ویزای تحصیلی

رشته علوم کامپیوتر در مجارستان

رشته علوم کامپیوتر در مجارستان

رشته علوم کامپیوتر در مجارستان به عنوان یکی از رشته های پایه شناخته می شود و دانشجویان بسیاری از سراسر جهان برای این رشته درخواست می کنند. رشته علوم کامپیوتر را می توان به عنوان یکی از اساسی ترین رشته های تحصیلی در جهان برای ورود به بازار کار معرفی کرد چراکه گستردگی بسیار بیش تری به نسبت رشته مهندسی کامپیوتر دارد. امروزه تمامی مشاغل برای توسعه فعالیت خود به تخصص فعالان حوزه علوم کامپیوتر نیاز دارند و عدم دسترسی به چنین افرادی می تواند هزینه های زمانی و مالی بسیاری را برای کارفرمایان به همراه داشته باشد.

زندگی در مجارستان به عنوان یک دانشجو می تواند مزایای بسیاری را به همراه داشته باشد. این کشور که یکی از کشورهای عضو اتحادیه شنگن است، شرایط مناسبی را برای زندگی آینده دانشجویان فراهم می کند و این افراد می توانند پس از تحصیل در مجارستان، حتی برای زندگی در کشورهای دیگر این منطقه آمادگی کافی را داشته باشند. دانشگاه های مجارستان در رشته های غیر پزشکی شهریه های معقولی را در نظر گرفته اند و مقرون به صرفه بودن زندگی در این کشور می تواند دلیل روشن دیگری برای انتخاب آن به عنوان مقصد تحصیلی باشد. به دلیل توجه بسیار زیادی که در طول سال های گذشته به رشته علوم کامپیوتر شده است، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در این رشته در کشور مجارستان خواهند پرداخت تا علاقمندان به این موضوع آگاهی لازم در این زمینه را داشته باشند.

  • شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در این کشور چیست؟
  • آیا دانشگاه های مجارستان، برای تحصیل در رشته علوم کامپیوتر شهریه کمی در نظر گرفته اند؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در این کشور چگونه است؟
  • آیا می توان به عنوان شهروند خارجی در مجارستان درآمد مناسب داشت؟

شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در مجارستان

دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور را دارند، باید موارد زیادی را برای تحصیل خود در نظر بگیرند و با توجه به آن موارد و همچنین فاکتورهای اساسی مدنظر خود، اقدام به تصمیم گیری نمایند. مجارستان یکی از کشورهای مرکزی قاره اروپا است که علاوه بر حرکت به سمت کشورهای پیشرفته غربی، همچنان فرهنگ شرقی خود را حفظ کرده است و به همین دلیل است که شرایط زندگی در کنار مردم این کشور برای بسیاری از دانشجویان خارجی همچنان دلپسند به نظر می رسد.

دانشجویان برای این که بتوانند در مجارستان تحصیل کنند، به مدرک زبان نیازی نخواهند داشت و می توانند مهاجرت تحصیلی خود را با تحصیل در دوره های زبان در این کشور آغاز کنند. در صورتی که دانشجویی مدرک زبان خود را در اختیار داشته باشد، می تواند به صورت مستقیم برای پذیرش از دانشگاه های این کشور اقدام کند. در بسیاری از رشته های تحصیلی در کشور مجارستان از جمله رشته علوم کامپیوتر، دانشجویان این فرصت را خواهند داشت تا به زبان انگلیسی نیز به ادامه تحصیل بپردازند و برای ورود به برخی از دانشگاه های این کشور، اخذ نمره 5.5 آیلتس نیز می تواند کفایت کند اما دانشگاه های برتر این کشور حداقل نمره 6 آیلتس را در خواست می کنند.

درصد قابل توجهی از دانشگاه های کشور مجارستان در رده بندی های جهانی جایگاه مناسبی را در اختیار ندارند و این موضوعی است که متقاضیان تحصیل در این کشور باید در نظر داشته باشند. دانشگاه اقتصاد و تکنولوژی در کشور مجارستان را می توان به عنوان بهترین دانشگاه این کشور در رشته علوم کامپیوتر معرفی کرد که رتبه 491 جهان در این رشته را به خود اختصاص داده است.

شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در مجارستان

هزینه تحصیل رشته علوم کامپیوتر در مجارستان

یکی از مهم ترین مواردی که پیش از مهاجرت تحصیل به خارج از کشور باید به شدت مورد توجه قرار گیرد، هزینه هایی است که دانشجویان با آن روبرو خواهند شد. مجارستان یکی از کشورهای مقرون به صرفه جهان برای تحصیل به شمار می رود و به جز در رشته های مرتبط با علوم پزشکی، هزینه تحصیل در سایر رشته های این کشور بسیار مناسب است.

شهریه تحصیل در مجارستان در رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه های مختلف این کشور در حدود 2500€ تا 3800€ (یورو) در سال است که به نسبت بسیاری از کشورهای جهان می توان آن را مقرون به صرفه خواند. از طرف دیگر هزینه های زندگی در این کشور نیز برای دانشجویان به راحتی قابل پرداخت است چرا که آن ها اجازه خواهند داشت تا به صورت نیمه وقت در این کشور کار کرده و هزینه های زندگی خود را تامین نمایند. متوسط هزینه زندگی در این کشور نیز 500€ (یورو) در ماه ارزیابی می شود.

درآمد یک متخصص علوم کامپیوتر در کشور مجارستان

دانشجویانی که در کشور مجارستان مدرک تحصیلی خود را دریافت کرده باشند، این فرصت را خواهند داشت تا برای کاریابی در مجارستان، اقامتی موقت به دست آورند. در صورتی که فردی موفق به کاریابی در مجارستان شد، این فرصت را خواهد داشت تا اقامت موقت خود در این کشور از طریق کار را به دست آورد و با توجه به شرایط کاری متخصصین علوم کامپیوتر در سراسر جهان، می توان گفت که نیروی کار در این رشته به راحتی در مجارستان نیز به شغل مورد نظر خود دست پیدا خواهد کرد.

متخصصین علوم کامپیوتر در کشور مجارستان از درآمد بسیار مناسبی برای زندگی در این کشور برخوردار هستند. اگرچه این مبلغ در مقایسه با بسیاری از کشورهای مطرح اروپایی کمتر به نظر می رسد، اما باید در نظر داشت که علت اصلی آن هزینه های مقرون به صرفه زندگی در این کشور است. در نمودار زیر، متوسط درآمد متخصصین علوم کامپیوتر در مجارستان نشان داده شده است.

درآمد ماهانه یک متخصص علوم کامپیوتر در مجارستان

متخصصین علوم کامپیوتر در صورتی که مدارک کارشناسی ارشد و دکترا در این رشته دریافت کنند، شانس بالایی برای تدریس در دانشگاه های این کشور خواهند داشت که درآمدی به مراتب بیش تر را برای آن ها به ارمغان می آورد. با این وجود شرایط تحصیل در مجارستان برای بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور می تواند مناسب باشد و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بسیاری توصیه می کنند تا در رابطه با مهاجرت تحصیلی به این کشور نیز تحقیق کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *