ویزای تحصیلی

رشته طب ورزشی در هند

رشته طب ورزشی در هند

موسسه ملی سلامت روان و علوم اعصاب (NIMHANS) در بنگلور بهترین موسسه آموزشی برای تحصیل در رشته طب ورزشی در هند است. این موسسه والاترین مرکز آموزش سلامت روان و علوم اعصاب در این کشور آسیایی می باشد. NIMHANS موسسه ای با اهمیت ملی است که به طور مستقل زیر نظر وزارت بهداشت و رفاه خانواده فعالیت می کند. این موسسه در چارچوب رتبه بندی سازمانی ملی فعلی در رتبه چهارم بهترین موسسات پزشکی هند قرار دارد.

طب ورزشی (Sports Medicine) شاخه ای از پزشکی است که به آمادگی جسمانی و درمان و پیشگیری از آسیب های مربوط به ورزش و تمرینات ورزشی می پردازد. از اواخر قرن بیستم طب ورزشی به عنوان یک رشته متمایز ظهور کرد. در برخی از کشورها، طب ورزشی به عنوان یک تخصص پزشکی شناخته شده (با آموزش و استانداردهای مشابه سایر تخصص های پزشکی) است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته طب ورزشی در هند تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته طب ورزشی در هند کدامند؟
  • دلایل و مزایای تحصیل در رشته طب ورزشی در هند کدامند؟
  • وضعیت حقوق متخصصان طب ورزشی در هند چگونه است؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته طب ورزشی در هند چه رقمی است؟
  • زندگی دانشجویی در هند چگونه است؟

بهترین دانشگاه ها برای رشته طب ورزشی در هند

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در هند در رشته طب ورزشی را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم:

دانشگاهمحل استقراررتبه در هندرتبه در قاره آسیارتبه در جهان
موسسه ملی سلامت روان و علوم اعصاببنگلور156452
انستیتوی علوم پزشکی تمام هند در دهلیدهلی275528
موسسه تحصیلات تکمیلی آموزش و تحقیقات پزشکیچندیگر3119684
آکادمی آموزش عالی مانیپالمانیپال4133716
موسسه فناوری هند مدرسچنای5161780
دانشگاه ملی اسلامیدهلی6194871

بهترین دانشگاه ها برای رشته طب ورزشی در هند

چرا تحصیل در رشته طب ورزشی در هند؟

هند با بیش از 500 دانشگاه معتبر، در خط مقدم سریع ‌ترین بخش‌ های در حال توسعه در اقتصاد جهانی امروز قرار دارد؛ که این امر آن را به مکانی ایده ‌آل برای کسب آموزش در سطح جهانی تبدیل می ‌کند. علاوه بر این، در حین زندگی و یادگیری در هند، دانشجویان بین المللی یکی از قدیمی ترین و غنی ترین فرهنگ ها در جهان را تجربه خواهند کرد.

علاوه بر برنامه درسی قوی، مؤسسات آموزشی هند دارای زیرساخت های قوی هستند که دانشجویان را قادر می سازد تا تجربه عملی در زمینه های شغلی انتخابی خود کسب کنند. فرصت‌ های پژوهشی، کارآموزی و شغلی در هند با شرکت ‌های چندملیتی، محیطی مساعد برای توسعه حرفه‌ای در حین و پس از تحصیل ایجاد می‌ کند. دانشگاه‌های هند بیش از 50 سال است که میزبان دانشجویان بین ‌المللی بوده ‌اند و برای ارائه منابع با کیفیت بالا و محیط امن و حمایتی مجهز هستند.

اکثر مؤسسات بزرگ دارای یک دفتر دانشجویی بین ‌المللی هستند و کاملا قادر به حمایت از دانشجویان بین‌ المللی با پیشینه‌ های قومی، فرهنگی و آموزشی مختلف می باشند. تحصیل در یک موسسه هندی دانشجویان را قادر می سازد تا با چالش های بازار جهانی روبرو شوند و در عین حال از زندگی در محیطی پر جنب و جوش پر از آداب و رسوم و سنت های غنی لذت ببرند.

برخی دیگر از دلایل و مزایای تحصیل در هند عبارتند از:

  • تحصیل به زبان انگلیسی
  • یادگیری زبان هندی
  • هزینه های تحصیل و زندگی مقرون به صرفه
  • جاذبه های گردشگری فراوان
  • سواحل زیبا

چالش های اساسی تحصیل رشته طب ورزشی در هند

تحصیل رشته طب ورزشی در هند نیز همانند اغلب کشورهای مدرن آسیایی، در کنار مزیت های بی شمار دارای چالش های متعددی در زمینه های مختلف می باشد. برخی از مهمترین چالش ها در رشته طب ورزشی در هند عبارت اند از:

چالش های اساسی تحصیل رشته طب ورزشی در هندتوضیحات
هزینه تحصیلهزینه تحصیل رشته طب ورزشی در هند به نسبت سایر کشورهای آسیایی بالاتر است.
زیرساخت های آموزشیزیرساخت های آموزشی در هند به ویژه در رشته طب ورزشی بسیار نامناسب می باشد.
روند پذیرشروند پذیرش در دانشگاه های هند در رشته طب ورزشی بسیار دشوار می باشد، زیرا دارای بورکراسی های اداری پیچیده ای می باشد.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست دانشجویان بین المللی برای تحصیل رشته طب ورزشی در هند را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست دانشجویان بین المللی برای تحصیل رشته طب ورزشی در هند

حقوق متخصصان رشته طب ورزشی در هند

شخصی که به عنوان پزشک متخصص طب ورزشی (Physician – Sports Medicine) در هند کار می کند معمولاً حدود 58100INR (روپیه هند) در ماه حقوق می گیرد. حقوق پزشکان متخصص طب ورزشی در این کشور بین 43400INR (کم ترین) تا 131000INR (بیش ترین) (روپیه هند) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه پزشکان متخصص طب ورزشی در هند را نشان می دهد:

حقوق سالانه پزشکان متخصص طب ورزشی در هند

مطابق نمودار بالا، حقوق پزشکان متخصص طب ورزشی در هند از 521000INR (روپیه هند) در سال (حداقل حقوق) تا 1570000INR (روپیه هند) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است.

هزینه زندگی دانشجویان رشته طب ورزشی در هند

هند در مقایسه با بسیاری از کشورها بسیار ارزان است. در این کشور، هزینه زندگی به شغل و محل زندگی فرد بستگی دارد. زندگی در این کشور بزرگ آسیایی به طور قابل توجهی ارزان تر از زندگی در آمریکا می باشد. تخمین زده می شود که هند 68.3% ارزان تر از آمریکا باشد. مقایسه هند و ژاپن نیز نشان می دهد که ژاپن 148% گران تر از هند است. حتی اگر هند را با ایران مقایسه کنیم، در می یابیم که هند ارزان تر از ایران است. توزیع هزینه های زندگی در هند به صورت زیر می باشد:

توزیع هزینه های زندگی در هند

در حال حاضر، هزینه های یک فرد مجرد در هند بدون در نظر گرفتن اجاره 25479.77INR (روپیه هند) معادل 325.73$ (دلار) در ماه برآورد می شود. همچنین اجاره بهای ماهانه در این کشور به صورت زیر می باشد:

  • آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 13INR (روپیه هند)
  • آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر: 15INR (روپیه هند).

اگر هند و ایران را مقایسه کنیم، متوجه می شویم که هزینه زندگی در هند به طور متوسط 33.96% کم تر از ایران است! همچنین اجاره بها در هند به طور متوسط 62.31% کم تر از ایران می باشد.

زندگی دانشجویی در هند

هند با توجه به برنامه ‌های خوب، هزینه‌ های کم ‌تر و فرهنگ و تاریخ مشهور جهانی، مقصدی عالی برای دانشجویان مختلف است. این کشور یکی از سریع ترین اقتصادهای در حال رشد جهان است و فرصت های زیادی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. اگرچه هند هنوز محبوب ترین مقصد آسیایی برای دانشجویان بین المللی نیست، اما ثابت می کند که انتخاب خوبی برای کسانی است که می خواهند تحصیلات عالی را دنبال کنند.

تنوع و تاریخچه هند طیف گسترده ای از گزینه ها را برای هر دانشجویی ارائه می دهد. سیستم آموزشی هند به اندازه خود کشور گسترده و متنوع است. در حالی که زندگی در هند می تواند برای دانشجویان بین المللی چالش برانگیز باشد، تجربه ای مقرون به صرفه و ارزشمند است. هند کشوری با تعداد زیادی موسسات آموزشی عالی است. در واقع سیستم آموزش عالی هند پس از چین و ایالات متحده سومین سیستم آموزش عالی در جهان است. هر ساله تعداد زیادی دانشجو از سرتاسر جهان درخواست داده و در موسسات مختلف در سراسر این کشور تحصیل می کنند. در پاسخ به این سوال که کدام شهرهای هند بهترین زندگی دانشجویی را دارند، باید بگوییم:

  • کانپور
  • بمبئی
  • دهلی
  • چنای
  • بنگلور.

در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته طب ورزشی در هند هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز شرایط کار پس از تحصیل در هند از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

سوالات کلیدی در خصوص رشته طب ورزشی در هند

در این بخش از مقاله مفتخریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته طب ورزشی در هند پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • بهترین مدرک برای تحصیل رشته طب ورزشی در هند کدام است؟ طبق آمار به دست آمده، اغلب دانشجویان بین المللی به دنبال دریافت مدرک کارشناسی در رشته طب ورزشی در هند هستند، طول دوره دریافت مدرک 4 ساله است.
  • اتباع کشورهای خارجی برای تحصیل رشته طب ورزشی در هند به مجوز اقامت نیاز دارند؟ تمامی متقاضیان تحصیل رشته طب ورزشی در هند به محض ورود باید برای مجوز اقامت هند اقدام نمایند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *