ویزای تحصیلی

رشته شهرسازی در کره جنوبی

رشته شهرسازی در کره جنوبی

سئول بهترین شهر برای تحصیل در رشته شهرسازی در کره جنوبی است و هر ساله متقاضیان بسیاری را جهت تحصیل به خود جذب می نماید. بهترین دانشگاه های سئول – پایتخت کره جنوبی – برای تحصیل در رشته شهرسازی یا برنامه ریزی شهری و منطقه ای به ترتیب عبارتند از: دانشگاه ملی سئول، دانشگاه هانیانگ، دانشگاه یونسی، دانشگاه چونگ-آنگ، دانشگاه سونگ کیون کوان و دانشگاه هونیک. تحصیل در کره جنوبی فرصت های شغلی زیادی را به روی دانشجویان باز می گشاید. فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور به شدت مورد توجه کارفرمایان در سراسر جهان هستند. علاوه بر این، اقتصاد کره جنوبی بسیار باثبات است و به دانشجویان اطمینان می دهد که بعد از فارغ التحصیلی آینده ای امن از نظر مالی خواهند داشت.

کره جنوبی یک مکان ایده آل جهت تحصیل برای دانشجویان است زیرا محیط دانشگاهی در این کشور بسیار رقابتی است. کره ای ها آموزش – به ویژه آموزش عالی – را بسیار جدی می گیرند. کره جنوبی تعدادی دانشگاه معتبر دارد و بیش تر آن ها در سئول قرار دارند. تحصیل در این کشور فرصتی برای تجربه کشوری پویا با تاریخ باستان، فناوری پیشرفته و مناظر طبیعی خیره کننده است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته شهرسازی در کره جنوبی تهیه نموده اند.

بهترین دانشگاه ها برای رشته شهرسازی در کره جنوبی

در جدول زیر بهترین دانشگاه های کره جنوبی برای تحصیل در رشته شهرسازی یا برنامه ریزی شهری و منطقه ای را معرفی می کنیم:

دانشگاهرتبه در کره جنوبیرتبه در آسیارتبه در جهان
دانشگاه ملی سئول132225
دانشگاه هانیانگ261378
دانشگاه یونسی395496
KAIST4110549
دانشگاه چونگ-آنگ5128629
دانشگاه سونگ کیون کوان6144679
دانشگاه یونگ نام7169751
دانشگاه هونیک8212887

بهترین دانشگاه ها برای رشته شهرسازی در کره جنوبی

معرفی رشته طراحی شهری در دانشگاه ملی سئول کره جنوبی

برنامه کارشناسی ارشد طراحی شهری (که گرایشی از رشته شهرسازی است) در دانشگاه ملی سئول ایجاد گردید تا تقاضای عصر حاضر برای رقابت جهانی در طراحی شهری را برآورده سازد. این برنامه برخی از دروس رشته های کالج مهندسی در زمینه معماری، مهندسی عمران، شهری و ژئوسیستم، کشاورزی و علوم زیستی و معماری منظر را ترکیب می کند. این برنامه، حوزه های طراحی معماری و برنامه ریزی منظر شهری را با تمرکز بر مدیریت و توسعه شهرهای واقعی و تکنیک ها و خط مشی های برنامه ریزی و طراحی لازم ترکیب می کند.

برنامه فوق الذکر به صورت تمام وقت است و تحصیل در آن 24 ماه طول می کشد. مهلت ارسال درخواست جهت اخذ پذیرش و زمان آغاز برنامه به صورت زیر می باشد:

آغاز برنامهمهلت ارسال درخواست
سپتامبر 2022قبل از مارس 2022 برای دانشجویان بین المللی

زبان آموزش این برنامه انگلیسی است و نمرات زبان قابل قبول برای ورود به آن عبارتند از:

نمرات زبان قابل قبول برای ورود به رشته طراحی شهری در دانشگاه ملی سئول

تحصیل در این برنامه در پردیس دانشگاه انجام می شود. دروس اصلی این برنامه شامل استودیوهای طراحی و سمینارها است، که دانشجویان دانش کسب می کنند و روش های به کارگیری آن را می آموزند. کورس ها یا دروس دیگر مانند برنامه ریزی ترافیک و بهره برداری از خاک، زیرساخت های شهری، توسعه شهری، اقتصاد شهری، بازاریابی مکان، تکنیک های مالیه عمومی و اطلاعات جغرافیایی نیز برای حمایت از یادگیری دانشجویان ارائه می شود. هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در این برنامه 6306€ (یورو) در سال است.

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته شهرسازی در کره جنوبی

تمامی دانشجویان بین المللی که می خواهند در کره جنوبی تحصیل کنند باید قبل از شروع ترم ویزای دانشجویی (D-2) دریافت کنند. متقاضیان می توانند ویزای دانشجویی (D-2) را در سفارت یا کنسولگری کره در کشور خود دریافت کنند. درخواست این ویزا به تعدادی سند و مدرک نیاز دارد. دانشجویان باید توجه داشته باشند که صدور برخی اسناد ممکن است زمان زیادی طول بکشد و ممکن است در طول فرآیند از دانشجویان مدارک بیش تری خواسته شود. از این رو، توصیه می شود که دانشجویان خیلی زود با سفارت یا کنسولگری کره در کشور محل اقامت خود تماس گرفته و در مورد مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای دانشجویی (D-2) جویا شوند و این مدارک را از قبل برای دریافت به موقع ویز آماده کنند.

برخی از اسناد و مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای دانشجویی (D-2) عبارتند از:

  • فرم درخواست (برای ویزا)
  • پاسپورت و کپی از صفحه ID پاسپورت (یعنی صفحه ای که عکس متقاضی در آن هست)
  • عکس در اندازه عکس پاسپورت (5 CM X 4.5 CM با پس زمینه سفید؛ عکس باید در 6 ماه گذشته گرفته شده باشد)
  • گواهی پذیرش
  • هزینه درخواست
  • کارت شناسایی (ID شخصی در کشور محل اقامت)

هزینه زندگی دانشجویان رشته شهرسازی در کره جنوبی

آن چه که از بررسی هزینه زندگی در کره جنوبی بر می آید نشان می دهد که هزینه های ماهانه برآورد شده یک فرد در این کشور البته بدون در نظر گرفتن اجاره 3137.81€ (یورو) می باشد که به این ترتیب با مقایسه این رقم با ایران نتیجه می شود که هزینه های زندگی در این کشور پیشرفته آسیایی به طور متوسط 90.73% بیش تر از ایران است. اما همچنین بررسی ها در مورد مبلغ اجاره در کره جنوبی برای دانشجویانی که قصد اجاره آپارتمان در این کشور را دارند ارقام زیر را بر حسب یورو نشان می دهد:

  • آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 466.34€
  • آپارتمان یک خوابه در خارج از مرکز شهر: 341.93€
  • آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر: 1264.95€
  • آپارتمان سه خوابه در خارج از مرکز شهر: 736.76€

با مقایسه ارقام فوق با ایران نتیجه می شود که اجاره بها در کره جنوبی به طور متوسط 21.42% بیش تر از ایران است. توزیع هزینه های زندگی در این کشور جذاب آسیایی به صورت زیر می باشد:

توزیع هزینه های زندگی در کره جنوبی

در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته شهرسازی در کره جنوبی هستید، توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز بهترین شهرهای کره جنوبی برای تحصیل با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

4 دیدگاه برای “رشته شهرسازی در کره جنوبی

  1. ملیحه سالاری گفت:

    سلام
    ممنون از اطلاعات خوبتون
    برای ارشد طراحی شهری فقط خود دانشگاههای سئول پذیرش دارند یا امکان تحصیل در شهرهای دیگه هم هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اکثر دانشگاه های ارائه کننده این رشته توی سئول هستند
      دانشگاه KAIST فقط خارج از سئول هست

  2. پریسا گفت:

    ممنون از اطلاعاتتون. میشه لطفا در مورد نحوه بورسیه این رشته (گرایش طراحی شهری برای ارشد) هم توضیح بدین؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دوست عزیز بورسیه به هیچ عنوان قطعی نیست و هیچ کس نمی تونه به شما تضمین بده که بورسیه می گیرید. باید در این رابطه با دانشگاه مکاتبه کنید و در صورتی که موافقت شد، از بورسیه استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *