ویزای تحصیلی

رشته فارماکولوژی در ایتالیا

رشته فارماکولوژی در ایتالیا

رشته فارماکولوژی در ایتالیا به عنوان یکی از رشته های نزدیک به رشته داروسازی، از جمله رشته هایی است که بدون آزمون میتوان به تحصیل در آن پرداخت. هر ساله دانشجویان بسیار زیادی از ایران به منظور تحصیل در رشته های مختلف علوم پزشکی راهی کشور ایتالیا می شوند و به دلیل عدم قبولی در آزمون های ورودی ناچار می شوند که یا کشور دیگری را برای تحصیل انتخاب کنند یا یک سال دیگر منتظر بمانند تا امکان تحصیل آن ها در این دانشگاه ها فراهم شود اما در رشته فارماکولوژی چنین اتفاقی رخ نخواهد داد و دانشجویان با یک آزمون ورودی شانس ورود به دانشگاه را پیدا می کنند.

هزینه های تحصیل در کشور ایتالیا بسیار مقرون به صرفه است و زندگی در این کشور پر نشاط نیز جذابیت های خاص خودش را دارد و به همین دلیل است که تحصیل در ایتالیا برای بسیاری از افراد می تواند به عنوان یک سکوی پرتاب برای مهاجرت به بهترین کشورهای جهان از کانادا تا استرالیا باشد.کیفیت آموزش در ایتالیا در سطح بسیار بالایی قرار دارد و به همین دلیل می توان انتخاب ایتالیا به عنوان مقصد تحصیلی را انتخابی عاقلانه دانست. در همین راستا مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با توجه به توضیحات ذکر شده، در این مقاله شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در ایتالیا را مورد بررسی قرار خواهند داد.

  • شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در ایتالیا چیست؟
  • بهترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل فارماکولوژی کدامند؟
  • هزینه های تحصیل و زندگی در ایتالیا چه مقدار است؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در ایتالیا چگونه است؟
  • درآمد یک متخصص فارماکولوژیست در ایتالیا چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در ایتالیا

دانشجویانی که ایتالیا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند باید آگاهی کامل نسبت به شرایط تحصیل در این کشور را داشته باشند. رشته فارماکولوژی در ایتالیا به دو زبان ایتالیایی و انگلیسی ارائه می شود و این مسئله می تواند انتخاب های خوبی را در اختیار علاقمندان قرار دهد. دانشجویان پیش از ورود به دانشگاه باید در یک آزمون داخلی شرکت کنند که می توان گفت تقریبا ساده است و افرادی که دوره دبیرستان خود را به خوبی پشت سر گذاشته باشند قادر به قبولی در این آزمون خواهند بود. طول دوره تحصیل در این رشته همچون تحصیل داروسازی در ایتالیا 4 ساله است.

بهترین دانشگاه ایتالیا برای تحصیل در رشته فارماکولوژی، دانشگاه میلان است که در این رشته موفق به کسب رتبه 59 در جهان شده است در حالی که جایگاه کلی دانشگاه 164 است. دانشگاه ساپینزا در رم نیز یکی دیگر از دانشگاه های برتر کشور ایتالیا است که توانسته رتبه 6 جهان را به خود اختصاص دهد. دانشگاه ناپلز فدریکو دوم نیز در رشته فارماکولوژی جایگاه 70 را به خود اختصاص داده و سومین دانشگاه برتر ایتالیا در این رشته است.

دانشگاه فلورانس نیز یکی دیگر از دانشگاه های برتر ایتالیا در رشته فارماکولوژی است که توانسته جایگاه 81 جهان را به خود اختصاص دهد و این درحالی است که در رده بندی جهانی رتبه 235 برترین دانشگاه های جهان را به خود اختصاص داده است. دانشگاه بولونیا به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان، در رشته فارماکولوژی رتبه 104 را به دست آورده است و در رده بندی کلی نیز رتبه 112 را در اختیار دارد. دانشگاه مسینا نیز به عنوان یکی از دانشگاه های کمتر شناخته شده در جهان، در رشته فارماکولوژی یکی از بهترین ها به حساب می آید و توانسته تا در جایگاه 115 جهان قرار بگیرد.

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در ایتالیا

هزینه تحصیل رشته فارماکولوژی در ایتالیا

یکی از جذابیت های تحصیل در ایتالیا، هزینه های تحصیل در این کشور است. دانشجویان خارجی برای تحصیل در ایتالیا و در رشته فارماکولوژی باید انتظار شهریه ای در حدود 2700€ تا 3800€ (یورو) در سال را داشته باشند که به نسبت بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه است و قابل مقایسه با هزینه های تحصیل در اروپا و اقیانوسیه نیست.

از طرف دیگر دانشجویان در ایتالیا خود موظف هستند تا هزینه های زندگی خود را نیز پرداخت کنند. بسته به شهر محل زندگی دانشجویان در ایتالیا، می توان انتظار داشت که هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور در حدود 600€ تا 1100€ (یورو) در سال باشد که دانشجویان این توان را خواهند داشت تا هزینه های زندگی خود در این کشور را از طریق کار دانشجویی تامین کنند. قوانین کشور ایتالیا به دانشجویان بین المللی این اجازه را می دهد که به صورت نیمه وقت و تا سقف 20 ساعت در هفته در این کشور مشغول به کار شوند تا هزینه های زندگی خود را نیز از این طریق تامین کنند.

البته در ایتالیا بورسیه تحصیلی تحت عنوان بورسیه استانی وجود دارد که دانشجویان واجد شرایط با استفاده از آن می توانند تحصیل رایگان در ایتالیا را تجربه کنند و از این طریق کمک هزینه ای را نیز برای تامین هزینه های زندگی خود در این کشور به دست آورند.

درآمد یک فارماکولوژیست در ایتالیا

همچون سایر کشورهای حوزه شنگن، افرادی که در ایتالیا تحصیل می کنند این فرصت را خواهند داشت که پس از دریافت مدرک تحصیلی خود در این کشور، اقامت کاری آن را به دست آورده و از این طریق در ایتالیا بمانند. در این صورت به افراد یک اقامت موقت داده خواهد شد و در صورتی که فرد بتواند برای مدت 5 سال در این کشور کار کند، می تواند اقامت بلند مدت ایتالیا را نیز به دست آورد.

فارماکولوژیست ها در ایتالیا درآمدی بالاتر از متوسط درآمد در این کشور را به دست می آورند و زندگی آن ها می تواند در شرایط خوبی اداره شود. در نمودار هزینه میزان درآمد دریافتی یک فارماکولوژیست به تصویر کشیده شده است.

درآمد ماهانه متخصصین فارماکولوژیست در کشور ایتالیا

اگرچه سطح درآمد در کشور ایتالیا به نسبت کشورهای پیشرفته اروپایی کمتر است اما باید در نظر داشت که این مبلغ می تواند برای زندگی در ایتالیا بسیار مناسب باشد و کیفیت زندگی مناسبی را برای شهروندان ایتالیا به ارمغان آورد. به طور کلی می توان گفت که زندگی و تحصیل در ایتالیا می تواند شرایط زندگی بسیاری را بهبود ببخشد و یکی از این افراد ممکن است شما باشید. برای اینکه بتوانید در ایتالیا تحصیلی کنید، کافی است با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

امتیاز دهید

2 دیدگاه برای “رشته فارماکولوژی در ایتالیا

  1. سارا گفت:

    سلام. اون امتحان ورودی کی باید بدیم؟یعنی بعد از پذیرش گرفتن و وارد شدن به دانشگاه و بعد از گذراندن یک ترم؟؟؟یا قبل از پذیرش؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که داروسازی بخونید بعد از این که پذیرش اولیه رو گرفتید، از شما امتحان داخلی دانشگاهی (در بعضی از موارد) گرفته می شه و اگر قبول بشید می تونید ادامه بدید. رشته فارماکولوژی اما معمولا امتحان ورودی نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *