ویزای تحصیلی

رشته علوم کامپیوتر در چک

رشته علوم کامپیوتر در چک

رشته علوم کامپیوتر در چک به عنوان یکی از کلیدی ترین رشته ها برای پیشرفت سایر علوم شناخته می شود و به شدت مورد توجه قرار دارد. دانشجویان بسیار زیادی در طول سالیان اخیر جمهوری چک را به عنوان مقصد تحصیل خود تعیین کرده اند چراکه اولا کیفیت آموزش و زندگی در این کشور بسیار مناسب با استانداردهای جهانی است و همچنین هزینه های مرتبط با تحصیل و زندگی در این کشور نیز بسیار مقرون به صرفه هستند. دانشگاه های نسبتا کمی در جمهوری چک وجود دارد و به همین دلیل است که اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور به ویژه برای دانشجویان بین المللی دشوارتر از برخی دیگر از همسایگان این کشور است.

رشته علوم کامپیوتر نه تنها در این کشور بلکه در سایر کشورهای پیشرفته جهان مورد توجه است چرا که متخصصین این امر می توانند شرایطی را فراهم آورند که به منظور پیشرفت در هر پروژه ای، به شدت به آن شرایط نیاز وجود داشته باشد. آن ها می توانند به کمک سیستم های کامپیوتری، سرعت انجام امور را نیز به صورت چشمگیری افزایش دهند و این نکته ای است که صاحبان مشاغل و کارفرمایان به دنبال آن هستند. به دلیل اهمیت بسیار بالایی که این رشته تحصیلی به همراه دارد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در جمهوری چک خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در چک چیست؟
  • متوسط هزینه های تحصیل در این رشته در چک چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان شهروندی خارجی، پس از تحصیل در این کشور مشغول به کار شد؟
  • متوسط درآمد متخصصین علوم کامپیوتر در این کشور چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در چک

تحصیل در چک می تواند مزایای بسیار زیادی از جمله اقامت در کشورهای اروپایی را به همراه داشته باشد. دانشگاه های چک از سطح علمی مناسبی برخوردار هستند و در طول سالیان اخیر نیز توانسته اند جایگاه خود را در رتبه بندی های اعلام شده بهبود ببخشند. تحصیل در کشور جمهوری چک در رشته علوم کامپیوتر به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است و این می تواند به شدت به افرادی که قصد دارند پس از تحصیل در این کشور، در کشوری دیگر کار کنند بسیار موثر باشد تا نیازی به یادگیری زبان دیگری نباشد. همچنین از طرف دیگر باید به این نکته اشاره داشت که یادگیری زبان رسمی چک کار چندان ساده ای نیست.

دانشجویانی که رشته علوم کامپیوتر در چک را برای تحصیل خود انتخاب می کنند گزینه های بسیار زیادی را در دسترس دارند اما برخی از این دانشگاه ها شرایط بسیار بهتری را در اختیار دارند. دانشگاه فنی چک در پراگ اگرچه بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل نیست اما در رشته علوم کامپیوتر بدون تردید اولین گزینه است چرا که رتبه 252 جهان در این رشته را به دست آورده است اما در رده بندی دانشگاه های جهان رتبه 516 را در اختیار دارد. دانشگاه چارلز در پراگ نیز در رشته علوم کامپیوتر رتبه 364 جهان را در اختیار دارد و این در حالی است که این دانشگاه رتبه 210 جهان را در اختیار دارد.

شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در چک

هزینه تحصیل رشته علوم کامپیوتر در چک

زمانی که صحبت از تحصیل در کشورهای اروپایی به میان می آید بسیاری از افراد گمان می برند که باید هزینه های بسیار زیادی را پرداخت کنند در حالی که برخی از کشورها هزینه های بسیار مقرون به صرفه ای را برای دانشجویان به همراه خواهند داشت و جمهوری چک یکی از این کشورها است.

به طور متوسط می توان گفت که دانشجویان خارجی برای تحصیل در دانشگاه های مختلف جمهوری چک در رشته علوم کامپیوتر، سالیانه به حدود 4500$ تا 7000$ (دلار) نیاز خواهند داشت تا بتوانند شهریه دانشگاهی خود را پرداخت کنند. البته باید در نظر داشت که تنها دانشجویان با معدل بسیار بالا می توانند به دریافت بورسیه تحصیل در این کشور امید داشته باشند که آن نیز پوشش دهنده تنها بخشی از هزینه های تحصیل در چک خواهد بود.

علاوه بر شهریه، هزینه زندگی در این کشور را نیز باید برای دانشجویان محاسبه کرد. هزینه زندگی در شهر پراگ برای دانشجویان به طور متوسط در حدود 550$ تا 750$ (دلار) در سال است و البته دانشجویانی که خارج از این شهر زندگی کنند، می توانند با حدود 350$ (دلار) نیز هزینه های زندگی خود را پرداخت کنند. البته دانشجویان خارجی در کشور چک می توانند به صورت نیمه وقت نیز در این کشور مشغول به کار شوند و البته شرایط کار قانونی در این کشور می تواند متفاوت از سایر کشورهای جهان باشد.

متوسط درآمد متخصصین علوم کامپیوتر در چک

جمهوری چک به عنوان یکی از کشورهای اروپایی، به شهروندان خارجی که در این کشور تحصیل کرده اند اجازه می دهد تا به صورت داوطلبانه در این کشور به جستجوی کار بپردازند و در صورتی که موفق به امضای قرارداد شوند، به آن ها اجازه اقامت موقت خواهد داد. افرادی که اقامت موقت این کشور را به دست آورند و قوانین مربوط به کار و پرداخت مالیات را رعایت کنند، قادر خواهند بود تا اقامت بلند مدت جمهوری چک را نیز در اختیار داشته باشند.

شرایط بازار کار در جمهوری چک بسیار مناسب است و نرخ بیکاری در این کشور نیز پایین تر از استانداردهای جهانی است و به همین دلیل است که دانشجویان خارجی در این کشور شانس بسیار بالایی برای دریافت فرصت های شغلی خواهند داشت به ویژه در رشته علوم کامپیوتر که یکی از مشاغل مورد نیاز در این کشور است. این افراد در چک به مانند بسیاری از کشورهای جهان، درآمد بسیار بالایی را تجربه خواهند کرد و نمودار زیر به خوبی این مسئله را روشن می سازد.

درآمد ماهانه یک متخصص علوم کامپیوتر در کشور چک

اگرچه درآمد در کشور جمهوری چک برای متخصصین علوم کامپیوتر بسیار مناسب است اما با پرداخت هزینه های مشابه می توان در کشورهای پیشرفته تر اروپایی نیز به تحصیل پرداخت و شرایطی را فراهم کرد که می تواند آینده بهتری را برای فرد ایجاد کرد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط تحصیل در برترین کشورهای جهان در رشته علوم کامپیوتر می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *