ویزای تحصیلی

رشته فارماکولوژی در آرژانتین

رشته فارماکولوژی در آرژانتین

رشته فارماکولوژی در آرژانتین را می توان به عنوان یکی از رشته های زیرشاخه علوم پزشکی در این کشور بسیار ارزشمند قلمداد کرد. بر خلاف بسیاری از کشورهای شمال آمریکا، هزینه های زندگی و تحصیل در کشور آرژانتین بسیار مقرون به صرفه است و مدرک تحصیلی موجود در این کشور نیز از اعتبار بسیار بالایی در کشورهای شمال آمریکا برخوردار است در نتیجه دانشجویان پس از دریافت مدرک خود، به عنوان نیروی کار قادر خواهند بود تا تحصیلات خود را در این کشورها ادامه داده یا به عنوان نیروی کار به این کشورهای پیشرفته مهاجرت کنند.

آرژانتین در طول سال های اخیر تغییراتی نسبی را در وضعیت آموزش خود اعمال کرده است و این مسئله ای است که باید به آن توجه داشت اما این تغییرات برای جلب توجه دانشجویان خارجی به این کشور چندان کافی به نظر نمی رسد. دانشگاه های نسبتا زیادی در کشور آرژانتین وجود دارد که امکان تحصیل در رشته فارماکولوژی را به علاقمندان می دهند اما حقیقت امر آن است که این دانشگاه ها در رقابت با برترین دانشگاه های جهان نتوانسته اند جایگاه مناسبی را برای خود به دست آورند و این مسئله برای بسیاری از متقاضیان تحصیل در این رشته ناامید کننده بوده است. با همه این تفاسیر، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در رشته فارماکولوژی در آرژانتین خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل در رشته فارماکولوژی در آرژانتین چیست؟
  • هزینه های مربوط به زندگی دانشجویی در کشور آرژانتین چه مقدار است؟
  • شرایط کار یک متخصص فارماکولوژیست در آرژانتین چگونه است؟
  • آیا فارماکولوژیست ها در آرژانتین به درآمد بالایی دسترسی دارند؟

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در آرژانتین چیست؟

همچون بسیاری از کشورهای جهان، تحصیل در رشته فارماکولوژی در آرژانتین نیز 4 سال به طول خواهد انجامید و دانشجویان پس از آن می توانند به عنوان یک فارموکولوژیست وارد بازار کار شوند. در برخی از معدود دانشگاه های آرژانتین امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد و این خود یکی از عواملی است که تحصیل در آرژانتین را برای بسیاری از افراد از جذابیت دور نگه داشته است.

دانشگاه کاتولیک کوردوبا یکی از دانشگاه های کشور آرژانتین در شهری با همین نام است که در سال 1956 افتتاح شد و امروزه به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشگاه های این کشور، امکان تحصیل در رشته فارموکولوژی را به دانشجویان خارجی می دهد. دانشگاه بهداشت و سلامتی بارچلو نیز یکی دیگرا از دانشگاه هی موجود در آرژانتین برای تحصیل در این رشته است که در شهر بوینس آیرس واقع شده است. دانشگاه بوینس آیرس نیز خود یکی از دانشگاه های بسیار خوب آرژانتین برای تحصیل در این رشته است که امکان تحصیل تا مقطع کارشناسی ارشد را به دانشجویان این رشته می دهد.

دانشگاه آزاد اینتر آمریکانا نیز یکی دیگر از دانشگاه های موجود در این کشور است که میزبان دانشجویان خارجی نسبتا زیادی است اما با توجه به هزینه های بالای تحصیل در آن نمی توان تحصیل در این دانشگاه را به راحتی به کسی توصیه کرد. دانشگاه ملی جنوب در شهر باهیا بلانکا نیز یکی دیگر از دانشگاه هایی است که برای تحصیل در رشته فارموکولوژی می توان آن را انتخاب کرد. به طور کلی برای تحصیل در این رشته تحصیلی در حدود 10 دانشگاه در کشور آرژانتین وجود دارد و متقاضیان باید پیش از انتخاب تحقیقات کاملی در رابطه با آن ها داشته باشند.

الزامات پذیرش برای تحصیل رشته فارماکولوژی در آرژانتین

همانند اغلب کشورهای مدرن آمریکایی، الزامات ویژه ای برای پذیرش دانشجویان جهت تحصیل رشته فارماکولوژی در آرژانتین وجود دارد. بنابراین دانشجویان برای تحصیل رشته فارماکولوژی در آرژانتین باید این الزامات را به طور دقیق رعایت کنند. برخی از مهمترین الزامات پذیرش دانشگاه ها برای تحصیل رشته فارماکولوژی در آرژانتین به شرح زیر می باشد:

  • نمرات آزمون فارغ التحصیلی از دانش آموزان متقاضی الزامی است.
  • ارائه نمره GRE
  • بیانیه هدف یکی دیگر از الزامات حیاتی برای تحصیل رشته فراماکولوژی در آرژانتین می باشد. بیانیه هدف توانایی تحصیلی متقاضیان را نشان دهد.

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در آرژانتین

هزینه تحصیل رشته فارموکولوژی در آرژانتین

یکی از مزایای اعزام دانشجو به آرژانتین هزینه های معقول آن است که دانشجویان را گرفتار افکار مرتبط با تامین هزینه های تحصیل و زندگی نمی کند. هزینه زندگی در آرژانتین به گونه ای است که یک شهروند آمریکایی به راحتی با دو ماه کار کردن می تواند آن را پرداخت کند. هزینه تحصیل در رشته فارموکولوژی در آرژانتین برای یک دانشجوی بین المللی در حدود 2500$ تا 5000$ (دلار) در سال است. در برخی از دانشگاه های کشور آرژانتین امکان استفاده از بورسیه تحصیلی نیز وجود دارد و این می تواند در کاهش هزینه های تحصیل در این کشور نیز موثر باشد.

در کنار این هزینه ها، دانشجویان باید سالیانه بودجه ای در حدود 2500$ تا 4000$ (دلار) را در نظر داشته باشند تا به کمک آن بتوانند هزینه های زندگی خود را نیز تامین کنند. البته دانشجویان در کشور آرژانتین این فرصت را خواهند داشت تا به صورت نیمه وقت مشغول به کار شوند تا هزینه های زندگی خود را نیز تامین کنند. برخی از دانشگاه های آرژانتین شرایطی را فراهم کرده اند که بر اساس آن دانشجویان می توانند در محیط دانشگاه خود مشغول به کار شوند و این مسئله می تواند در برخی از مواقع در تقویت دانش آن ها نیز موثر باشد. باید به این نکته نیز اشاره داشت که شرایط بازار کار در این کشور به گونه ای است که دانشجویان به سادگی نمی توانند شغل مناسبی برای کار کردن پیدا کنند.

درآمد یک متخصص فارموکولوژیست در آرژانتین

دانشجویان بین المللی بعد از این که دوره آموزش خود را به پایان رسانده و مدرک تحصیل خود را دریافت کردند، می توانند برای مدت محدودی در خاک این کشور به جستجوی کار بپردازند و در صورت موفقیت قادر خواهند بود تا اقامت خود در این کشور را از طریق کار به دست آورند.

میزان درآمد در کشور آرژانتین در مقایسه با کشورهای آمریکای شمالی بسیار ناچیز است و این مسئله ای است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد اما یک فارموکولوژیست در آرژانتین به نسبت سایر شهروندان این کشور می تواند درآمد مناسب تری را دریافت کند. ضمن آنکه افزایش میزان تحصیلات و همچنین تجربه کاری در رشته فارماکولوژی می تواند موجب افزایش درآمد فرد شود.

در نمودار زیر، متوسط درآمد این افراد به تصویر کشیده شده است.

درآمد ماهانه متخصصین فارماکولوژیست در کشور آرژانتین

درآمد این متخصصان در آرژانتین قابل مقایسه با درآمد همکاران آن ها در کشورهای کانادا و آمریکا نیست اما همچنان می توانند در دسته افراد مرفه جامعه قرار گیرند. با این حال اگر شما نیز رویای زندگی در آمریکای شمالی را در سر دارید و به دنبال راه میانبری ارزان قیمت برای رسیدن به این کشور هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

پرتکرارترین سوالات در خصوص رشته فارماکولوژی در آرژانتین

در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته فارماکولوژی در آرژانتین پاسخ دهیم. کلیدی ترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • آیا امکان تحصیل رایگان رشته فارماکولوژی در آرژانتین برای اتباع خارجی وجود دارد؟ بله، برخی از موسسات آموزشی بین المللی در آرژانتین شرایط تحصیل رایگان را در دانشگاه های خود فراهم کرده اند.
  • تحصیل رشته فارماکولوژی در آرژانتین انتخاب درستی برای دانشجویان است؟ به دلیل زیرساخت های آموزشی پیشرفته در آرژانتین و وجود موسسات آموزشی مدرن در این کشور، تحصیل فارماکولوژی در آرژانتین بهترین انتخاب برای دانشجویان بین المللی می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *