ویزای تحصیلی

رشته شنوایی سنجی در فرانسه

رشته شنوایی سنجی در فرانسه

رشته شنوایی سنجی در فرانسه علاقمندان زیادی دارد چرا که به نقل از وبسایت audiology-worldnews.com فرانسه بهترین کشور برای شنوایی سنجان می باشد. بعد از فرانسه به ترتیب آلمان، هلند، اسپانیا و بریتانیا به عنوان بهترین کشورهای دنیا برای متخصصین این رشته شناخته شده اند. حال یکی از سوالاتی که برای علاقمندان به تحصیل در فرانسه در رشته شنوایی سنجی مطرح می شود این است که آیا برای ویزای دانشجویی فرانسه به آیلتس نیاز دارم؟ اگر دانشگاه به آیلتس نیاز نداشته باشد، به طور معمول برای ویزای دانشجویی نیازی به آیلتس نخواهید داشت، هرچند بدون مدرک زبان معتبر شانس اخذ ویزای ایرانی ها بسیار کم می شود. با این حال، برخی از دانشگاه‌هایی که برای تحصیل در فرانسه، آیلتس درخواست نمی‌کنند ممکن است برای یک آزمون جهانی دیگر درخواست کنند، در این صورت، باید گواهی را به درخواست ویزای خود پیوست کنید.

اگر می خواهید در سال 2022 در کشوری تحصیل کنید که متنوع است و از شهرت علمی عالی برخوردار است، فرانسه کشور مناسب شماست. این یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی است که آن را برای دانشجویان بین المللی عالی می کند و این کشور یک محیط عالی برای همه دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. البته فراموش نشود که برای تحصیل رشته شنوایی سنجی تسلط به زبان فرانسه ضروری است مگر فرد بخواهد در دانشگاه های خصوصی این کشور تحصیل کند که شهریه های بالایی اخذ می نمایند. به علاوه کار در فرانسه در رشته مزبور نیز با تسلط به زبان انگلیسی به تنهایی ممکن نیست. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است در خصوص تحصیل در فرانسه اطلاعاتی ارائه شده است:

  • هزینه تحصیل شنوایی سنجی در فرانسه چقدر است؟
  • درآمد شنوایی سنجی در فرانسه چه میزان می باشد؟

درآمد رشته شنوایی سنجی در فرانسه

همان طور که پیش تر اشاره شد، برای رشته شنوایی سنجی کار در فرانسه بهترین گزینه به حساب می آید. این کشور از جهات مختلف از جمله تعداد زیاد موقعیت های کاری برای رشته شنوایی سنجی، درآمد بالای متخصصین شنوایی سنجی و دانشگاه های برتر برای تحصیل در این رشته، بهترین گزینه پیش روی افراد می باشد. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است حدود درآمد شنوایی سنجی در فرانسه در سال 2022 برای بررسی بهتر نشان داده شده است:

حدود درآمد رشته شنوایی سنجی در فرانسه

هزینه تحصیل رشته شنوایی سنجی در فرانسه

تحصیل در فرانسه برای کشورهای اتحادیه اروپا و حوزه اقتصادی اروپا در دانشگاه های دولتی رایگان است اما سایر دانشجویان باید هزینه پرداخت کنند. منتهی حتی در رشته های پرهزینه ای مثل شنوایی سنجی، پرستاری، دندانپزشکی و غیره، شهریه دانشگاه های دولتی فرانسه بسیار پایین است و دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا معمولا با توجه به مقطع تحصیلی باید هزینه های کمی پرداخت نمایند. در خصوص رشته شنوایی سنجی در دانشگاه های دولتی فرانسه به طور خاص شهریه غیر اروپایی ها معمولا سالانه بین 1000€ تا 3500€ (یورو) می باشد. البته در دانشگاه های خصوصی فرانسه که امکان تحصیل رشته مزبور به زبان انگلیسی هم وجود دارد، شهریه سالانه معمولا بیش از 13000€ (یورو) در سال است که البته با توجه به قوانین هر دانشگاه و مقطع تحصیلی ممکن است کمی متفاوت باشد.

علاوه بر شهریه دانشگاه، هزینه زندگی در فرانسه نیز باید مدنظر دانشجویان در این کشور باشد که البته بسیار ارزان تر از کشورهایی از جمله موناکو، ایسلند، نروژ و سوئیس می باشد. هزینه زندگی در فرانسه برای دانشجویان با توجه به شهری که فرد در آن زندگی می کند معمولا به شرح ذیل می باشد:

  • هزینه زندگی در شهر پاریس: ماهانه 900€ تا 1300€ (یورو)
  • هزینه زندگی در شهرهای کوچک تر مثل نیس: ماهانه 700€ تا 1000€ (یورو)

بهترین دانشگاه ها برای رشته شنوایی سنجی در فرانسه

کار در فرانسه را در رشته هایی مثل حقوق، پزشکی، شنوایی سنجی و غیره، باید ابتدائا از طریق تحصیل دنبال نمود. به منظور تحصیل در فرانسه، بهترین دانشگاه هایی که رشته شنوایی سنجی را نیز تدریس می کنند عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه ها برای شنوایی سنجی در فرانسهTHE Ranking 2022QS Ranking 2022
Sorbonne University8872
Paris-Saclay University11786
University of Paris155261
PSL Research University20144
Aix-Marseille University301501
University of Bordeaux301501
University of Montpellier301521

بهترین دانشگاه ها برای رشته شنوایی سنجی در فرانسه

اخذ ویزای تحصیلی فرانسه برای دانشجویان

ویزای دانشجویی فرانسه در سال 2022 چقدر طول می کشد و چه زمانی باید اقدام کرد؟ فرآیند درخواست تأیید پردیس فرانسه (مرحله 1) یا 3 روز با پردازش سریع یا حداکثر 3 هفته برای پردازش منظم طول می کشد؛ به منظور تحصیل در فرانسه پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر در رشته شنوایی سنجی، نوبت به ویزای تحصیلی این کشور می رسد. توجه شود حتی اگر دوره تحصیلی رشته مزبور در دانشگاه های خصوصی فرانسه و بدون نیاز از ارائه مدرک زبان فرانسه باشد، ایرانی ها با تسلط نسبی داشتن به زبان فرانسه می توانند شانس ویزای خود را افزایش دهند. در ادامه مهم ترین مدارکی که به منظور اخذ ویزای تحصیلی فرانسه باید تهیه و تقدیم کرد ارائه شده اند:

  • نامه پذیرش رسمی در یک برنامه معتبر در یک موسسه فرانسوی
  • اثبات بودجه کافی برای زندگی در کشور
  • بلیط برگشت به خانه
  • گواهی بیمه درمانی با حداقل پوشش 30000€ (یورو) معادل 40150€ (دلار آمریکا)
  • مدرک اقامت در فرانسه

هزینه رشته شنوایی سنجی در کشوری بجز فرانسه

در حالی که تحصیل شنوایی سنجی در فرانسه با هزینه کم تنها با تسلط به زبان فرانسوی امکان پذیر است، در یکسری دیگر از کشورها می توان این رشته را با هزینه کم و به زبان انگلیسی فرا گرفت. مثلا تحصیل در آفریقای جنوبی در رشته مزبور بسیار مقرون به صرفه می باشد که از آن جمله می توان به دانشگاه UNIVERSITY OF THE WITWATERSRAND, JOHANNESBURG اشاره نمود. مثلا کارشناسی ارشد رشته شنوایی سنجی در این دانشگاه 1 ساله است، شهریه آن تنها 2430€ (یورو) می باشد، مهلت اپلای تا اکتبر 2022 بوده و شروع کلاس ها از فوریه 2023 می باشد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به شنوایی سنجی در فرانسه اطلاعاتی ارائه شد که علاقمندان می توانند سوالات بیشتر خود را با تماس با مجموعه مطرح نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *