ویزای تحصیلی

رشته شهرسازی در پرتغال

رشته شهرسازی در پرتغال

رشته شهرسازی در پرتغال در قیاس با بسیاری از کشورهای اروپایی ارزان قیمت تر است و هر ساله مخاطبین خاص خود را جذب می نماید. مثلا اگرچه تحصیل شهرسازی در دانشگاه های دولتی نروژ رایگان است اما دانشگاه های پرتغال مشمول هزینه می شوند، در نهایت پرتغال کشور ارزان قیمت تری به حساب می آید. چرا که هزینه های زندگی در نروژ بسیار بالا می باشد و این کشور پس از سوئیس جزو گران ترین کشورهای دنیا محسوب می شود. این در حالی است که پرتغال چه از نظر شهریه و چه به لحاظ هزینه های زندگی کشور به مراتب مناسب تری به حساب می آید.

البته با وجود تمامی نکات مثبت در خصوص تحصیل در پرتغال فراموش نشود، پرتغال در مقایسه با سوئیس، آلمان، دانمارک، سوئد و غیره که کشورهای درجه یک اروپایی هستند، در گروه کشورهای رده دوم اروپا قرار می گیرد. دانشگاه های پرتغال نیز در جایگاه به مراتب پایین تری نسبت به دانشگاه های کشورهایی مثل آمریکا، انگلیس، آلمان، استرالیا و غیره قرار گرفته اند. در نتیجه پذیرش گرفتن از دانشگاه های پرتغال دشوار نیست. از دیگر مزایای انتخاب پرتغال به عنوان مقصد تحصیلی می توان به امنیت این کشور و پایین بودن نرخ ارتکاب جرایم در آن اشاره نمود. به همین دلیل خصوصا با بالا رفتن ارزش ارز در ایران، بسیاری از دانشجویان به فکر تحصیل در پرتغال می افتند. نتیجتا موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تصمیم بر آن گرفته تا در این مقاله سوالات ذیل را پاسخ گوید:

  • بهترین دانشگاه های پرتغال برای تحصیل شهرسازی کدام اند؟
  • شهریه رشته شهرسازی در پرتغال در سال 2022 چقدر است؟
  • کار ضمن تحصیل در پرتغال چگونه است؟

هزینه های تحصیل رشته شهرسازی در پرتغال

هر مقطع و رشته تحصیلی در پرتغال هزینه های مختص به خود را دارد؛ همچنین هر دانشگاهی نیز قواعد مالی متفاوتی دارد. با این حال وقتی صحبت از تحصیل در رشته شهرسازی می شود معمولا هزینه های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد این رشته به صورت ذیل می باشد:

شهریه سالانه رشته شهرسازی در مقطع کارشناسی ارشد پرتغال (یورو)شهریه سالانه رشته شهرسازی در مقطع کارشناسی ارشد پرتغال (دلار آمریکا)
از 950€ تا 1250€از 1140$ تا 1500$

در مقطع دکتری نیز اگر دانشجویان موفق به اخذ بورسیه تحصیلی نشوند باید به شرح ذیل شهریه پرداخت نمایند:

شهریه سالانه رشته شهرسازی در مقطع دکتری پرتغال (یورو)شهریه سالانه رشته شهرسازی در مقطع دکتری پرتغال (یورو)
از 2500€ تا 3000€از 2400$ تا 3600$

بخش مهم دیگری از هزینه های رشته شهرسازی در پرتغال مربوط به هزینه های زندگی در این کشور است. البته خوشبختانه پرتغال کشور نسبتا ارزان قیمتی است و هزینه های زندگی در آن برای دانشجویان تقریبا مشابه مجارستان می باشد. برای زندگی دانشجویی در پرتغال دانشجویان باید ماهانه بین 500$ تا 750$ (دلار آمریکا) کنار بگذارند که البته بخش کوچکی از آن با کار دانشجویی قابل تامین است. لازم به ذکر است اقامت در خوابگاه های دانشجویی در پرتغال می تواند هزینه های زندگی در این کشور را تا 500$ (دلار آمریکا) کاهش دهد. وگرنه با اقامت در آپارتمان های مستقل مجموع هزینه های زندگی در پرتغال نیز افزایش می یابد به 750$ (دلار آمریکا) یا حتی بیشتر نیز می رسد.

هزینه های تحصیل رشته شهرسازی در پرتغال

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل شهرسازی در پرتغال

فارغ التحصیل شدن از بهترین دانشگاه ها در رشته شهرسازی در پرتغال به کاریابی در این کشور کمک می کند. همچنین تسلط داشتن به زبان پرتغالی نیز اهمیت زیادی دارد و سبب می شود دانشجویان بتوانند چه حین تحصیل و چه بعد از آن موقعیت های کاری بیشتری داشته باشند. در جدول ذیل بهترین دانشگاه های پرتغال برای تحصیل در رشته شهرسازی معرفی شده اند:

رتبه ملیبهترین دانشگاه های پرتغال برای تحصیل در رشته شهرسازیرتبه QS در سال 2022
1University of Porto271
2University of Lisbon197
3University of Coimbra455
4Universidade de Aveiro601
5University of Minho571

کار ضمن تحصیل در پرتغال

کار ضمن تحصیل در پرتغال مجاز دانسته شده است؛ مزیت این موضوع را زمانی می شود بهتر درک کرد که با کشورهایی مثل چین و ژاپن مقایسه شود. در کشورهایی از قبیل موارد مزبور، دانشجویان بین المللی اجازه مشغول شدن به کار ضمن تحصیل را ندارند، در حالی که در پرتغال حتی غیر اروپایی ها می توانند تا 20 ساعت در هفته مشغول به کار پاره وقت شوند. این کار صرف نظر از کمک خرجی دانشجویان کمک می کند تا بتوانند سابقه کاری بیشتر و رزومه قوی تری برای بعد از فارغ التحصیلی دست و پا کنند. از جمله مشاغل پاره وقت دانشجویی در پرتغال در سال 2022 می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • کار در کتابخانه
  • آشپزی در رستوران
  • کارآموزی در شرکت ها متناسب به رشته تحصیلی
  • تدریس زبان
  • تدریس هر دانش دیگر مثل برنامه نویسی

نرخ بیکاری پرتغال به شرح ذیل است:

نرخ بیکاری پرتغال به نقل از سایت tradingeconomics

اخذ پذیرش شهرسازی در پرتغال

به منظور اخذ پذیرش از این رشته داشتن پورتفلیوی تحصیلی اهمیت زیادی دارد. از دیگر موارد حائز اهمیت برای اخذ پذیرش رشته شهرسازی در پرتغال می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • رزومه یا همان CV
  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی به زبان انگلیسی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات تحصیلی به زبان انگلیسی
  • مدرک زبان معتبر آیلتس یا تافل
  • توصیه نامه از اساتید مقطع قبلی
  • انگیزه نامه
  • نامه تمکن مالی

اخذ ویزای کشور پرتغال

به تناسب هدف حضور در پرتغال (کاری، تجاری و غیره) افراد باید ویزای مرتبط را اخذ نمایند. دانشجویان در پرتغال توجه داشته باشند که باید مدارکی از جمله نامه پذیرش قطعی از دانشگاه، گواهی عدم سوء پیشینه کیفری، عکس پاسپورتی، پاسپورت معتبر و غیره را تقدیم سفارت پرتغال نمایند. فرم درخواست ویزای تحصیلی پرتغال نیز باید تکمیل شده و همراه با سایر مدارک تقدیم گردد. تحصیل در پرتغال و سایر کشورهای دنیا از جمله کانادا، مجارستان و غیره مزایا و معایب مختص به خود را دارد که باید پیش از انتخاب نهایی این کشور لحاظ گردد. پس جهت کسب اطلاعات دقیق راجع به تحصیل شهرسازی در پرتغال 2022 علاقمندان می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *