ویزای تحصیلی

رشته علوم کامپیوتر در بلغارستان

رشته علوم کامپیوتر در بلغارستان

رشته علوم کامپیوتر در بلغارستان از جمله رشته هایی است که می توان به کمک آن در بازار کار حرفه در سراسر جهان وضعیت مناسبی پیدا کرد. بلغارستان به عنوان یکی از کشورهای اروپایی، در سال های اخیر کم تر مورد توجه علاقمندان به تحصیل قرار گرفته است و دلایل مختلفی در این امر تاثیر گذار بوده اند. هزینه تحصیل در این کشور بسیار مقرون به صرفه است اما باید به این نکته اشاره داشت که دانشگاه های این کشور در رده بندی های جهانی جایگاه های مناسبی را به خود اختصاص نداده اند و به همین دلیل دارندگان رزومه های متوسط و سطح بالا از تحصیل در این کشور امتناع می کنند.

دانشگاه های بسیار زیادی در کشور بلغارستان وجود دارد که به متقاضیان اجازه می دهد تا در رشته علوم کامپیوتر در این کشور به تحصیل مشغول شوند اما از نظر علمی نمی توان همه آن ها را در رده استاندارد معرفی کرد. بسیاری از دانشگاه های این کشور، مورد تایید وزارت علوم ایران قرار نگرفته اند و این مسئله می تواند برای همه افرادی که قصد بازگشت به کشور پس از تحصیل را دارند بسیار حائز اهمیت باشد. رشته علوم کامپیوتر اهمیت بسیار زیادی در بازار کار حرفه ای امروز دارد و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله شرایط تحصیل این رشته در بلغارستان را مورد بررسی قرار خواهند داد.

  • شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در کشور بلغارستان چیست؟
  • آیا می توان حین تحصیل در این کشور به کار پرداخت؟
  • بودجه مورد نیاز برای تحصیل در این رشته در بلغارستان چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در بلغارستان اقامت داشت؟
  • درآمد یک متخصص علوم کامپیوتر در این کشور چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در بلغارستان

در حدود 20 دانشگاه در کشور بلغارستان وجود دارد که به دانشجویان اجازه می دهند تا در رشته علوم کامپیوتر به ادامه تحصیل بپردازند. چنین فرصتی به افراد اجازه می دهد تا اطمینان پیدا کنند که پس از انجام تحقیقات لازم در این رابطه، فرصت خواهند داشت تا پذیرش خود را با سهولت نسبتا زیادی به دست آورند. تحصیل در بلغارستان به زبان بلغاری انجام می شود و در برخی از رشته های تحصیلی امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد و رشته علوم کامپیوتر یکی از این رشته ها است. دانشجویان برای دریافت مدرک کارشناسی خود در این رشته باید یک دوره آموزشی 3 ساله را پشت سر بگذارند و تحصیل در نظام تحصیلات تکمیلی این رشته نیز به ترتیب 2 و 3 سال طول می کشد.

دانشگاه جنوب غربی نئوفیت ریلسکی یکی از دانشگاه های مناسب کشور بلغارستان برای تحصیل در رشته علوم کامپیوتر است. دانشگاه فنی وارنا نیز یکی دیگر از دانشگاه های قدیمی کشور بلغارستان است که فرصت تحصیل در این رشته را ارائه می کند. دانشگاه آمریکایی بلغارستان نیز یکی دیگر از مراکز آموزشی مناسب برای تحصیل در این رشته است که تمامی دروس در آن تنها به زبان انگلیسی ارائه می شود و به همین دلیل دانشجویان بین المللی بسیار زیادی در آن مشغول به تحصیل هستند.

دانشگاه معدن و زمین شناسی بلغارستان که در شهر صوفیا واقع شده است نیز یکی دیگر از دانشگاه های مناسب برای تحصی در این رشته است. دانشگاه بورگاس نیز یکی دیگر از دانشگاه های جدید در کشور بلغارستان است که در دسته دانشگاه های خصوصی این کشور قرار دارد و به همین دلیل هزینه تحصیل در آن بیش تر از سایر دانشگاه های این کشور است.

شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در بلغارستان

هزینه تحصیل رشته علوم کامپیوتر در بلغارستان

یکی از مواردی که می تواند تحصیل در بلغارستان را ارزشمند سازد، هزینه های مقرون به صرفه ای است که دانشجویان با آن روبرو خواهند شد. هزینه تحصیل در این کشور برای دانشجویان بومی و البته اروپایی بسیار کم است و دانشجویان با پرداخت کمتر از 1000€ (یورو) در سال می توانند در دانشگاه های دولتی این کشور به تحصل بپردازند. دانشجویان خارجی اما برای اینکه بتوانند واجد شرایط تحصیل در رشته علوم کامپیوتر شناخته شوند، باید شهریه ای در حدود 2100€ تا 3500€ (یورو) را به صورت سالیانه به دانشگاه پرداخت کنند. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی نیز ممکن است تا 10000€ (یورو) در سال افزایش داشته باشد.

در رابطه با هزینه زندگی در کشور بلغارستان برای دانشجویان نیز می توان چنین بیان داشت که هزینه زندگی در این کشور بسیار مقرون به صرفه است و خارج از پایتخت می توان با در اختیار داشتن بودجه ای در حدود 350€ (یورو) در ماه، هزینه های زندگی در این کشور را تامین کرد. هزینه زندگی در پایتخت نیز در حدود 100€ (یورو) بیش تر تخمین زده می شود. دانشجویان همچنین این فرصت را خواهند داشت که به صورت نیمه وقت در این کشور کار کنند و از این طریق هزینه های زندگی خود را تامین کنند.

متوسط درآمد متخصصین علوم کامپیوتر در کشور بلغارستان

یکی از مزایای انتخاب بلغارستان به عنوان مقصد تحصیلی آن است که این کشور به دانشجویان خارجی اجازه می دهد تا پس از تحصیل در این کشور، اقامت آن را به دست آورده و در بلغارستان کار کنند. این فرصت منجر به دریافت اقامت بلند مدت کشور بلغارستان خواهد شد. متخصصین علوم کامپیوتر در کشور بلغارستان همچون بسیاری از کشورهای دیگر، درآمد بسیار بالایی دارند و البته حرفه آن ها نیز در لیست مشاغل مورد نیاز قرار دارد و در نتیجه فارغ التحصیلان این رشته می توانند امید داشته باشند که پس از تحصیل با سهولت بیشتری نسبت به سایر رشته ها بتوانند به شغل مورد نظر خود دست پیدا کنند.

برای درک هرچه بهتر شرایط مالی متخصصین علوم کامپیوتر در کشور بلغارستان، نمودار زیر ارائه شده است.

درآمد ماهانه یک متخصص علوم کامپیوتر در کشور بلغارستان

کاملا مشخص است که متخصصین علوم کامپیوتر در این کشور نیز از درآمد بالایی برخوردار هستند که با استانداردهای جهانی نیز برابری می کند اما حقیقت امر آن است که با هزینه های مشابه می توان در کشورهای با اعتبار بالاتری نیز به تحصیل پرداخت و مدرک قدرتمندتری را به دست آورد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط تحصیل در خارج از کشور در رشته های مختلف تحصیلی می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *