ویزای تحصیلی

رشته شهرسازی در بلغارستان

رشته شهرسازی در بلغارستان

رشته شهرسازی در بلغارستان یکی از رشته های تحصیلی است که در یک دانشگاه این کشور ارائه می شود و ورود به این رشته چندان مناسب نیست. بلغارستان به عنوان یکی از کشورهای شرقی اروپا به عنوان مقصدی مناسب برای تحصیل در نظر گرفته نمی شود و کشورهای همتراز با آن از جمله لهستان، مجارستان و حتی کرواسی شرایط به مراتب بهتری برای ورود به عنوان دانشجو خواهند داشت. دانشجویان خارجی برای این که بتوانند وارد اروپا شوند گاه بلغارستان را به عنوان مقصد اولیه خود انتخاب می کنند اما باید در نظر داشت که کشورهای برتر دیگری نیز در این قاره وجود دارد که می تواند روند ورود به کشورهای تراز اول را ساده تر کند.

در چنین شرایطی می توان گفت که تحصیل در رشته شهرسازی می تواند پلی برای رسیدن به کشورهای مطرح جهان باشد اما سوال اصلی اینجا است که آیا بلغارستان مقصد مناسبی برای تحصیل در این رشته هست یا خیر. دانشگاه های بلغارستان در طول سال های گذشته نتوانسته اند روند رو به جلویی را طی کنند و به همین دلیل نمی توان توصیه کرد که در این کشور به ادامه تحصیل در رشته های مختلف تحصیلی پرداخت. البته که هزینه های تحصیل در این کشور بسیار مناسب و کم است. با وجود همه این تعاریف، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته شهرسازی در بلغارستان پرداخته اند.

  • بهترین دانشگاه های بلغارستان برای تحصیل در رشته شهرسازی کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته شهرسازی در بلغارستان چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان نیروی کار در بلغارستان کار کرد؟
  • متوسط درآمد یک شهرساز در کشور بلغارستان چقدر است؟

معرفی بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته شهرسازی در بلغارستان

افرادی که بلغارستان را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، گزینه های بسیار محدودی را پیش روی خود خواهند داشت و به همین دلیل باید روندی مشابه برای دریافت پذیرش و همچنین ویزای تحصیلی خود را طی کنند. دانشگاه آزاد وارنا را می توان به عنوان تنها دانشگاه کشور بلغارستان معرفی کرد که به دانشجویان فرصت می دهد تا در رشته شهرسازی به ادامه تحصیل بپردازند. در این دانشگاه گرایشات مختلفی از این رشته تحصیلی ارائه می شود و هزینه تحصیل در آن نیز در حدود 3000$ تا 5000$ (دلار) در سال است. افرادی که در این کشور زندگی می کنند، برای تامین هزینه های زندگی خود به حدود 5000$ (دلار) در سال نیاز خواهند داشت.

یکی از عمده ترین دلایلی که می توان به کمک آن بلغارستان را از گزینه های موجود برای تحصیل در رشته شهرسازی حذف کرد آن است که تنها یک دانشگاه در این کشور وجود دارد که می توان در آن به ادامه تحصیل پرداخت و در نتیجه نمی توان انتظار داشت که هر فرد با توجه به شرایط خود بتواند بهترین گزینه تحصیلی را برای خود انتخاب کند.

معرفی بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته شهرسازی در بلغارستان

روند دریافت ویزای تحصیلی بلغارستان

افرادی که در رشته شهرسازی یا سایر رشته های تحصیلی در بلغارستان پذیرش دریافت کرده باشند، موظف هستند که برای ورود به خاک این کشور، ویزای تحصیلی دریافت کنند و تنها در این صورت است که می توانند مجوز حضور در این کشور برای تحصیل در بلغارستان را به دست آورند.

باید به این نکته توجه داشت که هر فرد با توجه به شرایط پذیرش خود ممکن است به مدارک مختلفی نیاز داشته باشد اما بسیاری از مدارک موجود در پروسه دریافت ویزای تحصیلی و پذیرش تحصیل در بلغارستان مشابه هستند. برخی از این مدارک عبارتند از:

  • کپی پاسپورت
  • ریز نمرات تمامی مقاطع قبلی تحصیل
  • مدرک نهایی دریافت شده در مقاطع قبلی
  • رسید پرداخت دریافت پذیرش

در چنین شرایطی فرد می تواند پذیرش تحصیلی خود را دریافت کند و پس از آن برای دریافت ویزای این کشور اقدامات لازم را با مدارک زیر انجام دهد:

  • رسید پرداخت دریافت ویزای تحصیلی
  • مدرک زبان
  • گواهی تمکن مالی که نشان از قدرت اقتصادی فرد دارد
  • بلیط سفر به بلغارستان
  • گواهی رزرو کردن هتل یا اجازه یک ملک در این کشور
  • انگیزه نامه و رزومه تحصیلی

متوسط درآمد یک شهرساز در کشور بلغارستان

افرادی که در کشور بلغارستان تحصیل کرده باشند می توانند پس از دریافت مدرک تحصیلی خود از این کشور، در مسیر دریافت اقامت آن گام بردارند و در این صورت است که می توان نکات مثبتی را نیز در تحصیل در این کشور یافت. دانشجویان خارجی می توانند تنها در یک بازه زمانی کوتاه در این کشور به جستجوی کار بپردازند و در صورتی که موفق به کاریابی شدند، قادر خواهند بود تا اقامت این کشور از طریق کار را نیز به دست آورند.

مهندسین شهرسازی در کشور بلغارستان به درآمد نسبتا مناسبی دسترسی دارند و می توانند از این طریق هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند. در نمودار زیر، اطلاعات دقیق تری در این رابطه ارائه شده است.

درآمد سالانه یک شهرساز در کشور بلغارستان

با دریافت چنین درآمدی می توان گفت که یک مهندس شهرساز دغدغه چندانی برای تامین هزینه های زندگی خود در این کشور نخواهد داشت و می تواند رفاه نسبی را برای خانواده خود ایجاد کند. با این حال باید به این نکته اشاره کرد که تحصیل رشته شهرسازی در بلغارستان از نظر علمی چندان مناسب نیست و این مسئله ای است که نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت. در صورتی که به دنبال بهترین راه های مهاجرتی به خارج از کشور هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *