ویزای تحصیلی

رشته علوم کامپیوتر در اندونزی

رشته علوم کامپیوتر در اندونزی

دانشجویانی که تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در اندونزی را انتخاب می نمایند آموزش باکیفیت به زبان انگلیسی و با قیمت مناسب را تجربه می کنند. علاوه بر این، دانشجویان با انتخاب اندونزی به عنوان مقصد تحصیل خود در خارج از کشور می توانند از هزینه های پایین زندگی در این کشور بهره مند شوند. اندونزی کشوری در آسیای جنوب شرقی است که از هزاران جزیره در تقاطع اقیانوس هند و اقیانوس آرام تشکیل شده است. اندونزی که به ویژه به دلیل جزیره جذاب و شگفت انگیز بالی خود مشهور است، دارای فرهنگ غنی و متنوع و غذاهای فوق العاده است. این کشور حدود 6000 دانشجوی بین المللی دارد که بیش تر آن ها اهل کشور همسایه یعنی مالزی هستند.

از آن جا که دانشگاه های اندونزی قصد دارند برنامه های انگلیسی زبان بیش تری را ارائه دهند، تعداد دانشجویان بین المللی به طور قابل توجهی افزایش می یابد. تصور می شود که آموزش عالی در این کشور یک محیط دانشگاهی پر رونق را فراهم می سازد که به پیشرفت و ارتقای دانشجویان کمک می کند. از حدود 3000 دانشگاه اندونزیایی فقط حدود 3% آن ها خصوصی هستند. سال تحصیلی در این کشور آسیایی در اوایل سپتامبر آغاز می شود و در ماه ژوئن به پایان می رسد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در اندونزی به شرح زیر تهیه نموده اند.

معرفی کارشناسی رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه BI اندونزی

برنامه کارشناسی علوم کامپیوتر دانشگاه بین المللی بینوس (BI) اندونزی ایجاد گردیده است تا بالاترین استاندارد آموزش علوم کامپیوتر را از زمان تاسیس خود ارائه دهد. این برنامه تمام وقت است و تحصیل در آن 48 ماه طول می کشد. مهلت ارسال درخواست و زمان آغاز برنامه به صورت زیر است:

مهلت ارسال درخواستآغاز برنامه
قبل از مارس 2022سپتامبر 2022

زبان آموزشی برنامه انگلیسی است و نمره زبان قابل قبول برای ورود به آن به صورت زیر است:

نمره زبان قابل قبول برای ورود به رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه BI اندونزی

تحصیل در این برنامه در محل دانشگاه انجام می شود. این برنامه دارای دوره های متمرکز تحت عنوان جریان یا stream است. هدف هر جریان نه تنها ایجاد دانش مفهومی قوی در علوم کامپیوتر است بلکه ایجاد مجموعه مهارت های شناخته شده صنعت فناوری اطلاعات از جمله علوم کامپیوتر عمومی و فناوری بازی ها نیز می باشد. برخی از دروس ارائه شده در این برنامه عبارتند از:

  • روش های طراحی برنامه
  • کاراکترسازی: Pancasila
  • مقدمه ای بر برنامه نویسی
  • سازه های گسسته
  • سارختارهای داده ای
  • زبان های برنامه نویسی
  • ریاضیات محاسباتی
  • سیستم های پایگاه داده
  • کاراکترسازی: Kewarganeraan
  • کارآفرینی طراحی محور
  • تحلیل الگوریتم ها
  • چندرسانه ای و تعامل کامپیوتر و انسان
  • شبکه های کامپیوتری و امنیت

هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در این برنامه 9022€ (یورو) در سال است. هزینه های زندگی در جاکارتا که یکی از بهترین شهرهای اندونزی برای تحصیل است و دانشگاه بین المللی بینوس در آن واقع است نیز 454€ (یورو) در ماه می باشد.

هزینه تحصیل و زندگی دانشجویان رشته علوم کامپیوتر در اندونزی

هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی اندونزی مقرون به صرفه است زیرا عموما از 4000$ (دلار آمریکا) تجاوز نمی کند. درباره هزینه زندگی در اندونزی نیز باید گفت در شهرهای بزرگ در حدود 450€ (یورو) در ماه است. هزینه اجاره یک آپارتمان تک خوابه بسته به موقعیت مکانی آن نیز بین 150$ تا 300$ (دلار آمریکا) در ماه است. واحد پول اندونزی، روپیه اندونزی است. نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در اندونزی را نشان می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در اندونزی

جدول زیر قیمت برخی کالاهای مصرفی در اندونزی را نمایش می دهد:

عنوانقیمت بر حسب دلار آمریکا
شیر معمولی (1 لیتر)1.27$
قرض نان سفید تازه (500 گرم)1.11$
برنج سفید (1 کیلوگرم)0.89$
تخم مرغ معمولی (12 عدد)1.50$
پنیر محلی (1 کیلوگرم)7.70$
فیله مرغ (1 کیلوگرم)3.18$
گوشت گاو (1 کیلوگرم)8.15$
سیب (1 کیلوگرم)2.49$
موز (1 کیلوگرم)1.33$
پرتقال (1 کیلوگرم)1.75$
گوجه فرنگی (1 کیلوگرم)0.98$
سیب زمینی (1 کیلوگرم)1.23$
پیاز (1 کیلوگرم)1.96$

چگونگی ارائه درخواست برای تحصیل رشته علوم کامپیوتر در اندونزی

در اکثر دانشگاه های اندونزی، دانشجویان بین المللی می توانند یک درخواست آنلاین را پر کنند و اسناد و مدارک لازم را بارگذاری نمایند یا این که تمامی اسناد و مدارک را از طریق ایمیل به دانشگاه انتخابی خود ارسال کنند. به عنوان یک توصیه باید بگوییم که بهتر است متقاضیان به خاطر روند اخذ ویزای دانشجویی درخواست خود را تقریبا دو ماه و نیم قبل از شروع پذیرش ارسال کنند. رایج ترین اسناد و مدارک لازم برای فرآیند درخواست عبارتند از:

  • ریزنمرات آکادمیک رسمی و مورد تایید از آخرین محل تحصیل
  • گواهی تحصیلی دارای اعتبار قانونی
  • انگیزه نامه
  • گواهی مهارت زبان انگلیسی که توسط دانشگاه به رسمیت شناخته شده است
  • سند پرداخت هزینه ثبت نام

ممکن است دانشگاه منتخب مدارک بیش تری را از متقاضی بخواهد (مانند CV یا رزومه). به متقاضیان توصیه می شود که همیشه با دانشگاه مورد نظر خود در مورد لیست مدارک لازم برای ارائه به آن ها مشورت کنند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که در صورتی که مدرکی مبنی بر پرداخت هزینه ثبت نام درج نشده باشد، به آن درخواست رسیدگی نمی شود.

چگونگی ارائه درخواست برای تحصیل رشته علوم کامپیوتر در اندونزی

چگونگی اخذ ویزا برای تحصیل رشته علوم کامپیوتر در اندونزی

دانشجویان بین المللی که می خواهند تحصیلات خود را در اندونزی ادامه دهند، باید ویزای دانشجویی اندونزی (Indonesian Student Visa) دریافت کنند. ویزای دانشجویی اندونزی یک اصطلاح جامع است که شامل چندین مجوز و ویزای مختلف است. برای تحصیل در یک موسسه آموزشی اندونزیایی، دانشجویان باید مجوز تحصیل، ویزای ورود و همچنین اجازه اقامت دریافت کنند. پس از اخذ پذیرش از یک دانشگاه اندونزیایی و دریافت نامه پذیرش، فرد باید:

  • برای دریاف مجوز تحصیل (Study Permit) از وزارت آموزش اندونزی درخواست دهد
  • برای دریافت ویزای ورود (VITAS) به سفارت یا کنسولگری اندونزی در کشور خود مراجعه کند
  • پس از ورود به اندونزی، VITAS را در اداره مهاجرت به KITAS (مجوز اقامت محدود) تغییر دهد
  • کارت گواهی ثبت نام در پلیس دریافت کند.

همه این موارد با هم ویزای دانشجویی اندونزی را تشکیل می دهند.

وضعیت حقوق متخصصان رشته علوم کامپیوتر در اندونزی

فردی که به عنوان متخصص علوم کامپیوتر در اندونزی کار می کند، ماهانه حدود 21300000IDR (روپیه اندونزی) درآمد دارد. حقوق متخصصین این رشته در اندونزی بین 10900000IDR (کم ترین) تا 32800000IDR (بالاترین) (روپیه اندونزی) متغیر است. نمودار زیر حقوق سالانه متخصصین علوم کامپیوتر در این کشور آسیایی را نشان می دهد:

حقوق سالانه متخصصان علوم کامپیوتر در اندونزی

به هموطنان گرامی علاقه مند به تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در اندونزی توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در زمینه تحصیل در اندونزی و نیز شرایط کار پس از تحصیل در اندونزی با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *