ویزای تحصیلی

رشته شهرسازی در برزیل

رشته شهرسازی در برزیل

رشته شهرسازی در برزیل یک انتخاب شایسته برای افرادی است که می خواهند در این رشته تحصیلی یک رزومه قدرتمند در اختیار داشته باشد. برزیل به عنوان بهترین کشور آمریکای جنوبی برای تحصیل شناخته می شود و افرادی که در این کشور تحصیل می کنند می توانند به راحتی به بازار کار این رشته ورود پیدا کنند و از مزایای آن بهرمند شوند. در کشور برزیل دانشگاه های با کیفیت بالا وجود دارد که به دانشجویان اجازه می دهد تا دوره تحصیلی خود را در بالاترین سطح ممکن سپری کنند و از نظر دانش نیز در سطح بالا قرار داشته باشند. در چنین شرایطی ممکن است انتخاب دانشگاه مورد نظر دشوارتر شود اما باید در نظر داشت که فرصت های بهتری در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

رشته شهرسازی یکی از رشته های نوپا در جهان امروز است و دانشجویانی که قصد تحصیل در این رشته را دارند، باید در نظر داشته باشند که دانش کافی در این زمینه می تواند آن ها را از سایر فارغ التحصیلان این رشته مجزا می کند و می توانند در بازه زمانی کوتاه تری به کار در این رشته دست پیدا کنند و به همین دلیل است که توصیه می شود تا برزیل در جمع کشورهای مناسب برای تحصیل در این رشته قرار داشته باشد. در همین راستا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته شهرسازی در برزیل خواهند پرداخت.

  • بهترین دانشگاه های برزیل برای تحصیل در رشته شهرسازی کدامند؟
  • هزینه تحصیل دانشجویان خارجی در رشته شهرسازی در این کشور چقدر است؟
  • آیا دانشجویان خارجی شانسی برای رسیدن به کار در این کشور خواهند داشت؟
  • متوسط درآمد یک شهرساز در کشور برزیل چگونه است؟

معرفی بهترین دانشگاه های برزیل برای تحصیل در رشته شهرسازی

علاقمندان به تحصیل رشته شهرسازی در قاره آمریکای جنوبی به راحتی می توانند از کیفیت تحصیل در کشور برزیل در این رشته اطمینان حاصل کنند. دانشگاه های بسیار زیادی در برزیل وجود دارد که به دانشجویان خارجی اجازه می دهند تا در رشته شهرسازی به ادامه تحصیل بپردازند و این فرصتی مناسب برای آن ها است تا بتوانند بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنند.

دانشگاه سائوپائولو به عنوان بهترین دانشگاه برزیل در این رشته شناخته می شود تا جایی که توانسته است رتبه 121 جهان را به خود اختصاص دهد. در حال حاضر 1858 دانشجوی خارجی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که نشان از قدرت علمی بالای این دانشگاه دارد. دانشگاه استادوال دِکامپیناس نیز یکی دیگر از دانشگاه های بزرگ برزیل برای تحصیل در رشته شهرسازی است که رتبه 219 جهان را به خود اختصاص داده است و شمار دانشجویان خارجی آن کمتر از 950 نفر است. دانشگاه فدرال ریو دو ژانیرو نیز با دریافت رتبه 369، یکی دیگر از دانشگاه های تراز اول برزیل برای تحصیل در رشته شهرسازی به شمار می رود. علاوه بر این، دانشجویان می توانند در مراکز علمی زیر نیز در این رشته به ادامه تحصیل مشغول شوند:

  • UNESP
  • دانشگاه فدرال میناس گرایس
  • مرکز آموزش کاتولیک ریو گرند دوسول
  • دانشگاه فدرال فلومیننزه
  • دانشگاه فدرال ویکوسا و در حدود 20 دانشگاه دیگر

معرفی بهترین دانشگاه های برزیل برای تحصیل در رشته شهرسازی

هزینه تحصیل رشته شهرسازی در برزیل

یکی از امتیازاتی که تحصیل در برزیل به همراه دارد، هزینه های مناسبی است که دانشجویان در طول تحصیل خود در این کشور با آن روبرو هستند. شهریه دانشگاهی برای دانشجویانی که در رشته شهرسازی در برزیل تحصیل می کنند، در حدود 2800$ تا 6300$ (دلار) تعیین شده است و دانشجویان کمی در این کشور می توانند بورسیه تحصیلی دریافت کنند. با توجه به تغییر قوانین در کشور برزیل، دانشجویان خارجی در این کشور می توانند به کاریابی ضمن تحصیل در برزیل نیز امید داشته باشند و از این طریق بخش عمده هزینه های زندگی خود را تامین کنند. البته باید در نظر داشت که برای کار در برزیل ضمن تحصیل، دانشجویان باید مجوزهای لازم را دریافت کنند.

هزینه زندگی در برزیل نیز برای دانشجویان نسبتا مناسب است ولی در شهرهای بزرگ، دانشجویان معمولا به مبالغ بیشتری برای تامین هزینه های زندگی خود نیاز خواهند داشت. هزینه زندگی در شهرهای سطح متوسط برزیل در حدود 400$ تا 500$ (دلار) در سال است و در شهرهای بزرگتر به حدود 600$ (دلار) در ماه نیاز خواهد بود.

شرایط کاریابی در برزیل برای مهندسین شهرسازی

برای این که فردی بتواند در برزیل به کار مشغول شود، باید یک پیشنهاد کاری از این کشور در اختیار داشته باشد و به دلیل شرایط موجود در برزیل، عملا می توان گفت که کاریابی در این کشور از بسیاری از نقاط جهان از جمله ایران بسیار دشوار خواهد بود. در همین حالت، افرادی که از سراسر کشورهای جهان، به برزیل مهاجرت می کنند، این فرصت را خواهند داشت که به جستجوی کار در این کشور بپردازند و در صورت موفقیت در این زمینه، اقامت کاری برزیل را به دست آورند.

مهندسان شهرسازی در برزیل شرایط بسیار مناسبی برای کار خواهند داشت و می توان از همین رو برزیل را به عنوان یکی از قطب های کار در این حوزه در آمریکای جنوبی معرفی کرد. در بسیاری از کشورهای آمریکای جنوبی، نه تنها فرصتی برای کار در رشته شهرسازی وجود ندارد، بلکه امکان کار در این رشته نیز بسیار محدود است. در نمودار زیر، متوسط درآمد نسبتا مناسب مهندسان شهرسازی در برزیل نشان داده شده است.

درآمد سالانه یک شهرساز در کشور برزیل

با توجه به نمودار فوق می توان دریافت که برزیل می تواند یکی از کشورهای مناسب برای کار و تحصیل در حوزه شهرسازی باشد و بسیاری از افراد می توانند با آسودگی خاطر این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند. در صورتی که به دنبال رسیدن به بهترین مسیر مهاجرتی به کشورهای تراز اول جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *