ویزای تحصیلی

رشته شنوایی سنجی در لیتوانی

رشته شنوایی سنجی در لیتوانی

رشته شنوایی سنجی در لیتوانی شاید به دلیل ارزان قیمت تر بودن این کشور نسبت به تحصیل در آمریکا و استرالیا، علاقمندانی دارد. هرچند کشورهایی مثل لیتوانی، لهستان، رومانی و غیره چون مهاجرپذیر نیستند و جزو کشورهای درجه یک اروپایی محسوب نمی شوند، علاقمندان کم تری نسبت به نروژ، فرانسه، آلمان، اتریش، دانمارک، هلند و سوئد دارند. برای شهروندان اتحادیه اروپا، هزینه های تحصیل در لیتوانی معمولا بین €1000 تا €5000 (یورو) در سال برای مدرک لیسانس و €2000 تا €6000 (یورو) در سال برای مدرک کارشناسی ارشد است، در حالی که برنامه های دکترا در محدوده بالاتری از €7000 تا €8000 (یورو) در سال است. شهریه برای دانشجویان در برنامه های تبادلی اعمال نمی شود. برای پذیرش در مقطع کارشناسی مدارک زیر مهم است. آزمون زبان انگلیسی برای پذیرش در دوره های کارشناسی الزامی است.

می توانید آیلتس یا تافل ارسال کنید و همچنین می توانید بدون آیلتس یا تافل در لیتوانی تحصیل کنید. اما برای بالا رفتن شانس اخذ ویزا، بهتر است برای تحصیل در لیتوانی، باید مدرکی دال بر مهارت زبان انگلیسی خود ارائه دهید. لازم به ذکر است در سال 2022 گواهینامه هایی که عموماً توسط دانشگاه های لیتوانی پذیرفته می شوند عبارتند از:

  • PTE Academic
  • تافل iBT
  • آیلتس

لیتوانی کشوری دوستدار تجارت، اجتماعی و ایده آل برای ادامه تحصیلات عالی است و عضو اتحادیه اروپا است و یکی از بهترین مکان ها برای ادامه تحصیلات عالی است. همچنین مکان های زیادی برای جاذبه های گردشگری دارد تا اوقات فراغت شما را به خود اختصاص دهد و هزینه زندگی کمتر با سایر کشورهای اتحادیه اروپا قابل مقایسه است. به همین دلیل در این مقاله راجع به این کشور توضیحات بیشتری از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه می گردد:

  • هزینه تحصیل رشته شنوایی سنجی در لیتوانی چقدر است؟
  • اخذ ویزای تحصیلی لیتوانی چگونه است؟

درآمد کار رشته شنوایی سنجی در لیتوانی

کار در لیتوانی با رشته شنوایی سنجی ممکن است به شرطی که فرد به زبان لیتوانیایی مسلط باشد. موقعیت های کاری رشته شنوایی سنجی در لیتوانی تقریبا خود و سطح درآمد متخصصین این رشته نیز مناسب است. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است، حدود درآمد رشته شنوایی سنجی در لیتوانی طی سال 2022 بیان گردیده است:

حدود درآمد رشته شنوایی سنجی در لیتوانی

هزینه تحصیل رشته شنوایی سنجی در لیتوانی

لیتوانی موسسات آکادمیک عالی، امکانات نوآورانه و بیش از 350 برنامه تحصیلی انگلیسی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. تحصیل در لیتوانی سطح علمی بالایی دارد و تعدادی از دانشگاه های لیتوانی مانند دانشگاه ویلنیوس و دانشگاه ویتاوتاس مگنوس جزو برترین دانشگاه های جهان هستند. هزینه تحصیل در لیتوانی به دو بخش عمده تقسیم می شود:

  • هزینه زندگی در لیتوانی
  • شهریه دانشگاه برای رشته شنوایی سنجی

هزینه های ماهانه یک نفر بدون اجاره 610$ (دلار آمریکا) تخمین زده می شود و هزینه زندگی در لیتوانی به طور متوسط ​​36.12% کمتر از ایالات متحده است. اجاره خوابگاه در لیتوانی نیز ماهانه بین 300€ تا 450€ (یورو) هزینه به دنبال دارد. علاوه بر هزینه زندگی در لیتوانی شهریه دانشگاه نیز باید مدنظر قرار گیرد. در لیتوانی برای رشته شنوایی سنجی دانشجویان با توجه به مقطع تحصیلی و دانشگاهی که انتخاب کرده اند باید بین 5000€ تا 9000€ (یورو) شهریه سالانه پرداخت نمایند. امکان تحصیل در دانشگاه های Lithuanian University of Health Sciences و Vilnius University در رشته شنوایی سنجی وجود دارد. اما بهترین دانشگاه های این رشته در کشور لیتوانی قرار ندارند. این دانشگاه ها در سطح دنیا به شرح ذیل اند:

بهترین دانشگاه های دنیا برای رشته شنوایی سنجیرتبه سال 2022 از دید US News
Vanderbilt University1
University of Iowa2
University of Texas—Dallas3
Northwestern University4
University of North Carolina–Chapel Hill5
Washington University in St. Louis6
University of Pittsburgh7
Rush University Medical Center8
Purdue University–West Lafayette9
Ohio State University10

هزینه تحصیل رشته شنوایی سنجی در لیتوانی

اخذ ویزای تحصیلی لیتوانی و اقامت در آن

  • پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر در لیتوانی به منظور ورود به این کشور اخذ ویزای تحصیلی لازم است. مهم ترین مدارک به منظور اخذ ویزای تحصیلی لیتوانی در سال جاری عبارت هستند از:
    یک عکس جدید به اندازه و معیارهای عکس پاسپورت از خودتان
  • گذرنامه معتبر با تاریخ انقضا حداقل 6 ماه بیشتر از مدت برنامه تحصیلی شما
  • نامه رسمی پذیرش از دانشگاه شما
  • اثبات منابع مالی کافی (حداقل 150€ (یورو) برای هر ماه اقامت شما)

به دانشجویان کشورهای خارجی اجازه ورود و تحصیل در لیتوانی داده می شود (به روز شده در 20 آگوست 2021). در 2022 نیز توصیه های اتحادیه اروپا خاطرنشان می کند که موسسات آموزش عالی میزبان باید فرصت حضور دانشجویان خارجی در کلاس ها را تضمین کنند. همچنین لازم به ذکر است که به طور کلی، لیتوانی کشوری امن برای بازدید از دانشجویان در نظر گرفته می شود و در حال تبدیل شدن به یک مقصد تعطیلات محبوب تر برای گردشگران از غرب اروپا و سراسر جهان است.

در 2022 برای انواع ویزای لیتوانی هزینه 60€ (یورو) دریافت می شود و علاوه بر این، هزینه فقط به یورو قابل پرداخت است. لازم به ذکر است که تحصیل در لیتوانی مزایای خوبی برای افراد به دنبال خواهد داشت چرا که لیتوانی کشوری توسعه یافته با اقتصاد پیشرفته با درآمد بالا است. همچنین رتبه بسیار بالایی در شاخص توسعه انسانی در کشور لیتوانی گزارش شده است. علاقمندان به تحصیل رشته شنوایی سنجی در لیتوانی با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *