ویزای تحصیلی

رشته علوم کامپیوتر در ایسلند

رشته علوم کامپیوتر در ایسلند

رشته علوم کامپیوتر در ایسلند به مانند بسیاری از رشته های تحصیلی دیگر در این کشور، با کیفیت بسیار بالایی به علاقه مندان ارائه می شود. افرادی که قصد تحصیل در این رشته تحصیلی را داشته باشند، نیاز به یک رزومه تحصیلی قدرتمند خواهند داشت تا بتوانند در رقابت با سایر متقاضیان تحصیل در این رشته شانس بیشتری در دانشگاه های دولتی ایسلند در اختیار داشته باشند و بتوانند با کمترین هزینه ممکن به ادامه تحصیل بپردازند. شرایط بازار کار رشته علوم کامپیوتر در این کشور نیز بسیار مناسب است و به همین دلیل فارغ التحصیلان این رشته می توانند امیدوار باشند تا در یک بازه زمانی کوتاه مدت پس از پایان تحصیل خود به کار دست پیدا کنند.

ایسلند یکی از کشورهای کم جمعیت اروپایی است و به همین دلیل نیاز چندانی به دانشگاه ندارد. بسیاری از جمعیت این کشور دارای تحصیلات دانشگاهی هستند و تعداد دانشگاه های انگشت شمار آن می تواند به راحتی نیاز نسل های بعدی این کشور را نیز برطرف سازد. به همین دلیل است که تحصیل در ایسلند گزینه های محدودی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می دهد و نیازمند رقابتی بودن رزومه تحصیلی آن ها است. با همه این تفاسیر ایسلند تحصیل بسیار باکیفیتی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در این کشور پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در ایسلند چیست؟
  • دانشجویان بین المللی در این کشور برای تحصیل در رشته علوم کامپیوتر با چه هزینه هایی روبرو می شوند؟
  • آیا شهروندان خارجی می توانند در ایسلند مشغول به کار شوند؟
  • متوسط درآمد یک متخصص علوم کامپیوتر در این کشور چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در ایسلند

رشته علوم کامپیوتر یکی از رشته های کاربردی در دنیای امروز است که دانشگاه های بسیار زیادی در سراسر جهان به ارائه آن می پردازند اما باید به این نکته توجه داشت که این رشته در دسته رشته های پیشرو قرار دارد و به روزرسانی های بسیاری در آن صورت می گیرد و به همین دلیل است که متقاضیان تحصیل در این رشته باید کشوری را انتخاب کند که بتواند جدیدترین اطلاعات را در اختیار دانشجویان خود قرار دهد و ایسلند یکی از همین دسته کشورها است.

ایسلند یکی از کشورهایی است که با توجه به سیستم آموزشی بولونیا نظام آموزش عالی خود را شکل داده است و به همین دلیل است که طول دوره کارشناسی در این کشور، یک سال کمتر از کشورهایی نظیر ایران است. متقاضیان تحصیل در ایسلند در رشته های محدودی می توانند به زبان انگلیسی در این کشور به تحصیل بپردازند و خوشبختانه در رشته علوم کامپیوتر این امکان برای دانشجویان فراهم شده است و نمره 6.5 آیلتس یکی از الزاماتی است که دانشجویان برای دریافت پذیرش خود به آن نیاز خواهند داشت.

دانشگاه ریکیاویک مشهورترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در رشته علوم کامپیوتر است و دانشگاه ایسلند نیز یکی از دانشگاه های دولتی این کشور است که در سطح بسیار بالای آموزشی رشته علوم کامپیوتر را ارائه می کند.

شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در ایسلند

هزینه تحصیل رشته علوم کامپیوتر در ایسلند

یکی از دغدغه های قابل درک علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور، هزینه هایی است که باید در طول دوره تحصیل خود به دانشگاه پرداخت کنند. بسیاری از افراد چنین تصور می کنند که می توانند در کشور مقصد خود کار کرده و درآمد خود را صرف تحصیل در این کشور کنند در صورتی که چنین امکانی به آن ها داده نمی شود. در کشوری مانند ایسلند، دانشجویان در طول دوره تحصیل خود تنها می توانند به مدت 15 ساعت در هفته به کار مشغول شوند و این مدت برای پوشش بخش عمده ای از هزینه های زندگی در کشور ایسلند کافی است. به طور متوسط می توان گفت که برای گذراندن یک زندگی دانشجویی در ایسلند به 1000€ (یورو) در ماه نیاز خواهد بود که البته راه هایی برای کاهش آن نیز وجود دارد.

دانشجویان همچنین باید به هزینه های مربوط به شهریه دانشگاهی خود نیز توجه داشته باشند. شهریه دانشجویان بین المللی در رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه های دولتی ایسلند در حدود 1000€ (یورو) در سال است و دانشجویانی که یک دانشگاه خصوصی مانند ریکیاویک را برای تحصیل خود انتخاب می کنند باید انتظار شهریه ای در حدود 12000€ (یورو) در سال را داشته باشند. در ایسلند نیز بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان برتر وجود دارد اما باید در نظر داشت که شرایط تحصیل در ایسلند و کسب رتبه اول دانشگاه چندان کار ساده ای به نظر نمی رسد.

درآمد یک متخصص علوم کامپیوتر در ایسلند

یکی از بخش های جذاب تحصیل در ایسلند آن است که دانشجویان پس از دریافت مدرک تحصیلی خود می توانند به کاریابی در این کشور مشغول شده و در صورتی که شغل مناسبی پیدا کنند که درآمد کافی برای پرداخت مالیات را داشته باشد، واجد شرایط دریافت اقامت کاری این کشور شناخته خواهند شد. در صورتی که یک متخصص علوم کامپیوتر اقامت موقت ایسلند را به دست آورد، می تواند با تمدید قرارداد کاری خود یا امضای قرارداد کاری جدید به مدت 5 سال، اقامت دائم این کشور را نیز به دست آورد و این خود مقدمه ای است برای دریافت پاسپورت معتبر کشور ایسلند.

در ایسلند نیز به مانند بسیاری از کشورهای مطرح جهان در حوزه پیشرفت های تکنولوژی، متخصصین علوم کامپیوتر به درآمدهای بسیار مناسبی دسترسی دارند و می توانند زندگی در رفاه اقتصادی کامل را در این کشور تجربه کنند. در نمودار زیر متوسط درآمد این افراد را که بسیار بالاتر از استاندارد متوسط درآمد در جهان است را مشاهده کرد.

درآمد ماهانه یک متخصص علوم کامپیوتر در کشور ایسلند

تحصیل در ایسلند شرایط بسیار مناسبی دارد و شرایط کار در این کشور نیز بسیار خوب است اما باید به این نکته اشاره داشت که محدودیت های پذیرش دانشجو در این کشور می تواند فشار بسیار زیادی را به متقاضیان تحصیل در این کشور وارد کند. در صورتی که به دنبال راهی برای تحصیل در برترین کشورهای جهان هستید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید و از رهنمودهای ایشان در این زمینه بهره ببرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *