ویزای تحصیلی

رشته علوم کامپیوتر در بلژیک

رشته علوم کامپیوتر در بلژیک

رشته علوم کامپیوتر در بلژیک از رشته های کلیدی به شمار میرود که در طول سال های اخیر جایگاه مناسبی را در رده بندی های جهانی به دست آورده است. دانشجویان زیادی در کشور بلژیک این رشته تحصیلی را انتخاب می کنند و برخی از دانشگاه های این کشور، مقصد بسیار مهمی برای دانشجویان بین المللی در این رشته هستند. افرادی که بلژیک را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، پیش از مهاجرت به این کشور و انتخاب دانشگاه خود باید تحقیقات لازم را انجام دهند چراکه در این کشور به سه زبان مختلف فرانسوی، هلندی و آلمان صحبت می شود و دانشگاه های این کشور نیز شرایط یکسانی دارند.

رشته علوم کامپیوتر یکی از رشته هایی است که در تمامی زمینه های شغلی مورد نیاز است و نمی توان تصور کرد که در دنیای امروز، تجارتی بدون نیاز به متخصصی علوم کامپیوتر بتواند رشد چشمگیر و قابل توجهی را داشته باشد. متخصصین علوم کامپیوتر می توانند در شرکت های کامپیوتری فعال باشند یا به صورت گردشی با نهادهای مختلف به فعالیت بپردازند و البته تدریس در محیط دانشگاه نیز یکی دیگر از مشاغلی است که ممکن است یک متخصص علوم کامپیوتر در پیش رو داشته باشد. به دلیل اهمیت بسیار بالایی که این رشته تحصیلی دارد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی نحوه تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در بلژیک پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در بلژیک چیست؟
  • برترین دانشگاه های بلژیک برای تحصیل در این رشته کدامند؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در این کشور به کار مشغول شد؟
  • آیا هزینه تحصیل رشته علوم کامپیوتر در بلژیک مقرون به صرفه است؟
  • درآمد یک متخصص علوم کامپیوتر در بلژیک چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در بلژیک

بلژیک یکی از کشورهای پیشرفته در غرب اروپا است و چند دانشگاه بسیار مشهور در این کشور وجود دارد که با بالاترین کیفیت ممکن، امکان تحصیل در رشته های مختلف از جمله علوم کامپیوتر را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. بسته به منطقه جغرافیایی که دانشگاه در آن قرار گرفته است، زبان تحصیل در بلژیک می تواند فرانسوی، هلندی یا آلمانی باشد اما در حال حاضر در بسیاری از رشته های تحصیلی از جمله علوم کامپیوتر می توان امکان تحصیل به زبان انگلیسی را نیز پیدا کرد.

طول دوره تحصیل رشته علوم کامپیوتر در این کشور برای دانشجویان خارجی 3 ساله است و افرادی که قصد تحصیل را دارند باید پیش از دریافت پذیرش از دانشگاه های بلژیک، مدرک زبان خود را دریافت کرده باشند. علاقمندان به تحصیل به زبان انگلیسی به حداقل نمره 6 آزمون آیلتس نیاز خواهند داشت و برای تحصیل به سایر زبان ها، دریافت مدرک B2 ضروری است.

دانشگاه کاتولیک لئون را می توان به عنوان بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در رشته علوم کامپیوتر معرفی کرد چراکه رتبه 55 جهان را در این رشته در اختیار دارد و این نشان از قدرت بالای این دانشگاه است. دانشگاه خنت نیز با وجود این که در رده بندی کلی جهان رتبه 85 را در اختیار دارد، در رشته علوم کامپیوتر رتبه 159 را به دست آورده است. دانشگاه کاتولیک لوین نیز با قرار گرفتن در رده 182 سومین دانشگاه برتر این کشور در رشته علوم کامپیوتر است و در رده بندی کلی دانشگاه های جهان نیز رتبه 148 را به خود اختصاص داده است.

شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در بلژیک

هزینه تحصیل رشته علوم کامپیوتر در بلژیک

یکی از مزایای تحصیل در بلژیک آن است که می توان با هزینه های مقرون به صرفه و گاه کمتر از برخی دیگر از کشورهای اروپایی، دوره تحصیلی خود در این کشور را به پایان رساند. نخستین هزینه ای که دانشجویان در بلژیک با آن روبرو می شوند، شهریه دانشگاه است که در رشته علوم کامپیوتر و برای دانشجویان بین المللی می توان آن را در حدود 4700€ تا 6900€ (یورو) در سال معرفی کرد. دانشگاه های بلژیک از نظر مالی در شرایط بسیار مناسبی قرار دارند و به همین دلیل می توان امید داشت که دانشجویان بین المللی نیز در این کشور توان دریافت بورسیه های تحصیلی را داشته باشند.

علاوه بر هزینه های مربوط به دانشگاه، دانشجویان باید به هزینه زندگی خود در بلژیک نیز توجه داشته باشند که به طور متوسط در حدود 700€ تا 950€ (یورو) در ماه است و این مبلغ تقریبا مشابه بسیاری از کشورهای اروپایی و گاه کمتر از آن ها است. برای تامین بخش عمده ای از این هزینه ها، دولت بلژیک به دانشجویان خارجی اجازه داده است تا به صورت نیمه وقت در این کشور به کار دانشجویی مشغول شوند و شرایط مناسب تری را برای خود رقم بزنند.

درآمد یک متخصص علوم کامپیوتر در بلژیک

یکی دیگر از نکات مثبتی که در رابطه با شرایط تحصیل در بلژیک وجود دارد آن است که دولت بلژیک به دانشجویان خارجی اجازه می دهد تا برای ادامه تحصیل و همچنین کار در این کشور اقامت خود را تمدید کنند. زمانی که یک فرد فارغ التحصیل، یک قرارداد کاری در بلژیک به امضا می رساند، این فرصت را پیدا می کند تا ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار تبدیل کند و از این طریق اقامت این کشور را کسب کند و متخصصین علوم کامپیوتر نیز از این قائده مستثنی نیستند.

متخصصین علوم کامپیوتر در کشور بلژیک به عنوان یکی از کشورهای توسعه یافته اروپایی درآمد بسیار مناسبی را کسب می کنند و پس از کسب تجربه کاری در حدود 5 سال، دیگر دغدغه مالی برای گذراندن زندگی خود را تجربه نخواهند کرد. به منظور درک بهتر این موضوع نمودار زیر ارائه شده است.

درآمد ماهانه یک متخصص علوم کامپیوتر در کشور بلژیک

نیاز به توضیح بیشتر نیست که دسترسی به چنین درآمدی می تواند زندگی یک فرد در بسیاری از کشورهای جهان را تامین کند تا فرد بدون دغدغه و در آرامش از نظر اقتصادی زندگی کند. بلژیک تنها یکی از کشورهایی است که می توان در آن به چنین شرایط مناسبی دست پیدا کرد. در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل رشته علوم کامپیوتر در کشورهای پیشرفته جهان دارید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و از راهنمایی های ایشان در این زمینه استفاده کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *