ویزای تحصیلی

رشته عکاسی در پرتغال

رشته عکاسی در پرتغال

بسیاری از دانشگاه های رشته عکاسی در پرتغال در جایگاه های سطح متوسط در جهان قرار گرفته اند و این موضوعی قابل تامل است. در حال حاضر افراد زیادی رشته عکاسی را برای تحصیل خود در خارج از کشور انتخاب می کنند چراکه تحصیل در این رشته می تواند امتیازهای زیادی را برای آن ها به همراه داشته باشد. مسیر مهاجرت به کشورهای مختلف از جمله پرتغال برای تحصیل در این رشته نیز مشخص است و این سلیقه شخصی، تمایلات و رزومه تحصیلی است که تعیین می کند کدام کشور می تواند برای ورود فرد بهتر باشد. در حال حاضر پرتغال یکی از کشورهای ارزان قیمت اروپایی برای تحصیل در رشته های مختلف تحصیلی است و به همین دلیل می توان آن را به بسیاری از افراد توصیه کرد چراکه تحصیل در اکثر رشته های تحصیلی در این کشور، به رزومه قوی نیز نیاز ندارد.

باید به این نکته توجه کرد که دنیای عکاسی دیگر به صنعت مد خلاصه نمی شود و بسیاری از صنایع مختلف در زمینه های گوناگون برای رشد خود از این حرفه استفاده می کنند. محدودیت های کمی در این زمینه برای تحصیل در رشته عکاسی در نظر گرفته شده است اما باید دانست که دسترسی به دانشگاه های تراز اول در این رشته از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، به بررسی روند تحصیل رشته عکاسی در پرتغال خواهند پرداخت.

  • مراحل دریافت پذیرش رشته عکاسی در پرتغال چگونه است؟
  • آیا دانشگاه های پرتغالی از کیفیت کافی برای تحصیل در این رشته برخوردار هستند؟
  • چه هزینه هایی پیش روی دانشجویان خارجی در پرتغال قرار دارد؟
  • محدودیت های کار عکاسان در پرتغال چگونه است؟

شرایط تحصیل رشته عکاسی در پرتغال

برای تحصیل رشته عکاسی در پرتغال، به مانند اکثر کشورهای جهان، متقاضیان باید یک فرایند مشخص را طی کنند. خوشبختانه برخلاف بسیاری از کشورهای شناخته شده در جهان، دانشجویان رشته عکاسی بدون نیاز به شرکت در آزمون های ورودی در این کشور پذیرفته می شوند و به همین دلیل است که متقاضیان تحصیل در این رشته در پرتغال بالا است. زبان تحصیل رشته عکاسی در اکثر دانشگاه های پرتغال نیز پرتغالی است اما معدود دانشگاه در این کشور وجود دارد که زبان انگلیسی را برای تحصیل در نظر گرفته اند.

شرایط تحصیل رشته فیلم برداری در پرتغال

باید در نظر داشت که در حال حاضر فرایند تحصیل در پرتغال در مقطع کارشناسی عکاسی 3 ساله است و دانشجویان به راحتی می توانند با همین مدرک در بازارهای جهانی فعالیت کرده و شرایط بهتری از نظر مالی برای خود ایجاد کنند. تنها برخی از دانشگاه های پرتغال رشته عکاسی را در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می دهند که طول دوره در نظر گرفته شده برای آن دو ساله است.

شرایط تحصیل رشته عکاسی در پرتغال

معرفی بهترین دانشگاه های ارائه کننده رشته عکاسی در پرتغال

برای تحصیل رشته عکاسی در پرتغال باید در نظر داشت که تعداد دانشگاه ها محدود است و نمی توان انتظار داشت که در ده ها دانشگاه امکان تحصیل وجود داشته باشد. دانشگاه های پرتغال از نظر علمی در جمع برترین های اروپا و جهان جایگاهی را به دست نیاورده اند و این یکی از چالش هایی است که انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی می تواند به همراه داشته باشد. باید در نظر داشت که در حال حاضر مهم ترین دانشگاه های پرتغال در رشته عکاسی به شرح زیر هستند:

454- دانشگاه جدید لیسبون

499- دانشگاه مینهو

525- دانشگاه آلگارو

596- دانشگاه کویمبرا

627- دانشگاه پورتو

هزینه تحصیل عکاسی در پرتغال

مهاجرت به پرتغال نیازی به در اختیار داشتن تمکن مالی بسیار بالا ندارد و دانشجویان در این کشور با آسودگی خاطر نسبتا زیادی به تحصیل مشغول می شوند. پرداخت شهریه در این کشور به عهده متقاضیان است و نمی توان انتظار داشت که بورسیه تحصیلی به راحتی در اختیار آن ها قرار گیرد. در حال حاضر دانشجویان در این کشور می توانند به کار نیز در حین تحصیل مشغول شوند و این یکی از امتیازهای بزرگی است که در اختیار متخصصان عکاسی قرار می گیرد تا بتوانند فعالیت خود را از همین دوره آغاز کنند.

  • متوسط هزینه تحصیل رشته عکاسی در پرتغال به شرح زیر است:
  • هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی در حدود 1250€ (یورو) در مقطع کارشناسی
  • شهریه دانشگاه دولتی در مقطع کارشناسی ارشد در حدود 3000€ (یورو)
  • هزینه زندگی در حدود 700€ (یورو) در ماه
  • درآمد عکاسان از طریق کار دانشجویی در حدود 800€ (یورو) در ماه

شرایط ویزای تحصیلی پرتغال برای رسیدن به این کشور

شرایط کار عکاسان در پرتغال

پایان تحصیل به معنای شروع کار در پرتغال نیز خواهد بود و افراد زیادی پس از دریافت مدرک خود جذب بازار کار همین کشور می شوند. عکاسان در پرتغال، به نسبت درآمد عموم مردم، درآمد خوبی را در اختیار خواهند گرفت و در اختیار داشتن مدرک آکادمیک در این رشته می تواند به رشد فرد در راه به دست آوردن درآمد نقش مهمی داشته باشد.

متوسط درآمد یک عکاس در پرتغال را می توان به شرح نمودار زیر دانست:

متوسط درآمد یک عکاس در پرتغال بر حسب مدرک تحصیلی

در صورتی که شما نیز به دنبال راهی برای مهاجرت به بهترین نقاط جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا شما را در این زمینه همراهی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *