ویزای تحصیلی

رشته علوم کامپیوتر در صربستان

رشته علوم کامپیوتر در صربستان

رشته علوم کامپیوتر در صربستان از جمله رشته هایی است که دولت این کشور نیز توجه ویژه ای به آن دارد و می تواند در آینده افراد تاثیرگذار باشد. دولت کشورهای در حال پیشرفت به رشته های مرتبط با علوم کامپیوتر توجه بسیار ویژه ای دارند و علت اصلی آن است که امکان پیشرفت بدون توجه به این رشته بسیار دشوار است و بی توجهی به آن نیز می تواند باعث عقب رفت کشورها شود. متخصصین علوم کامپیوتر نه تنها در حوزه فعالیت خود، بلکه در سایر رشته ها نیز می توانند تاثیرگذار بوده و به سرعت بخشیدن انجام امور نیز کمک کنند.

افرادی که رشته علوم کامپیوتر را برای آینده تحصیلی خود انتخاب می کنند، از نظر علمی باید جایگاه مناسبی را در اختیار داشته باشند چراکه دروس در این رشته بسیار فشرده و کاربردی ارائه می شود و نیاز به ممارست بسیار زیاد از طرف دانشجویان در این زمینه وجود دارد تا فرد بتواند پس از دریافت مدرک تحصیلی خود نه تنها در کشور صربستان، بلکه در سایر کشورهای پیشرفته جهان نیز فرصت مناسبی برای اشتغال در اختیار داشته باشد و به درآمد ایده آل خود در این حوزه دست پیدا کند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به این دلیل در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در صربستان می پردازند که امتیازات بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد.

  • شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در صربستان چیست؟
  • هزینه های سالیانه تحصیل در این رشته در صربستان چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان دانشجوی بین المللی، پس از پایان دوره تحصیلی خود در صربستان اقامت گرفت؟
  • درآمد متخصصین علوم کامپیوتر در این کشور چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در صربستان

زمانی که صبحت از تحصیل در خارج از کشور به میان می آید، صربستان معمولا یکی از آخرین گزینه هایی است که افراد به آن توجه می کنند اما باید به این نکته اشاره داشت که تحصیل در صربستان نیز شامل نکات مثبت بسیار زیادی نیز می شود که علاقمندان باید به آن ها توجه داشته باشند. یکی از امتیازات مرتبط با تحصیل رشته علوم کامپیوتر در این کشور، امکان تحصیل به زبان انگلیسی است. در برخی از دانشگاه های رده پایین تر این کشور، امکان تحصیل با دریافت مدرک آیلتس 5.5 نیز وجود دارد و به همین دلیل می توان آن را بسیار مناسب دانست اما در اکثر دانشگاه های این کشور در اختیار داشتن نمره 6 آیلتس و یا معادل آن برای تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در این کشور الزامی است.

تحصیل رشته علوم کامپیوتر در کشور صربستان در مقطع کارشناسی، 3 الی 4 سال به طول می انجامد و به همین دلیل است که توصیه می شود تا دانشجویان در دوره های تمام وقت این رشته به ادامه تحصیل بپردازند تا بتوانند سریع تر مدرک خود را دریافت کرده و وارد بازار کار شوند. دوره کارشناسی ارشد این رشته تحصیلی نیز 24 ماهه است اما به صورت نیمه وقت، می توان در یک بازه زمانی 36 ماهه این دوره را نیز به پایان رساند.

دانشگاه بلگراد به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشگاه های این کشور با بیش از 2 قرن قدمت، یکی از بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل در رشته علوم کامپیوتر به شمار می رود. برخی دیگر از دانشگاه های قدرتمند این کشور در رشته علوم کامپیوتر عبارتند از:

  • دانشگاه متروپلیتن بلگراد
  • دانشگاه نیس
  • دانشگاه جان نایسبیت
  • دانشگاه دفاع
  • دانشگاه ادوکونز
  • دانشگاه آلفا

شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در صربستان

هزینه تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در صربستان

از جمله مزایای تحصیل در کشور صربستان، هزینه های مقرون به صرفه ای است که دانشجویان باید به صورت سالیانه و البته روزانه با آن روبرو شوند. دانشجویانی که به تحصیل در کشورهایی نظیر سوئد، دانمارک، آمریکا، کانادا و غیره می پردازند، باید پیش از مهاجرت خود یا به سرمایه بسیار زیادی دسترسی داشته باشند یا اینکه بتوانند از دریافت بورسیه تحصیلی خود در این کشور اطمینان داشته باشند. در چنین شرایطی است که می توان تحصیل در این کشورها را توصیه کرد اما شرایط تحصیل در صربستان متفاوت است.

دانشجویان رشته علوم کامپیوتر در صربستان برای پرداخت شهریه خود به مبلغی در حدود 500€ تا 2000€ (یورو) در سال نیاز خواهند داشت و این مسئله سبب شده است تا صربستان یکی از ارزان ترین مقاصد تحصیلی در میان کشورهای اروپایی به نظر برسد. از طرف دیگر هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور نیز بسیار مقرون به صرفه است به طوری که در اختیار داشتن 500€ (یورو) در ماه برای گذراندن زندگی در این کشور کفایت می کند. دانشجویان خارجی همچنین می توانند در این کشور به کار ضمن تحصیل به صورت نیمه وقت مشغول شده و از این طریق هزینه های زندگی خود را نیز تامین کنند.

درآمد یک متخصص علوم کامپیوتر در کشور صربستان

صربستان به دانشجویان خارجی اجازه می دهد تا پس از پایان دوره تحصیلی خود در این کشور اقامت موقت داشته و به جستجوی کار بپردازند. در چنین شرایطی، متخصصین علوم کامپیوتر در این کشور شانس بالایی برای کاریابی خواهند داشت چراکه علوم کامپیوتر از جمله رشته های مورد نیاز این کشور برای کار است.

متخصصین علوم کامپیوتر در صربستان از درآمد بسیار مناسبی نیز برخودار هستند و به همین دلیل می توانند زندگی با کیفیت بالا در این کشور را تجربه کنند. متوسط درآمد متخصصین علوم کامپیوتر در صربستان از متوسط درآمد در این کشور سطح بالاتری دارد که در نمودار زیر به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفته است.

درآمد ماهانه یک متخصص علوم کامپیوتر در کشور صربستان

اگرچه ممکن است درآمد این افراد به نسبت همکاران آن ها در سایر کشورهای جهان کم به نظر برسد اما حقیقت امر آن است که دسترسی به چنین درآمدی در کشور صربستان فرد را در وضعیت مناسبی از نظر اقتصادی قرار خواهد داد و به او کمک می کند تا به همراه خانواده در رفاه کامل به سر ببرند.

در چنین شرایطی نیز نمی توان به راحتی صربستان را به عنوان مقصد تحصیلی معرفی کرد چراکه کشورهای با جایگاه مناسب و هزینه های تقریبا مشابه در جهان وجود دارد. برای کسب آگاهی از شرایط اقامت در این کشورها می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *