمله پروازها و اقامت در روزهایی که قرار است سفر کنید، دارید.

از جمله مهم ترین مدارک به منظور اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا می توان به این موارد اشاره نمود: عکس رنگی اخیر به سبک پاسپورت، پاسپورت معتبر (تاریخ انقضا باید سه ماه بیشتر از ویزای درخواستی باشد)، تایید پذیرش در دانشگاه ایتالیا، تاریخچه آموزشی و اسنادی برای تأیید این موضوع و تاییدیه تهیه محل اقامت در ایتالیا. از دیگرموارد مهم برای ویزای نوع D و تحصیل در ایتالیا می توان به گواهی تمکن مالی همان طور که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد و مدرک زبان آیلتس، تافل یا زبان ایتالیایی اشاره نمود.

تحصیل شنوایی سنجی در هلند

اوترخت یک دانشگاه بسیار محبوب، عمومی و تحقیقاتی است. دانشگاه اوترخت که بالاترین رتبه را در هلند دارد، در رتبه سیزدهم اروپا و رتبه 75 جهان قرار دارد. اندازه شهر نیمی از آمستردام است و به گفته فارغ التحصیلان و دانشجویان فعلی آن، فضایی صمیمی در شهر کوچک دارد، با تمام امکاناتی که انتظار دارید در شهرهای بزرگ پیدا کنید. موزه ها، رستوران ها، گالری ها، بارها و اوقات فراغت پر جنب و جوشی برای ان منظور وجود دارد. صحنه اوترخت مکانی فوق ‌العاده جذاب برای مطالعه و زندگی است، با مرکز شهر قرن هفدهمی و کانال ‌های پر درخت، و برج ناقوس مشهور جهان، Domtoren، که در مقابل کلیسای جامع گوتیک سنت مارتین ایستاده است و خیرخواهانه به صدها مکان از پایین نگاه می ‌کند.

دانشجویانی که برای سخنرانی های خود عجله دارند، همانطور که صدها سال است. این دانشگاه به حدود 3200 دانشجو در 7 دانشکده آموزش می دهد، 12 برنده جایزه نوبل را تولید کرده است و به دلیل نتایج تحقیقاتی با کیفیت بالا شهرت دارد. همچنین به دلیل تدریس عالی و زندگی آکادمیک متمرکز بر دانش آموز مشخص شده است. نسبت پرسنل به دانشجویان بالا 1:4 است و این دانشگاه را قادر می سازد تا یادگیری فعال را از طریق کار گروهی کوچک و همچنین مطالعه مستقل و تحت نظارت تشویق کند. در این مقاله راجع به رشته شنوایی سنجی در ایتالیا توضیحاتی ارائه گردید اما علاقمندان به تحصیل در بلژیک، ایتالیا، اوکراین، ترکیه، کانادا، انگلیس، فرانسه، هلند، دانمارک، سوئد و غیره نیز می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نموده و سوالات خود را مطرح نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *