ویزای تحصیلی

رشته فارماکولوژی در امارات

رشته فارماکولوژی در امارات

رشته فارماکولوژی در امارات یک دوره 5 ساله است که به اخذ مدرک دکتر داروساز (PharmD) و یا کارشناسی ارشد داروسازی کلینیکی (MCP) ختم می شود. این رشته تحصیلی موضوعات متنوعی مثل توسعه و تولید داروها، سلامت بیمار، دور موثر و کاربرد دارو و غیره را شامل می شود. پس از اتمام این دوره تحصیلی در امارات نیز فارغ التحصیلان می توانند به عنوان متخصص در کلینیک ها، داروخانه ها، مراکز و آزمایشگاه ها، شرکتهای دارویی و حتی در خود دانشگاه ها مشغول به کار شوند. تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله ضمن بررسی تمامی شرایط و جوانب تحصیل فارماکولوژی در دانشگاه های اماراتی مثل دانشگاه گالف و دانشگاه عجمان به سوالات زیر هم پاسخ می دهند:

  • شرایط و مدارک لازم جهت تحصیل فارماکولوژی در امارات چیست؟
  • دوره فارماکولوژی در امارات چند ساله است؟
  • آیا این رشته در امارات به زبان انگلیسی تدریس می شود؟
  • درآمد فارماکولوژیست ها در امارات به چه صورتی است؟

تحصیل رشته فارماکولوژی در امارات

رشته فارماکولوژی در امارات نیز جزء برترین و در ضمن رقابتی ترین رشته های تحصیلی می باشد. از این گذشته ظرفیت پذیرش دانشجو در این رشته از دانشگاه های امارات نیز کم می باشد. کلا دانشجویان می توانند این رشته را در عرض 5 سال به اتمام برسانند. در این مسیر کل واحد آموزشی دانشجویان حدود 170 واحد بوده که 24 واحد عمومی و 146 واحد آن جزء دروس اختصاصی محسوب می شود. اما یکی از دانشگاه های معتبر اماراتی برای تحصیل رشته فارماکولوژی کالج داروسازی دانشگاه پزشکی گالف و دانشگاه معتبر دیگر دانشگاه عجمان می باشد. این دانشگاه ها برنامه تحصیلی داروسازی را در دو مقطع زیر به دانشجویان بین المللی ارائه می کند:

برنامه تحصیلی داروسازی در امارات

اما از دیگر برنامه های تحصیل رشته داروسازی در امارات می توان به کارشناسی ارشد در کشف و ابداع دارو (MDD)، برنامه آموزش کلینیکی (CTP) و دوره آمادگی آزمون فارماکوتراپی اشاره نمود. پس دانشجویان در مقطع کارشناسی فارماکولوژی بیشتر با اصول و مبانی علم داروسازی آشنا شده اما در مقطع کارشناسی ارشد فارماکولوژی از دانشگاه های امارات می توانند در زمینه داروسازی، تحقیق، پژوهش و تولید دارو و درمان های پزشکی تخصص لازم را کسب کنند. در ادامه نیز پس از فارغ التحصیلی نیز می توانند با تخصص داروسازی وارد بازار کاری پر رونق امارات شوند.

شرایط کار به عنوان متخصص فارماکولوژی در امارات

امارات همواره در ردیف بهترین کشورها از نظر نرخ بیکاری پایین و سطح درآمدی بسیار بالا محسوب می شود. به همین دلیل نیز فارغ التحصیلان فارماکولوژی از نظر کار و کسب درآمد در امارات مشکل و دغدغه خاصی ندارند. اما در ابتداء شما باید با شرایط داروساز بودن در امارات آشنا باشید. برای اخذ مجوز کار داروسازی در امارات، شما بایستی آزمونی موسوم به آزمون DHA را بگذرانید تا در امارات به عنوان یک داروساز معتبر شناخته شوید. به همین دلیل نیز شما شما باتیستی حداقل 2 سال سابقه کاری در این زمینه داشته باشید. در ضمن حداقل امتیاز لازم برای قبولی در آزمون DHA نیز در حدود حداقل 60% می باشد. از این گذشته با توجه به نمودار زیر می توان در جریان وضعیت درآمدی متخصصان فارماکولوژی در امارات نیز قرار گرفت:

مقایسه درآمد ماهیانه داروسازان و مشاغل دیگر در امارات

شرایط پذیرش رشته فارماکولوژی در امارات

کلا فرآیند پذیرش دانشجوی رشته فارماکولوژی همانند اغلب رشته های تحصیلی در کشور امارات می باشد. این فرآیند از انتخاب دانشگاه مربوطه شروع شده و تا اخذ ویزای تحصیلی امارات 2021 ادامه می یابد. مرحله آغازین از این فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه داروسازی امارات می باشد. در این مرحله متقاضی ابتداء به وب سایت دانشگاه اماراتی مراجعه و مدارک و شرایط لازم خود را تهیه و ارسال میکند. اما اول از همه بایستی بدانید که امکان تحصیل رشته فارماکولوژی در امارات به زبان انگلیسی وجود دارد. بنابراین اصلی ترین شرایط پذیرش از این رشته در دانشگاه های اماراتی عبارتند از:

  • مدرک دیپلم متوسطه با حداقل معدل حدود 80%
  • مدرک زبان انگلیسی معتبر IELTS یا TOEFL
  • گذراندن مصاحبه

شرایط پذیرش رشته فارماکولوژی در امارات

اخذ ویزا جهت تحصیل رشته فارماکولوژی در امارات

به منظور تحصیل رشته فارماکولوژی در امارات بایستی حتما با فرآیند کلی پذیرش دانشجو در این کشور آشنا بود. این فرآیند در مجموع از دو مرحله اخذ نامه پذیرش از دانشگاه های امارات و نیز درخواست ویزای تحصیلی این کشور تشکیل می شود. به محض دریافت نامه پذیرش از دانشگاه های رایگان دبی امارات، مرحله اخذ ویزای تحصیلی این کشور با ارائه مدارک زیر شروع می شود:

مدارکشرایط
فرم درخواست ویزای تحصیلی اماراتتکمیل و امضاء شده توسط متقاضی
پرداخت هزینه درخواست ویزای دانشجوئی اماراتبه میزان تقریبا AED3000 (درهم امارات) و پس انداز AED1000 (درهم امارات)
عکس پاسپورتی جدید و رنگیدر دو قطعه
پاسپورت ملی معتبراصل و کپی آن
تاییدیه تمکن مالی کافیبه منظور اقامت در کشور امارات
نامه پذیرشدریافتی از یکی از دانشگاه های امارات
رضایت نامهصرفا برای متقاضیان زیر 18 سال

کارشناسان و مشاوران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در هر یک از مراحل پذیرش تحصیلی امارات به منظور تحصیل رشته فارماکولوژی یا رشته های دیگر با ارائه مشاوره های رایگان در کنار هموطنان عزیز میباشند.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *