ویزای تحصیلی

رشته علوم کامپیوتر در لیتوانی

رشته علوم کامپیوتر در لیتوانی

رشته علوم کامپیوتر در لیتوانی یکی از رشته های کاربردی است که در تعداد معدودی از دانشگاه های این کشور به علاقه مندان ارائه می شود. این مسئله اگرچه می تواند پروسه دریافت پذیرش را برای بسیاری دشوار سازد اما حقیقت امر آن است که در این کشور دانشجویان بین المللی بسیار اندکی مشغول به تحصیل هستند چراکه با وجود هزینه های اندک و مقرون به صرفه، دانشگاه های این کشور از کیفیت علمی کافی برخوردار نیستند و این مسئله ای است که می تواند شرایط را برای انتخاب لیتوانی به عنوان یک مقصد تحصیلی دشوار سازد.

لیتوانی یکی از کشورهای خارج از حواشی در اتحادیه اروپا است و مردم این کشور به آرامی زندگی می گذرانند. در طول سال های اخیر توجه چندان زیادی به توسعه علم و دانش در این کشور نشده است و دانشگاه های آن همچنان در روند ثابت قبلی خود به ارائه دروس می پردازند و این در حالی است که بسیاری از دانشگاه های جهان در حال پیشی گرفتن از این دانشگاه ها در ارائه علوم مختلف هستند. به دلیل اهمیتی که تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در طول سال های گذشته پیدا کرده است، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در لیتوانی خواهند پرداخت تا علاقمندان به این کشور بتوانند با توجه به شرایط خود در رابطه با تحصیل در آن تصمیم گیری کنند.

  • شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در لیتوانی چیست؟
  • آیا هزینه تحصیل در دانشگاه های این کشور مقرون به صرفه است؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در این کشور چگونه است؟
  • آیا متخصصین علوم کامپیوتر در این کشور از درآمد مناسبی برخوردارند؟

شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در لیتوانی

رشته علوم کامپیوتر یکی از رشته های تحصیلی است که تاثیر بسیار زیادی در رشد صنایع و تکنولوژی از دهه 80 میلادی تا کنون داشته است. دانشگاه های برتر جهان توجه بسیار زیادی به این رشته داشته اند تا جایی که کمتر دانشگاهی را می توان یافت که در رنکینگ های بین المللی قرار داشته باشد اما امکان تحصیل رشته علوم کامپیوتر در آن به وجود نیامده باشد. تعداد دانشگاه های موجود در کشور لیتوانی محدود است اما همچنان می توان در این کشور به تحصیل در رشته علوم کامپیوتر پرداخت.

به دانشجویان بین المللی در این کشور فرصت داده شده است تا در این رشته با زبان انگلیسی نیز به ادامه تحصیل بپردازند و مزیت این امر آن است که فرد در محیط می تواند زبان بومی مردم این کشور را بیاموزد چراکه با توجه به شرایط موجود، امکان یادگیری زبان لیتوانی در کشورهای مختلف بسیار دشوار است. متقاضیان با ارائه نمره 5.5 آزمون آیلتس به شرط آن که هیچ نمره ای کمتر از 5 نباشد، قادر خواهند بود تا از دانشگاه های لیتوانی در رشته علوم کامپیوتر پذیرش دریافت کنند و این شرایطی به مراتب آسان تر از بسیاری از کشورهای جهان است.

طول دوره تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در این کشور نیز 3.5 سال است و دانشجویان بسیاری در پایان سال چهارم تحصیل خود موفق به اخذ مدرک کارشناسی می شوند. کالج اقتصاد ویلنیوس که قدمتی 30 ساله دارد یکی از دانشگاه های ارائه کننده این رشته در لیتوانی است و کالج اوتنا نیز دیگر دانشگاه معتبر لیتوانی برای تحصیل در رشته علوم کامپیوتر به حساب می آید.

شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در لیتوانی

هزینه تحصیل رشته علوم کامپیوتر در لیتوانی

یکی از امتیازاتی که تحصیل در لیتوانی به همراه دارد، هزینه تحصیل در این کشور است. دانشجویانی که از کشورهای عضو شنگن وارد کشور لیتوانی می شوند، برای تحصیل خود معمولا هزینه ای کمتر از 1500€ (یورو) در سال را پرداخت می کنند و این فرصتی است که در کمتر کشوری می توان به آن دست پیدا کرد. دانشجویان بین المللی اما برای تحصیل در این کشور باید هزینه های بیش تری را متحمل شوند.

شهریه دانشگاهی رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه های لیتوانی به صورت تقریبی در حدود 1700€ تا 3200€ (یورو) در سال است و دانشجویان موظف هستند در ابتدای هر سال تحصیلی آن را به صورت کامل به دانشگاه پرداخت کنند. در لیتوانی محدودیت های بسیار زیادی برای دریافت بورسیه تحصیلی وجود دارد و این موضوع باید در برنامه ریزی های مالی متقاضیان تحصیل در این کشور مد نظر قرار گیرد.

علاوه بر شهریه، دانشجویان بین المللی باید هزینه های زندگی خود را نیز در نظر داشته باشند. خوشبختانه لیتوانی کشوری ارزان قیمت در قلب اروپا است. اگرچه در ماه های نخست ممکن است هزینه های زندگی در این کشور از 900€ (یورو) در ماه نیز بیشتر شود، اما به طور کلی با در اختیار داشتن بودجه ای در حدود 600€ (یورو) در ماه می توان در کشور لیتوانی زندگی دانشجویی را پشت سر گذاشت.

متوسط درآمد متخصصین علوم کامپیوتر در لیتوانی

شهروندانی که از خارج از اتحادیه اروپا وارد لیتوانی شده اند، می توانند پس از تحصیل خود در این کشور مشغول به کار شده و در این صورت اقامت این کشور را نیز به دست آورند. اقامتی که برای یک سال اعتبار خواهد داشت و قابلیت تمدید آن به ایشان فرصت می دهد تا اقامت دائم این کشور را نیز به دست آورده و حتی کاندید دریافت پاسپورت کشور لیتوانی شوند.

متخصصین علوم کامپیوتر در کشور لیتوانی شانس بسیار خوبی برای دریافت اقامت خواهند داشت چرا که حرفه آن ها در لیست مشاغل مورد نیاز این کشور دیده می شود و آن ها می توانند از این طریق شانس بیش تری برای امضای قرارداد کاری در این کشور داشته باشند. متخصصین علوم کامپیوتر همچنین به درآمد بسیار خوبی در این کشور دسترسی خواهند داشت که در نمودار زیر به تفکیک مورد بررسی قرار داده شده است.

درآمد ماهانه یک متخصص علوم کامپیوتر در کشور لیتوانی

درآمد یک متخصص علوم کامپیوتر اگرچه در کشور لیتوانی بسیار مناسب است اما باید به این نکته نیز اشاره داشت که این سطح از درآمد در کشورهای اروپایی کمی پایین تر از استانداردهای اتحادیه اروپا است. سطح آموزش در کشور لیتوانی بالا نیست و نمی توان تحصیل در این کشور را به بسیاری از افراد توصیه کرد. با این حال کیفیت زندگی در این کشور در سطح بسیار مناسبی قرار دارد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده اند تا علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور را در زمینه های مختلف راهنمایی و همراهی نمایند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *