ویزای تحصیلی

رشته علوم کامپیوتر در آرژانتین

رشته علوم کامپیوتر در آرژانتین

رشته علوم کامپیوتر در آرژانتین جزو رشته های مورد نیاز بازار کار می باشد و فارغ التحصیل شدن از این رشته کاریابی در آرژانتین را تضمین می کند. البته نباید فراموش شود به منظور کار در آرژانتین چه ضمن تحصیل چه پس از فارغ التحصیلی، تسلط داشتن به زبان رسمی این کشور که زبان اسپانیایی می باشد، ضروری است. آرژانتین کشوری در حال توسعه با بازار کاری خوب است که موقعیت های کاری زیادی برای یکسری از مشاغل از جمله گرایش های مختلف مهندسی (مهندسی کامپیوتر، مهندسی عمران، مهندسی صنایع و غیره)، پزشکی، علوم کامپیوتر، پرستاری، دندانپزشکی، داروسازی و غیره دارد. منتهی لازمه کاریابی در آرژانتین به عنوان یک فرد خارجی متمایز بودن از خود آرژانتینی ها می باشد؛ یعنی فرد نشان دهد نسبت به بومی های جویای کار، رزومه بهتر و توانایی های بالاتری دارد.

از جمله راه هایی که به کمک آن ها می توان رزومه را قوی تر کرد می شود به تسلط داشتن به هر دو زبان انگلیسی و اسپانیایی اشاره نمود. چرا که خود آرژانتینی ها معمولا فقط اسپانیایی بلد هستند؛ همچنین فارغ التحصیل شدن از دانشگاهی که جایگاه بین المللی و ملی خوبی دارد، مثل دانشگاه بوینس آیرس که رتبه جهانی QS آن در سال 2021 66 است و رتبه ملی آن نیز یک می باشد، شانس کاریابی را بالا می برد. کار ضمن تحصیل در آرژانتین هم مجاز است و علاوه بر این که فرد را با بازار کار این کشور آشنا می کند کمک کننده وی در تامین بخشی از هزینه های زندگی هم می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله در این خصوص به سوالات ذیل پاسخ داده اند:

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته علوم کامپیوتر در آرژانتین کدام اند؟
  • مهم ترین مدارکی که برای اخذ ویزای تحصیلی آرژانتین باید ارائه گردد در سال 2024 چیست؟

هزینه تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در آرژانتین

تحصیل در دانشگاه های دولتی برخی کشورها مثل نروژ برای همه دانشجویان، صرف نظر از کشوری که تابعیت آن را دارند، رایگان است. البته دانشگاه های دولتی آلمان نیز برای همه رایگان هستند و تنها ترمی حدود 200€ (یورو) از دانشجویان تمامی رشته ها به عنوان هزینه ثبت نام یا همان registration fee اخذ می نمایند. دانشگاه های دولتی ایتالیا، فرانسه، اتریش، لهستان، ترکیه و غیره نیز اگرچه رایگان نیستند اما شهریه بسیار کمی از دانشجویان اخذ می نمایند. دانشگاه های کشورهایی مثل فنلاند و سوئد نیز از سال 2017 امکان تحصیل رایگان برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا یا حوزه اقتصادی اروپا را برداشته اند و برای خارجی ها با هزینه های معمولا گزاف همراه اند. تحصیل در آرژانتین در سال 2024 در دانشگاه های دولتی تنها در مقطع کارشناسی رایگان هستند؛ حتی اگر فرد خارجی باشد.

رشته علوم کامپیوتر نیز در صورت اخذ پذیرش از مقطع کارشناسی دانشگاه های دولتی آرژانتین با شهریه همراه نخواهند بود. اما دانشگاه های خصوصی آرژانتین که دوره های تحصیلی را به زبان انگلیسی ارائه می نمایند چه برای رشته علوم کامپیوتر چه سایر رشته های تحصیلی با شهریه همراه اند که در برخی رشته ها از جمله علوم کامپیوتر شهریه آن ها به سالانه 15000$ (دلار آمریکا) هم می رسد. در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل در آرژانتین در تمامی رشته ها و در همه دانشگاه ها (چه دولتی چه خصوصی) با شهریه همراه است. شهریه رشته علوم کامپیوتر در آرژانتین با توجه به این که دانشگاه چه قوانینی دارد و مقطع (کارشناسی ارشد یا دکتری) از سالی 3000$ (دلار آمریکا) شروع می شود و بعضا به سالانه 27000$ (دلار آمریکا) هم می رسد.

هزینه تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در آرژانتین

ویزای تحصیلی کشور آرژانتین

بعد از اخذ پذیرش از دانشگاهی در آرژانتین در رشته علوم کامپیوتر یا سایر رشته ها نوبت به ویزای تحصیلی این کشور می رسد. لازم به ذکر است مطرح بودن دانشگاه در سطح ملی و جهانی علاوه بر این که در کاریابی ضمن و پس از فارغ التحصیلی در این کشور تاثیر مثبتی دارد، شانس اخذ ویزای تحصیلی آرژانتین را نیز بالا می برد. مهم ترین و بهترین دانشگاه های آرژانتین در سال 2024 برای تحصیل در رشته علوم کامپیوتر عبارت هستند از:

  • University of Buenos Aires
  • National University of Córdoba
  • University of Palermo Argentina
  • Austral University
  • Universidad Torcuato Di Tella
  • Universidad Nacional de Rosario

اخذ ویزای تحصیلی آرژانتین البته در مجموع خیلی دشوار نیست؛ مهم ترین مدارکی که به این منظور باید تقدیم سفارت آرژانتین شود عبارت هستند از:

  • فرم تکمیل شده و امضا شده درخواست ویزای تحصیلی آرژانتین
  • رسید پرداخت شهریه حداقل سال اول دانشگاه
  • نامه تمکن مالی بانکی
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • نامه پذیرش قطعی از سوی دانشگاه
  • محلی برای زندگی در آرژانتین
  • بیمه معتبر
  • مدرک زبان
  • پاسپورت معتبر
  • ترجمه رسمی مدارک از جمله مدرک تحصیلی، مدرک شناسایی و غیره
  • عکس پاسپورتی
  • پرداخت هزینه ویزا (visa fee)

کار ضمن تحصیل رشته علوم کامپیوتر در آرژانتین

دانشجویان حتی اگر تابعیت این کشور را نداشته باشند ضمن تحصیل در رشته علوم کامپیوتر و سایر رشته های تحصیلی در صورتی که ویزای آن ها بلند مدت و نوع D باشد، به صورت پاره وقت اجازه کار دارند. در این خصوص لازم به ذکر است که با مشغول شدن به کار پاره وقت در آرژانتین می توان ماهانه بین 100$ تا 350$ (دلار آمریکا) درآمد داشت و بخشی از هزینه های زندگی در آرژانتین را پرداخت نمود.

سطح درآمد افرادی که رشته علوم کامپیوتر خوانده اند در آرژانتین به شرح نمودار ذیل می باشد:

سطح درآمد ماهانه متخصصان کامپیوتر در آرژانتین

لازم به ذکر است درآمد متخصصین علوم کامپیوتر در آرژانتین به طور متوسط ماهی 77900ARS (پزوی آرژانتین) می باشد. یعنی این افراد به طور میانگین سالانه 935000ARS (پزوی آرژانتین) درآمد کسب می نمایند. شایان توجه است که در سال 2024 حدود 25% متخصصین علوم کامپیوتر در آرژاتنین درآمد ماهانه کم تر از 51500ARS (پزوی آرژانتین) داشته اند اما به طور کلی متخصصین این حوزه را می توان دارای قدرت خرید خوبی در آرژانتین دانست. در این حوزه سابقه کار هم در سطح درآمد اثرگذار است مثلا کسی که 2 تا 5 سال سابقه کار مرتبط با حوزه علوم کامپیوتر دارد 23% بیشتر از کسی درآمد دارد که کم تر از 2 سال سابقه کار داشته باشد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته علوم کامپیوتر در آرژانتین توضیحاتی ارائه گردیده است.

کلیدی ترین سوالات در خصوص رشته علوم کامپیوتر در آرژانتین

در این بخش از مقاله مفتخریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته علوم کامپیوتر در آرژانتین پاسخ دهیم. کلیدی ترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • آیا امکان تحصیل رشته علوم کامپیوتر در آرژانتین به زبان انگلیسی وجود دارد؟ طی سالهای اخیر، اغلب دانشگاه های بین المللی در آرژانتین تلاش کرده اند تا اکثر دروس تحصیلی در رشته علوم کامپیوتر را به زبان انگلیسی به دانشجویان ارائه دهند. بنابراین امکان تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور برای دانشجویان بین المللی وجود دارد.
  • آیا تحصیل رشته علوم کامپیوتر در آرژانتین ارزان است؟ تحصیل رشته علوم کامپیوتر در آرژانتین به نسبت اغلب کشورهای آمریکایی مدرن بسیار مقرون به صرفه است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *