ویزای تحصیلی

رشته فارماکولوژی در اسپانیا

رشته فارماکولوژی در اسپانیا

تحصیل رشته فارماکولوژی در اسپانیا به عنوان یکی از رشته های مشابه با داروسازی می تواند برای بسیاری از دانشجویان ارزشمند باشد. افرادی که در اسپانیا و دانشگاه های برتر این کشور تحصیل می کنند، این فرصت را خواهند داشت که در اولین فرصت پس از تحصیل خود در بازار کار این رشته وارد شده و ارزش تحصیلات خود در این کشور را بیش از پیش درک کنند. این افراد بنا بر شاخصه های رشته تحصیلی خود بیشتر در محیط آزمایشگاهی فعالیت می کنند و کمتر در داروخانه ها دیده می شوند.

تحصیل در اسپانیا از آن جهت اهمیت ویژه پیدا می کند که شما می توانید با هزینه های نسبتا کم در این کشور تحصیل کنید و این در حالی است که اعتبار مدرک دریافت شده از این کشور بسیار بالا است. شرایط اخذ پذیرش در اسپانیا به نسبت بسیاری از کشورهای دیگر مناسب تر است و افرادی که سن آن ها مناسب باشد می توانند از فرصت تحصیل در دوره های پیش پزشکی در این کشور نیز استفاده کنند و پس از آن شانس خود برای قبولی در آزمون های ورودی را افزایش دهند. در راستای اهمیت تحصیل با کیفیت در جهان، مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله در رابطه با شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در اسپانیا توضیحاتی را ارائه خواهند کرد.

  • شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در اسپانیا چیست؟
  • بهترین دانشگاه های اسپانیا برای تحصیل در رشته فارماکولوژی کدامند؟
  • تحصیل فارماکولوژی در اسپانیا چه هزینه هایی را در بر خواهد داشت؟
  • چگونه می توان پس از تحصیل در اسپانیا در این کشور به کار رسید؟
  • درآمد یک فارماکولوژیست در اسپانیا چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در اسپانیا

متقاضیان علاقمند به رشته فارماکولوژی می توانند به اسپانیا به عنوان یک مقصد بسیار خوب برای تحصیل خود نگاه کنند چراکه این کشور دانشگاه های بسیار زیادی دارد که این رشته را در بالاترین کیفیت ممکن ارائه می کنند. هزینه های تحصیل در این کشور نیز بسیار مقرون به صرفه است و این خود یکی دیگر از جاذبه های تحصیل در اسپانیا در سال های اخیر بوده است.

دانشگاه بارسلونا بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در رشته فارمولکوژی است و از نظر علمی نیز فاصله زیادی با سایر دانشگاه های آن دارد به طوری که در رده بندی جهانی توانسته رتبه 37 را به خود اختصاص دهد در حالی که جایگاه علمی این دانشگاه در جهان 90 اعلام شده است. دانشگاه اتونوموس بارسلونا نیز توانسته است در جایگاه 118 جهان در این رشته تحصیلی قرار بگیرد و این در حالی است که در رده بندی جهانی این دانشگاه به رتبه 154 جهان دست یافته است. دانشگاه کمپلوتنزه مادرید نیز یکی دیگر از دانشگاه های مطرح کشور اسپانیا است که با قرار گرفتن در جایگاه 122 جهان در رشته فارماکولوژی همچنان یکی از برترین دانشگاه های جهان برای تحصیل در این رشته است.

دانشگاه سانتیگو کومپوستلا نیز چهارمین دانشگاه برتر کشور اسپانیا در رشته فارماکولوژی است که توانسته رتبه 140 جهان را به خود اختصاص دهد و این در حالی است که در رده بندی کلی بهترین دانشگاه های جهان، این دانشگاه رتبه ای بهتر از 523 را به دست نیاورده است. دانشگاه والنسیا نیز یکی دیگر از دانشگاه های برتر کشور اسپانیا در این رشته است که در جایگاه 177 جهان در رشته فارماکولوژی قرار گرفته است و رتبه 226 جهان در رده بندی کلی دانشگاه های جهان را در اختیار دارد.

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در اسپانیا

هزینه تحصیل رشته فارماکولوژی در اسپانیا

یکی از بزرگترین مزیت های تحصیل در اسپانیا، هزینه های نسبتا مقرون به صرفه ای است که دانشجویان در این کشور با آن روبرو هستند. تحصیل در اسپانیا در رشته فارماکولوژی سالیانه در حدود 3500€ (یورو) برای دانشجویان هزینه دربر خواهد داشت و با توجه به این که این رشته تحصیلی دارای یک دوره زمان 4 ساله است، تنها با مبلغ 14000€ (یورو) می توان هزینه های تحصیل در این کشور را پرداخت کرد در حالی که چنین مبلغی در برخی از کشورهای جهان تنها هزینه یک سال تحصیل است.

هزینه زندگی در اسپانیا نیز یکی دیگر از دغدغه های اصلی دانشجویان در این کشور است. افرادی که به عنوان دانشجو در این کشور تحصیل می کنند، ماهانه و به طور تقریبی 600€ تا 800€ (یورو) نیاز خواهند داشت و البته در شهرهای بارسلون و مادرید ممکن است این هزینه ها تا 1000€ (یورو) نیز افزایش پیدا کند.

دانشجویان در کشور اسپانیا به مانند بسیاری از کشورهای دیگر اروپایی این فرصت را خواهند داشت تا به صورت نیمه وقت مشغول به کار شوند و از این طریق هزینه های زندگی خود را به عنوان یک دانشجو تامین کنند. بر اساس قوانین کشور اسپانیا، دانشجویان در طول هفته اجازه دارند تا سقف 20 ساعت کار نیمه وقت داشته باشند و این یک فرصت بسیار مناسب برای تامین هزینه های زندگی در این کشور است.

میزان درآمد یک فارماکولوژیست در اسپانیا

موضوع دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، میزان درآمدی است که یک فارماکولوژیست می تواند در کشور اسپانیا به دست آورد چرا که دانشجویان پس از پایان دوره تحصیل خود در این کشور قادر خواهند بود تا اجازه کار دریافت کنند و با امضای یک قرارداد کاری، فعالیت اقتصادی خود را در اسپانیا آغاز کنند.

فارماکولوژیسیت ها در اسپانیا به درآمد بسیار مناسبی به نسبت میانگین درآمد در این کشور دسترسی دارند و این مسئله تحصیل در این رشته را برای بسیاری از افراد جذاب تر از قبل کرده است. در نمودار زیر می توانید میزان درآمد یک فارماکولوژیست در اسپانیا را مشاهده نمایید.

میزان درآمد یک فارماکولوژیست در اسپانیا

اگرچه این مبلغ به نسبت درآمد فارماکولوژیست ها در قسمت های دیگر اروپا کمتر است اما باید در نظر داشت که در اسپانیا دسترسی به چنین درآمدی می تواند سطح خوبی از رفاه را برای یک خانواده به همراه داشته باشد. به طور کلی تحصیل در اسپانیا یکی از بهترین گزینه های موجود برای افرادی است که قصد دارند در یک کشور مطرح اروپایی تحصیلی ارزان قیمت را تجربه کرده و پس از آن بتوانند در آن کشور اقامت داشته باشند. شما نیز در صورتی که قصد دارید اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *