ویزای تحصیلی

رشته شهرسازی در بلاروس

رشته شهرسازی در بلاروس

تحصیل در رشته شهرسازی در بلاروس برای افرادی می تواند ارزشمند باشد که اولا شرایط مالی خوبی ندارند و در نهایت تنها قصد خروج از کشور را دارند. دانشگاه های بلاروس در سال های اخیر اگرچه مورد توجه علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور بوده اند اما باید در نظر داشت که از نظر کیفت آموزش در سطح بالایی قرار ندارند و به همین دلیل است که بسیاری از آن ها نتوانسته اند تاییدیه وزارت علوم را نیز به دست آورند. برای تحصیل در رشته شهرسازی در این کشور، گزینه های بسیار محدودی پیش روی دانشجویان است و بازار کار این رشته نیز چندان مناسب نیست و این مسئله باید مورد توجه متقاضیان کار پس از تحصیل قرار داشته باشد.

رشته شهرسازی به عنوان یک رشته کلیدی در کشورهای پیشرفته مورد توجه قرار گرفته است اما در کشورهای رده دوم جهان کمتر دولتی را می توان یافت که برنامه ریزی دقیقی برای توسعه این رشته انجام داده باشد. به همین دلیل است که بلاروس به عنوان یکی از کشورهای مناسب برای تحصیل در رشته شهرسازی شناخته نمی شود. عوامل تاثیرگذار در کیفیت زندگی در بلاروس نیز در سطح مناسبی قرار ندارند و این مسئله دیگری است که تحصیل در این کشور را کم ارزش تر از قبل می سازد. با همه این تفاسیر، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته شهرسازی در کشور بلاروس پرداخته اند.

  • بهترین دانشگاه های بلاروس برای تحصیل در رشته شهرسازی چیست؟
  • هزینه تحصیل رشته شهرسازی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان با تحصیل در کشور بلاروس، به اقامت این کشور دست پیدا کرد؟
  • متوسط درآمد یک شهرساز در کشور بلاروس چقدر است؟

شرایط ورود به دانشگاه های بلاروس در رشته شهرسازی

به دلیل شرایط ساده دریافت پذیرش تحصیلی و همچنین امکان پرداخت کمترین هزینه برای تحصیل، علاقمندان زیادی به تحصیل در این کشور وجود دارد. افرادی که در این کشور تحصیل کرده باشند، قادر نخواهند بود از رزومه تحصیل خود به عنوان یک عنصر تقویتی برای رسیدن به کار در خارج از کشور استفاده کنند و به همین دلیل است که نمی توان به دارندگان رزومه های قدرتمند توصیه کرد تا از طریق این کشور مسیر مهاجرت خود را شکل دهند.

برای تحصیل در رشته شهرسازی، تنها یک دانشگاه در کشور بلاروس وجود دارد و همین مسئله به خوبی نشان می دهد که رشته شهرسازی در این کشور از اهمیت بسیار اندکی برخوردار است و نمی توان آن را به عنوان یک رشته کلیدی در بازار کار معرفی کرد. دانشگاه فنی بلاروس که از دانشگاه های دولتی این کشور به حساب می آید، تنها دانشگاهی است که امکان تحصیل در رشته شهرسازی را برای دانشجویان فراهم کرده است. بسیاری از گرایش های رشته معماری در کشور بلاروس برگرفته از رشته شهرسازی است اما در قالب رشته معماری ارائه می شوند.

شرایط ورود به دانشگاه های بلاروس در رشته شهرسازی

هزینه تحصیل رشته شهرسازی در بلاروس

بلاروس یکی از مقصدهای ارزان قیمت خارجی برای تحصیل است و می توان گفت یکی از دلایل اصلی توجه به این کشور نیز همین مسئله بوده است. با این حال که شهریه تحصیل در بلاروس کم است، اما باید در نظر داشت که کیفیت آموزش در این کشور نیز مناسب نیست و به همین دلیل نمی توان آن را مقصدی مقرون به صرفه معرفی کرد.

شهریه تحصیل در بلاروس در رشته شهرسازی برای دانشجویان خارجی سالانه معادل 2650$ (دلار) است و دانشجویان بدون امکان دریافت بورسیه باید این هزینه را به طور کامل به دانشگاه پرداخت کنند.

در کنار شهریه، دانشجویان باید هزینه های زندگی خود در این کشور را نیز در نظر داشته باشند. متوسط هزینه های زندگی در بلاروس برای دانشجویان در حدود 200$ (دلار) در ماه است و به همین دلیل می توان هزینه های زندگی در این کشور را بسیار مناسب ارزیابی کرد و این در حالی است که دانشجویان در بلاروس می توانند به صورت نیمه وقت و به مدت 20 ساعت در هفته کار کنند تا از این طریق هزینه های زندگی دانشجویی خود در این کشور را تامین کنند.

شرایط کار پس از تحصیل در بلاروس برای شهرسازان

زمانی که صحبت از کار در رشته شهرسازی در بلاروس در میان باشد، باید در نظر داشت که دانشجویان مسیری بسیار سخت را پیش رو خواهند داشت و باید از نظر علمی تفاوت بسیاری با سایر فارغ التحصیلان داشت چراکه بازار کار شهرسازی در این کشور در اختیار مهندسان عمران و معماری است. در چنین شرایطی می توان گفت که علاقمندان به اقامت بلند مدت در کشور بلاروس نباید این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند چراکه رسیدن به کار دشوار است.

با این وجود می توان گفت که این افراد درآمدی در حد متوسط درآمد در بلاروس را در اختیار خواهند داشت و می توانند به راحتی هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند. در نمودار زیر اطلاعات دقیق تری در این رابطه ارائه شده است.

درآمد سالانه یک شهرساز در کشور بلاروس

با وجود آنچه گفته شد، صادقانه باید بیان داشت که کار در بلاروس و تحصیل در این کشور نمی تواند گزینه ای هوشمندانه برای مهاجرت باشد چراکه با هزینه های نسبتا مشابه می توان در کشورهای مناسب تری مانند رومانی و اوکراین به ادامه تحصیل پرداخت و آینده بهتری را برای خود رقم زد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *