ویزای تحصیلی

رشته شنوایی سنجی در کانادا

رشته شنوایی سنجی در کانادا

شرایط تحصیل در رشته شنوایی سنجی در کانادا به مانند اکثر رشته های تحصیلی در این کشور از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. افرادی که کانادا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، باید در نظر داشته باشند که شرایط تحصیل در این کشور بسیار متفاوت از بسیاری از نقاط جهان است و دانشجویان فرصت های بسیار مناسبی برای تحصیل در این کشور خواهند داشت و ضمن تحصیل نیز از امکاناتی بهره مند می شوند که در کمتر کشوری قابل دسترسی است. در همین راستا است که بسیاری از افرادی که به دنبال تحصیل در خارج از کشور هستند، کشوری مانند کانادا را انتخاب می کنند.

رشته شنوایی سنجی در دانشگاه های متعددی از آمریکای شمالی ارائه می شود و کانادا نیز 33 دانشگاه مختلف برای ارائه این رشته تحصیلی را در اختیار دارد. در چنین شرایطی می توان اطمینان داشت که افراد با رزومه های تحصیلی مختلف این فرصت را خواهند داشت که در کانادا به پذیرش تحصیلی دست پیدا کنند و در دانشگاهی تحصیل کنند که از نظر جهانی دارای کیفیت استاندارد آموزش است و همچنین شرایط مناسبی را برای ورود فرد به بازار کار ایجاد می کند. هر یک از دانشگاه های کانادا نیز شرایط خاص خود برای تحصیل را دارند و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به جستجوی شرایط تحصیل رشته شنوایی سنجی در کانادا پرداخته اند.

بهترین دانشگاه های رشته شنوایی سنجی در کانادا

باید به این نکته اشاره کرد که در کانادا 33 دانشگاه وجود دارد که رشته شنوایی سنجی را ارائه می کنند و توانسته اند در رتبه بندی های جهانی، جایگاهی را برای خود به دست آورند. دانشگاه کبک در شهر توریس ریویرز ضعیف ترین دانشگاه کانادا در رشته شنوایی سنجی است که رتبه 810 جهان را به خود اختصاص داده است و به خوبی می توان دریافت که بهترین دانشگاه های کانادا در جمع بهترین دانشگاه های جهان قرار دارند.

به مانند اکثر رشته های تحصیلی، در رشته شنوایی سنجی نیز دانشگاه تورنتو بهترین دانشگاه کانادا است که توانسته رتبه 5 جهان را به خود اختصاص دهد. به همین دلیل است که علاقمندان به تحصیل در این دانشگاه به رزومه تحصیلی بسیار قدرتمندی نیاز دارند. دانشگاه مونترال دومین دانشگاه برتر کانادا برای تحصیل در این رشته است که توانسته رتبه 24 جهانی در این رشته را به خود اختصاص دهد. با فاصله بسیار کم از آن، دانشگاه بریتیش کلمبیا قرار دارد که به رتبه 31 جهان در این رشته دست پیدا کرده است.

دانشگاه غربی کانادا در شهر لندن نیز یکی دیگر از دانشگاه های تراز اول کشور کانادا برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی است که رتبه 33 جهان را در اختیار گرفته است. دانشگاه مک گیل نیز با یک رتبه اختلاف در رتبه 34 جهان قرار گرفته است. ششمین دانشگاه برتر کانادا در رشته شنوایی سنجی نیز دانشگاه مک مستر است که در رتبه 65 جهان در این رشته قرار گرفته است.

بهترین دانشگاه های رشته شنوایی سنجی در کانادا

هزینه رشته شنوایی سنجی در کانادا

یکی از مهم ترین چالش هایی که دانشجویان خارجی در کانادا با آن روبرو می شوند، تامین هزینه های تحصیل در این کشور است. به طور کلی می توان گفت که یک دانشجوی خارجی برای پرداخت شهریه خود در رشتهشنوایی سنجی به حدود 22000$ تا 30000$ (دلار کانادا) در سال نیاز خواهد داشت و این مقدار زیادی برای تحصیل به نظر می رسد. دانشجویان این فرصت را خواهند داشت تا در کانادا از وام های دانشجویی استفاده کنند و از این طریق هزینه های تحصیل خود را در زمان اشتغال در کانادا پرداخت کنند.

هزینه های زندگی در کانادا نیز به نسبت بسیاری از کشورهای جهان بالاتر است و این می تواند به عنوان چالش جدی دیگری در نظر گرفته شود. به طور متوسط می توان گفت که برای زندگی در کانادا سالانه به 15000$ (دلار کانادا) نیاز خواهد بود که البته این مبلغ نیز از طریق کار به صورت نیمه وقت در این کشور قابل جبران است. مهم ترین کمک های مالی در کشور کانادا برای دانشجویان خارجی را می توان به شرح زیر دسته بندی کرد.

مهم ترین کمک های مالی در کشور کانادا برای دانشجویان خارجی

شرایط کار پس از تحصیل یک شنوایی سنج در کانادا

افرادی که به عنوان شنوایی سنج از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند، به مانند بسیاری دیگر از دانشجویان در این کشور، این فرصت را خواهند داشت که برای 3 سال به جستجوی کار بپردازند. زمانی که فرد به کار در کانادا دست پیدا کرد، می تواند پس از 1 یا 2 سال کار به راحتی از طریق برنامه اکسپرس انتری، اقامت کانادا را به دست آورد. دلیل اصلی افزایش شانس فرد در اختیار داشتن پیشنهاد کاری، امتیاز اضافه تحصیل و تجربه کار در کانادا است. با دریافت PR کانادا شرایط زندگی فرد به طور کلی بهبود پیدا می کند و می تواند از مزایای شهروندی کانادا بهره ببرد.

یک شنوایی سنج در کانادا، به طور متوسط درآمدی معادل 195% میانگین درآمد در این کشور را دریافت می کند چراکه متوسط درآمد ماهانه او در کانادا معادل 18000$ (دلار کانادا) است و این مبلغ همان مبلغی است که به کمک آن می توان یک سال زندگی دانشجویی در کانادا را سپری کرد. به همین دلیل است که می توان گفت که هزینه های تحصیل در کانادا پس از مدت کوتاهی کار در این کشور قابل تامین است. به طور کلی مهاجرت تحصیلی به کانادا یکی از بزرگ ترین امتیازاتی است که فرد می تواند به همراه داشته باشد.

فرصت های شغلی در رشته شنوایی سنجی در کانادا

اغلب افرادی که تحصیل در کانادا به ویژه در رشته شنوایی سنجی را انتخاب می کنند، به دلیل فرصت های شغلی گسترده در این حرفه می باشد. دولت کانادا با همکاری دانشگاه های این کشور، فرصت های شغلی متعددی را در اختیار فارغ التحصیلان این رشته تحصیلی قرار می دهد. به طور کلی، مشاغل مختلف در رشته شنوایی سنجی در کانادا طی سالهای اخیر با رشد قابل توجهی همراه بوده است. طبق گزارش ارائه شده توسط بازار کار در کانادا، اغلب متخصصان شنوایی سنجی در این کشور در بیمارستان ها، مراکز بهداشتی اجتماعی و عمومی مشغول به کار هستند. همچنین اکثر شنوایی شناسان و آسیب شناسان گفتار زبان در مطب های تمیز، روشن و مجهز کار می کنند.

مهارت های مورد نیاز در رشته شنوایی سنجی در کانادا

آن دسته از متقاضیانی که به دنبال ورود به رشته شنوایی سنجی در کانادا هستند، باید برخی از مهارت های مورد نیاز در این حرفه را داشته باشند. به عبارت دیگر، داشتن مهارت های مورد نیاز برای ورود به رشته شنوایی سنجی در کانادا بسیار ضروری است. یکی از اصلی ترین مهارت هایی که تمامی متخصصان شنوایی سنجی در کانادا باید داشته باشند، اطمینان از مهارت های دستی خود می باشد. زیرا متخصصان در این حوزه معمولا به صورت تمام وقت و 40 ساعت در هفته مشغول به کار هستند، که ممکن است شامل کار کردن عصرها و تعطیلات آخر هفته باشد. در صورتی که تمایل به زندگی و کار در کانادا دارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات مهم درباب رشته شنوایی سنجی در کانادا

در خصوص کسب اطلاعات جامع ابتدا به پاسخ پرسش های زیر توجه فرمائید:

  • هزینه رشته شنوایی سنجی در کانادا چگونه است؟ یکی از مهم ترین چالش هایی که دانشجویان خارجی در کانادا با آن روبرو می شوند، تامین هزینه های تحصیل در این کشور است. به طور کلی می توان گفت که یک دانشجوی خارجی برای پرداخت شهریه خود در رشتهشنوایی سنجی به حدود 22000$ تا 30000$ (دلار کانادا) در سال نیاز خواهد داشت و این مقدار زیادی برای تحصیل به نظر می رسد. دانشجویان این فرصت را خواهند داشت تا در کانادا از وام های دانشجویی استفاده کنند و از این طریق هزینه های تحصیل خود را در زمان اشتغال در کانادا پرداخت کنند.
  • بهترین دانشگاه های رشته شنوایی سنجی در کانادا کدام اند؟ به مانند اکثر رشته های تحصیلی، در رشته شنوایی سنجی نیز دانشگاه تورنتو بهترین دانشگاه کانادا است که توانسته رتبه 5 جهان را به خود اختصاص دهد. به همین دلیل است که علاقمندان به تحصیل در این دانشگاه به رزومه تحصیلی بسیار قدرتمندی نیاز دارند. دانشگاه مونترال دومین دانشگاه برتر کانادا برای تحصیل در این رشته است که توانسته رتبه 24 جهانی در این رشته را به خود اختصاص دهد. با فاصله بسیار کم از آن، دانشگاه بریتیش کلمبیا قرار دارد که به رتبه 31 جهان در این رشته دست پیدا کرده است.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *