ویزای تحصیلی

رشته فارماکولوژی در اسلوونی

رشته فارماکولوژی در اسلوونی

رشته فارماکولوژی در اسلوونی می تواند به عنوان یکی از رشته های علوم پزشکی باشد که متقاضیان را بدون نیاز به شرکت در امتحان ورودی پذیرش می کند. دانشجویان خارجی در کشورهای مختلف جهان برای تحصیل در رشته های پزشکی باید در آزمون های ورودی شرکت کنند اما در کشور اسلوونی چنین شرایطی وجود ندارد و آن ها می توانند بدون آزمون تحصیلات خود را در رشته فارماکولوژی آغاز کنند. طول این دوره تحصیلی در اسلوونی 4 ساله است و دانشجویان می توانند به زبان انگلیسی نیز به تحصیل در این کشور ادامه دهند.

تحصیل در کشور اسلوونی به دلیل هزینه های مقرون به صرفه زندگی و تحصیل در این کشور در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است و این موضوعی است که بسیاری از افراد به دلیل عدم دسترسی به بودجه های کافی برای تحصیل در خارج از کشور به آن توجه بسیار زیادی دارند. حقیقت امر آن است که دانشگاه های کشور اسلوونی از نظر علمی فاصله زیادی با دانشگاه های برتر جهان دارند اما در برخی از رشته های خاص دانشگاهی از جمله فارماکولوژی همچنان می توان به تحصیل با کیفیت در این کشور امید داشت. به منظور کسب اطلاعات بیش تر در رابطه با تحصیل در رشته فارماکولوژی در اسلوونی مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را نگارش کرده اند.

  • شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در اسلوونی چیست؟
  • دانشجویان خارجی در اسلوونی برای تحصیل خود با چه هزینه هایی روبرو می شود؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در اسلوونی برای دانشجویان بین الملی چگونه است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در اسلوونی، به عنوان یک فارماکولوژیست به درآمد بالایی دست پیدا کرد؟

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در اسلوونی

اسلوونی یکی از کشورهای نه چندان وسیع در منطقه شرق اروپا است که دانشگاه های نسبتا کمی در آن وجود دارند و به همین دلیل متقاضیانی که تنها به تحصیل در اسلوونی علاقه دارند، گزینه های محدودتری را برای انتخاب پیش رو خواهند داشت و از همین رو است که در اختیار داشتن رزومه تحصیلی نسبتا قوی برای تحصیل در این کشور یکی از الزامات برای دانشجویان خواهد بود.

دوره تحصیل در رشته فارماکولوژی در اسلوونی در حدود 4 سال است و دانشجویان این امکان را خواهند داشت که به زبان انگلیسی نیز در این کشور به تحصیل بپردازند و از این طریق مسیر راحت تری برای مهاجرت کاری به سایر کشورهای جهان در صورت تمایل داشته باشند. در حال حاضر دانشگاه لوبلیانا در پایتخت کشور اسلوونی بهترین دانشگاهی است که علاقمندان به تحصیل در رشته فارماکولوژی در اسلوونی می توانند آن را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند.

این دانشگاه بر اساس خروجی های علمی خود در سال های گذشته موفق شده است تا رتبه 207 جهان در رشته فارماکولوژی را در جهان به دست آورد که نشان از بالا بودن جایگاه این رشته در این دانشگاه دارد. زمانی که به جایگاه دانشگاه از نظر علمی توجه بیشتری شود، مشخص خواهد شد که این دانشگاه در رده 365 جهان قرار گرفته است و جایگاه چندان مناسبی را از این بابت در اختیار ندارد.

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در اسلوونی

هزینه تحصیل رشته فارماکولوژی در اسلوونی

همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم، دانشجویانی که در اسلوونی تحصیل می کنند، شهریه نسبتا کمی را به دانشگاه پرداخت می کنند و این موضوع سبب می شود تا تنها دغدغه این دانشجویان در کشور اسلوونی، فراهم کردن شرایط مناسب برای تحصیل باشد تا بتوانند دروس خود را با موفقیت پشت سر بگذارند.

در حال حاضر تحصیل در رشته فارماکولوژی در اسلوونی در حدود 4000$ (دلار) در سال است و دانشجویان بسیار زیادی در این کشور حضور دارند که با هزینه های کمتری نیز به تحصیل می پردازند. در حال حاضر شهریه تعیین شده در دانشگاه لوبلیانا برای دانشجویان رشته فارماکولوژی در حدود 3200$ (دلار) در سال است.

در کنار هزینه های تحصیل، باید به هزینه های زندگی در این کشور نیز توجه داشت. هزینه زندگی دانشجویی در اسلوونی در حدود 420$ تا 750$ (دلار) در ماه است و دانشجویان کمی هستند که در برآورده کردن چنین نیازی ناتوان باشند. دانشجویان بین المللی در کشور اسلوونی همچون بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی قادر خواهند بود تا به صورت نیمه وقت و به مدت 20 ساعت در طول هفته به کار مشغول شده و از این طریق هزینه های زنگی خود در این کشور را تامین کنند.

در یک محاسبه کلی و تقریبی می توان گفت که دانشجویان برای گذراندن 4 سال دوره تحصیلی خود در کشور اسلوونی به 41600$ (دلار) نیاز خواهند داشت و این درحالی است که بخش عمده ای از آن از طریق کارهای دانشجویی به صورت نیمه وقت قابل تامین است.

درآمد یک فارماکولوژیست در اسلوونی

افرادی که در اسلوونی تحصیل می کنند، این فرصت را خواهند داشت که پس از پایان دوره تحصیلی خود در این کشور، به کار مشغول شوند و این می تواند امتیاز بزرگی برای علاقمندان به زندگی در این کشور باشد. البته نباید از این نکته غافل شده که بسیاری از افراد پس از آنکه دوره تحصیل خود در اسلوونی را به پایان رساندند، برای کار این کشور را ترک می کنند اما با توجه به امکان دریافت اقامت اسلوونی از طریق کار، می توان کار پس از تحصیل در اسلوونی را بسیار مناسب دانست.

درآمد در کشور اسلوونی به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر است اما باید در نظر داشت که فارماکولوژیست ها در این کشور درآمدی بالاتر از میانگین عمومی درآمد در این کشور را تجربه می کنند و این یکی از نکات مثبت در رابطه با کار در این کشور است. در نمودار زیر، متوسط درآمد فارماکولوژیست ها در اسلوونی را بررسی خواهیم کرد در حالی که عوامل مختلفی نیز می تواند بر آن تاثیر بگذارد.

درآمد ماهانه متخصصین فارماکولوژیست در کشور اسلوونی

اگرچه این درآمد در کشورهای پیشرفته اروپایی بسیار کم به نظر می رسد اما در اسلوونی می تواند سطح خوبی از رفاه را برای یک خانواده کوچک فراهم آورد. با توجه به این نمودار می توان دریافت که افرادی که در طول تحصیل خود به کار دانشجویی مشغول بوده اند، پس از دریافت مدرک و اشتغال به کار می توانند در مدت کوتاهی هزینه تحصیل خود را جبران کنند. در صورتی که به دنبال راهی برای تحصیل ارزان در اروپا هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *