ویزای تحصیلی

رشته طب ورزشی در بلژیک

رشته طب ورزشی در بلژیک

تحصیل رشته طب ورزشی در بلژیک با توجه کیفیت بالایی که تحصیل در این کشور به همراه دارد برای علاقه مندان بسیار ارزشمند است. بلژیک یکی از مهم ترین کشورهای غرب اروپا برای تحصیل است و افرادی که این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، این فرصت را خواهند داشت که در آینده بهترین شرایط ممکن را برای خود ایجاد کنند. باید در نظر داشت که دانشگاه های بلژیک از نظر علمی در سطح بسیار بالایی قرار دارند و به همین دلیل افرادی که قصد تحصیل در این دانشگاه ها را دارند، باید رزومه های تحصیلی خوبی را در این رابطه به دانشگاه ارائه کنند. باید در نظر داشت که در حال حاضر تحصیل در بلژیک به زبان های مختلفی ممکن است و می توان این را نیز به عنوان یک امتیاز بزرگ قلمداد کرد.

افرادی که رشته طب ورزشی را برای تحصیلی خود انتخاب می کنند، باید در نظر داشته باشند که این رشته از جمله رشته های مرتبط با علوم پزشکی است و افراد برای ورود به این رشته باید وارد رشته های پزشکی شده و تخصص خود را نیز دریافت کنند. باید در نظر داشت که در حال حاضر این رشته در تمامی دانشگاه های جهان ارائه نمی شود و این خود محدودیتی برای انتخاب این رشته تحصیلی است. با توجه به همه مسائل ذکر شده، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در بلژیک پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در بلژیک چیست؟
  • بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل در رشته طب ورزشی کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته طب ورزشی در این کشور چقدر است؟
  • فرایند رسیدن به کار در حوزه پزشکی ورزشی چگونه در بلژیک ممکن می شود؟

شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در بلژیک

برای تحصیل رشته طب ورزشی در کشور بلژیک حدود 8 دانشگاه وجود دارد که می توان آن ها را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب کرد. باید در نظر داشت که افراد برای رسیدن به موفقیت در این رابطه باید مدرک پزشکی در اختیار داشته باشند و دوره تخصص خود در رشته های مرتبط با این حوزه را به دست آورده باشند. در نتیجه می تواند گفت که حدود 10 الی 11 سال تحصیل در محیط دانشگاهی برای رسیدن به رشته طب ورزشی در این کشور نیاز خواهد بود.

افرادی که این رشته های مرتبط را انتخاب کرده باشند، می توانند با استفاده از فرصت فلوشیپ در کشور بلژیک به عنوان یک پزشک ورزشی وارد بازار کار شود و بهترین شرایط را برای خود ایجاد کند. در حال حاضر دوره فلوشیپ در بلژیک به زبان های فرانسوی، آلمانی و هلندی و گاها انگلیسی ارائه می شود و این خود یکی از امتیازاتی است که مهاجرت به بلژیک برای تحصیل می تواند به همراه داشته باشد.

دانشگاه کاتولیک لئون بهترین دانشگاه بلژیکی برای تحصیل در رشته طب ورزشی است که رتبه 18 جهان را به خود اختصاص داده است. سایر دانشگاه های برتر این کشور برای تحصیل در رشته طب ورزشی عبارتند از:

دانشگاه های برتر برای تحصیل طب ورزشی در بلژیک

هزینه تحصیل رشته طب ورزشی در بلژیک

شرایط تحصیل در دانشگاه های خصوصی و دولتی بلژیک تفاوت های بسیار زیادی با یکدیگر دارد و به همین دلیل افرادی که علاقمند به تحصیل در این کشور هستند باید در نظر داشته باشند که کدام دانشگاه را برای تحصیل خود انتخاب می کنند. شهریه تحصیل در دانشگاه های خصوصی بلژیک برای دانشجویان خارجی ممکن است به 15000€ (یورو) در سال نیز می رسد اما در دانشگاه های دولتی می توان انتظار هزینه ای کمتر از 7500€ (یورو) در سال را داشت.

هزینه زندگی در بلژیک نیز به شدت به شهر محل زندگی افراد بستگی دارد و می توان آن را در حدود 800€ تا 1200€ (یورو) در سال دانست. این هزینه ها به طور کلی برای دانشجویان ممکن است سنگین باشد و به همین دلیل است که به آن ها فرصت داده شده تا به صورت نیمه وقت در این کشور کار کنند و درآمد مناسبی برای تامین مایحتاج خود داشته باشند. در برخی از دانشگاه های این کشور، بورسیه های تحصیلی مختلفی نیز در نظر گرفته شده است که به کمک آن می توان بهترین شرایط را برای خود ایجاد نمود.

هزینه تحصیل رشته طب ورزشی در بلژیک

شرایط کار یک پزشک ورزشی در بلژیک

بلژیک یکی از کشورهای پیشرفته غرب اروپا است و به همین دلیل کمتر کسی را می توان دید که پس از تحصیل در این کشور، تمایل داشته باشد تا خاک این کشور را به مقصد کشورهای دیگر جهان ترک کند. دسترسی به درآمدی در حدود 16500€ (یورو) در ماه نشان می دهد که یک پزشک ورزشی در این کشور درآمد بسیار خوبی دارد و می تواند با استفاده از آن شرایط بهتری را برای خود ایجاد کند.

در حال حاضر کار کردن در بلژیک می تواند منجر به دریافت اقامت در این کشور شود و افرادی که این کشور را به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند، می توانند شرایط بهتری را برای خود ایجاد کنند. در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص تحصیل در بهترین کشورهای جهان دارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *