ویزای تحصیلی

رشته طراحی لباس در یونان

رشته طراحی لباس در یونان

با تحصیل رشته طراحی لباس در یونان دانشجویان شانس تحصیل، زندگی و کار در یکی از مقرون به صرفه ترین کشورهای اروپا را خواهند داشت. هزینه تحصیل در یونان برای دانشجویان بین المللی بسیار مطلوب است؛ هزینه تحصیل در این کشور به طور قابل توجهی کم تر از بسیاری از کشورهای اروپایی است. علاوه بر این، دانشجویان می توانند از تحصیل و زندگی در یونان لذت ببرند زیرا این کشور دارای آب و هوای گرم در تمام طول سال، سواحل آفتابی، مکان های باستانی و طبیعت زیبا می باشد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته طراحی لباس در یونان 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

هزینه های لازم تحصیل رشته طراحی لباس در یونان

بررسی هزینه تحصیل در یونان نشان می دهد در اکثر دانشگاه های دولتی این کشور، دانشجویان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا می توانند در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد به صورت رایگان تحصیل کنند. تنها استثنا چند برنامه کارشناسی ارشد در زمینه های تخصصی مانند تجارت و پزشکی است. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا/ غیر منطقه اقتصادی اروپا نیز شهریه مقرون به صرفه ای را پرداخت می کنند. به طور متوسط، دانشجویان غیر اتحادیه اروپا شهریه 1500€ تا 2000€ (یورو) در سال را پرداخت می کنند که این مبلغ شامل هزینه های کتب درسی برای دروس انتخاب شده و مسکن دانشگاهی نیز می باشد. در دانشگاه های خصوصی، هزینه های تحصیل می تواند 10000€ (یورو) در هر سال تحصیلی باشد.

برآورد هزینه زندگی در یونان نیز نشان می دهد یک فرد مجرد برای تامین هزینه های زندگی خود در این کشور بدون در نظر گرفتن اجاره بها به 618.92€ (یورو) در ماه نیاز دارد. نمودار زیر وضعیت اجاره بها در یونان را نشان می دهد:

وضعیت اجاره بها در یونان

نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در یونان را نشان می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در یونان

اخذ ویزا برای تحصیل رشته طراحی لباس در یونان

روش قدیمی برای درخواست ویزای دانشجویی یا تحصیلی یونان از طریق سفارت یا کنسولگری یونان در کشور دانشجو است. با این حال، در چند وقت اخیر دانشجویان احتمالی می توانند از داخل کشور یونان برای ویزای دانشجویی اقدام کنند. دانشجویانی که برای ورود به یونان نیازی به ویزا ندارند و می توانند به طور قانونی وارد آن شوند، می توانند در حالی که از قبل در این کشور حضور دارند اقدام کنند. این کار باید در 60 روز اول اقامت آن ها انجام شود. دانشجویان کشورهایی که برای ورود به یونان نیاز به ویزا دارند باید از سفارت یا کنسولگری یونان در کشور مبدا یا محل اقامت خود اقدام کنند. متقاضیانی که می خواهند برای ویزای تحصیلی یونان درخواست ارائه دهند باید موارد زیر را در نظر بگیرند:

  • نباید شهروند اتحادیه اروپا باشند.
  • نباید در سال گذشته از ورود به یونان منع شده باشند.
  • باید از توانایی مالی یا پشتیبانی کافی برای تحصیلات خود در یونان برخوردار باشند.
  • باید دارای پوشش پزشکی یا بیمه باشند.
  • باید در یک موسسه آموزش عالی شناخته شده در یونان برای یک برنامه تحصیلی تمام وقت پذیرفته شده باشند.

برخی از این شرایط ممکن است بسته به کشور و دانشجو متفاوت باشد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که ویزای دانشجویی شنگن اجازه اقامت دانشجویی نیست. دانشجویانی که ویزا دریافت کرده اند باید ظرف 2 هفته از زمان ورود به کشور یونان، درخواست اجازه اقامت ارائه دهند.

اخذ ویزا برای تحصیل رشته طراحی لباس در یونان

چگونگی زندگی دانشجویی در یونان

یک روز از زندگی دانشجویی در یونان همانقدر هیجان انگیز است که چالش برانگیز است. این کشور یک جامعه مدرن است که هنوز هم به شدت میراث فرهنگی غنی خود را حفظ می کند. دانشجویان خارجی دلیل علاقه خود به این کشور را صمیمیت و مهمان نوازی یونانیان، سواحل زیبا و آفتابی، غذاهای یونانی، زندگی شبانه پر جنب و جوش و مناظر طبیعی این کشور می دانند. دانشجویان از یونان به دلیل آب و هوای عالی تعریف می کنند، زیرا آب و هوای این کشور به زیر 10 درجه نمی رسد و در اکثر روزهای سال اکثراً آفتابی است.

در مقایسه با بسیاری از کشورهای غربی قاره اروپا و حتی سراسر این قاره، دانشجویان بین المللی یونان را به دلیل هزینه های تحصیل و زندگی مقرون به صرفه انتخاب می کنند. هزینه های تحصیل و زندگی در یونان برای دانشجویانی که مایلند پس انداز کنند یا تحصیلات باکیفیت و بدون هیچ گونه هزینه ای داشته باشند بسیار مطلوب است. اکثر دانشجویان در یونان در شهرهای بزرگی مانند آتن و تسالونیکی اقامت می کنند که از قضا این دو شهر از امن ترین شهرهای این کشور هستند. از طرفی، میزان جرم و جنایت در یونان در طول تاریخ در پایین ترین سطح در اروپای غربی بوده است و همچنان به همین شکل ادامه دارد.

حوصله دانشجویان بین المللی هرگز از حضور در یونان سر نمی رود؛ زیرا این کشور یکی از پایتخت های سرگرمی جهان است. دانشجویان اوقات فراغت خود را در سواحل آفتابی یونان یا مکان های دیدنی و تاریخی و یا طبیعت زیبای آن می گذارنند. همچنین دانشجویان در این کشور عاشق غذاهای یونان که یکی از سالم ترین غذاها در جهان می باشند و فرهنگ و تاریخ غنی این کشور می شوند. انجمن های دانشجویی و باشگاه ها نیز در یونان بسیار فعال هستند.

سوالات رایج درباره تحصیل رشته طراحی لباس در یونان

در این بخش به چند سوال رایج درباره تحصیل در یونان در رشته طراحی لباس پاسخ می دهیم:

  • تحصیل در رشته طراحی لباس در یونان چگونه است؟ در دانشگاه های یونان، فضای کلاسی به طور کلی بسیار آرام است و اساتید بسیار صمیمی هستند و دانشجویان را به پرسیدن سوال ترغیب می کنند. دانشجویان خارجی در این کشور توسط دانشجویان بین المللی دیگری که از سراسر جهان به این کشور می آیند احاطه می شوند، بنابراین از یک محیط چند فرهنگی لذت خواهند برد. به طور کلی، برنامه های کلاسی بسیار شلوغ است؛ کلاس ها از صبح زود شروع می شود و دانشجویان مجبورند در چندین کلاس پشت سر هم شرکت کنند. کارهای عملی یا آزمایشگاه ها، صرف نظر از رشته تحصیلی، همیشه دانش نظری را تکمیل می کنند. در بیش تر پردیس های دانشگاهی، دانشجویان اغلب فعالیت های اجتماعی مانند نمایش، نمایشگاه نقاشی یا سخنرانی های علمی را ترتیب می دهند.
  • بهترین شهرهای یونان برای تحصیل کدامند؟ شهرهای آتن و تسالونیکی از بهترین شهرهای دانشجویی یونان هستند.
  • هزینه تحصیل رشته طراحی لباس در یونان می تواند چه مبلغی باشد؟ به طور متوسط، دانشجویان غیر اتحادیه اروپا در دانشگاه های دولتی یونان شهریه 1500€ تا 2000€ (یورو) در سال را پرداخت می کنند که این مبلغ شامل هزینه های کتب درسی برای دروس انتخاب شده و مسکن دانشگاهی نیز می باشد.
  • هزینه زندگی حین تحصیل رشته طراحی لباس در یونان می تواند چه مبلغی باشد؟ یک فرد مجرد برای تامین هزینه های زندگی خود در این کشور بدون در نظر گرفتن اجاره بها به 92€ (یورو) در ماه نیاز دارد.

به علاقه مندان تحصیل رشته طراحی لباس در یونان 2021 توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *