ویزای تحصیلی

رشته طب ورزشی در آفریقای جنوبی

رشته طب ورزشی در آفریقای جنوبی

شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در آفریقای جنوبی به گونه ای است که بر خلاف باورهای عمومی می توان آن را ارزشمند دانست. آفریقای جنوبی یکی از کشورهایی است که در حال توسعه به حساب می آید و در همین راستا توجه به نظام آموزشی یکی از راهکارهای دولت این کشور برای پیشرفت بوده است. دانشگاه های این کشور با شیب بسیار مناسبی در حال پیشرفت در رشته های مختلف هستند و به زودی به عنوان بهترین کشور آفریقای خود را به قله های آموزش عالی در سطح بین المللی نیز نزدیک خواهند کرد. امکان تحصیل به چندین زبان زنده دنیا سبب شده است تا آفریقای جنوبی به یکی از مهم ترین مقاصد جهان برای تحصیل در سال های آینده تبدیل شود.

در رشته طب ورزشی به عنوان یکی از رشته های مرتبط با علوم پزشکی می توان گفت که مسیر مناسبی پیش روی بسیاری از افراد است چراکه در ابتدای امر یک تخصص به دست می آورند و سپس می توانند در دوره فلوشیبپ به تخصص مورد نظر خود دست پیدا کنند. در آفریقای جنوبی نیز دانشگاه های محدودی این رشته را ارائه می کنند ولی از نظر کیفیت برخی از این دانشگاه ها در شرایط بسیار مناسبی قرار دارند و می توان آن ها را در جمع دانشگاه های برتر جهان قرار داد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته طب ورزشی در آفریقای جنوبی خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در آفریقای جنوبی چیست؟
  • محدودیت های انتخاب رشته طب ورزشی در این کشور چیست؟
  • بهترین دانشگاه های رشته طب ورزشی در آفریقای جنوبی کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته طب ورزشی در آفریقای جنوبی چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل، در آفریقای جنوبی کار کرد؟

شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در آفریقای جنوبی

یکی از راه های مهم برای مهاجرت به خارج از کشور، مهاجرت از طریق تحصیل است. افرادی که در این مسیر قرار می گیرند، باید یک برنامه ریزی دقیق و مطمئن داشته باشند تا بتوانند آینده کاری خود را به بهترین شکل ممکن طراحی کنند. افرادی که رشته طب ورزشی را برای خود انتخاب می کنند، باید مراحل مشخصی را به ترتیب پشت سر بگذارند که عبارتند از:

مراحل تحصیل رشته طب ورزشی در آفریقای جنوبی

منظور از رشته های مرتبط شرکت در دوره های فیزیوتراپی، پزشکی خانواده و غیره است. دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در آفریقای جنوبی را دارند، می توانند به زبان های فرانسوی یا انگلیسی به ادامه تحصیل بپردازند و این مسئله ای است که می تواند بسیار ارزشمند باشد. تحصیل در آفریقای جنوبی در رشته طب ورزشی در دوره فلوشیپ 2 سال به طول می انجامد اما از ابتدای دوره تحصیلی، می توان گفت که 12 سال تحصیل دانشگاهی برای تبدیل شدن به پزشک ورزشی در این کشور لازم است.

در آفریقای جنوبی دانشگاه های مناسبی برای تحصیل در این رشته وجود دارد و برخی از مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • 122- دانشگاه کیپ توون
  • 341- دانشگاه اشتلنبوخ
  • 461- دانشگاه ویتواترزراند
  • 721- دانشگاه پرتوریا

کاملا مشخص است که هریک از دانشگاه های این کشور دارای شرایط متفاوتی دارند و هر فرد با شرایط خود باید یکی از این دانشگاه های آفریقای جنوبی را برای تحصیل خود انتخاب کنند.

هزینه تحصیل رشته طب ورزشی در آفریقای جنوبی

افرادی که قصد ادامه تحصیل در آفریقای جنوبی را دارند، هزینه های زیادی برای تحصیل پرداخت نمی کنند و این یکی از امتیازاتی است که تحصیل در این کشور به همراه دارد. هزینه تحصیل در رشته طب ورزشی بین 6500$ تا 10500$ (دلار) در سال است و همین مسئله سبب شده است تا آفریقای جنوبی به یکی از کشورهای ارزان قیمت جهان تبدیل شده است.

در رابطه با هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور نیز می توان گفت که برای دانشجویان کافی است تا بودجه ای در حدود 600$ (دلار) در ماه را در اختیار داشته باشند که البته در برخی از شهرهای کوچک این کشور، این مبلغ نیز زیاد تر از نیاز دانشجویان است. دانشجویان خارجی می توانند در این کشور به صورت نیمه وقت کار کنند تا ضمن تحصیل امکان تامین هزینه های زندگی خود را داشته باشند و از این طریق زندگی خوبی برای خود رقم بزنند.

هزینه تحصیل رشته طب ورزشی در آفریقای جنوبی

شرایط کار پزشک ورزشی در آفریقای جنوبی

یکی از چالش هایی که در رابطه با کار در خارج از کشور وجود دارد، امکان پذیری آن است و افرادی که در آفریقای جنوبی تحصیل کرده باشند، به راحتی می توانند در این کشور کار مورد نظر خود را یافته و به کار در این کشور مشغول شوند. باید به این نکته اشاره داشت که در حال حاضر آفریقای جنوبی در زمینه های مختلف با کمبود شدید نیروی کار متخصص روبرو است و به همین دلیل هر فرد دارای تخصص می تواند به سادگی در این کشور شغل مورد نظر خود را یافته و به کار مشغول شود. در صورتی که شما نیز به دنبال راهی برای مهاجرت به بهترین کشورهای جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *