ویزای تحصیلی

رشته فارماکولوژی در تایلند

رشته فارماکولوژی در تایلند

رشته فارماکولوژی در تایلند را می توان به عنوان یکی از رشته های مهم معرفی کرد چراکه این کشور در حوزه پزشکی پیشرفت های بسیار زیادی را داشته است. تایلند یکی از کشورهای شرقی آسیا است که در زمینه های مختلفی از همسایگان خود عقب افتاده است و این مسئله ای است که آن ها را ترغیب کرده است تا در زمینه های مختلف فعالیت داشته باشند و این عقب ماندگی را جبران کنند. یکی از این حوزه ها تحصیل است و دانشگاه های این کشور در سال های اخیر رشد بسیار مناسبی را پشت سر گذاشته اند.

رشته فارماکولوژی با توجه به رشد بیماری ها در دهه های اخیر اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است و شیوع بیماری کرونا نیز اهمیت این موضوع را بیش از پیش کرده است. اگر فردی قصد تحصیل در دانشگاه های تایلند را داشته باشد باید در نظر داشته باشند به زبان تای یا انگلیسی تسلط داشته باشد اما باید در نظر داشت که تحصیل در تایلند به زبان انگلیسی در حال حاضر با محدودیت هایی روبرو است. رشد اهمیت تحصیل در رشته فارماکولوژی سبب شده است تا مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در این رشته در کشور تایلند بپردازند.

  • شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در کشور تایلند چیست؟
  • هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در کشور تایلند چقدر است؟
  • آیا دانشجویان پس از تحصیل در کشور تایلند می توانند در این کشور به کار مشغول شوند؟
  • درآمد یک فارماکولوژیست در کشور تایلند چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در تایلند

رشته فارماکولوژی در کشور تایلند از جمله رشته هایی است که تحصیل در آن در مقطع کارشناسی بیش از شرایط شرایط عادی به طول خواهد انجامید و فرد باید حداقل 4 سال در این کشور به تحصیل بپردازند و در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز همچون بسیاری از کشورهای جهان به ترتیب 2 و 3 سال به طول خواهد داشت.

بهترین دانشگاه کشور تایلند در رشته فارماکولوژی دانشگاه ماهیدول است که در شهر سالایا واقع شده است. این دانشگاه رتبه 511 را در اختیار دارد که سبب می شود که این دانشگاه در جایگاه مناسبی قرار نگیرد اما شرایط برای تحصیل در رشته فارماکولوژی کمی متفاوت است. به دست آوردن رتبه 168 در این رشته سبب شده است که دانشگاه ماهیدول به یکی از گزینه های بسیار عالی برای تحصیل در جهان تبدیل شود.

تحصیل در رشته فارماکولوژی در تایلند به زبان انگلیسی نیز امکانپذیر است اما باید به این نکته توجه داشت که تمایل به تحصیل در تایلند به زبان انگلیسی سبب خواهد شد تا فرد گزینه های بسیار کمتری را پیش روی خود داشته باشد. به طور کلی با وجود این که یک دانشگاه در این کشور از شرایط بسیار مناسبی برای تحصیل در رشته فارماکولوژی برخوردار است، نمی توان تحصیل در این کشور را به دانشجویان بین المللی توصیه کرد چراکه گزینه های مناسب تری نیز در همین منطقه برای تحصیل وجود دارند.

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در تایلند

هزینه تحصیل رشته فارماکولوژی در تایلند

یکی از معدود امتیازاتی که تحصیل در کشور تایلند به همراه دارد، هزینه های نسبتا مقرون به صرفه ای است که دانشجویان با آن روبرو خواهند بود و این مسئله می تواند به دانشجویان کمک کند تا موضوع پرداخت شهریه و هزینه های زندگی برای آن ها به یک دغدغه تبدیل نشود و بتوانند در این کشور با آرامش بیش تری به ادامه تحصیل مشغول شوند.

تحصیل در رشته فارماکولوژی در کشور تایلند برای دانشجویان خارجی در این کشور در حدود 1700€ تا 3000€ (یورو) در سال خواهد بود که در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی نیز قیمتی مقرون به صرفه به حساب می آید.

از طرف دیگر باید به هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور نیز توجه ویژه ای داشت. هزینه زندگی در کشور تایلند برای یک دانشجوی مجرد، می تواند در حدود 450€ تا 600€ (یورو) باشد که البته با زندگی در خوابگاه های دانشجویی یا به اشتراک گذاشتن خانه می توان این هزینه ها را نیز کاهش داد و شرایط بهتری را برای خود رقم زد.

دانشجویان در کشور تایلند به عنوان شهروند خارجی اجازه کار حتی به صورت نیمه وقت در این کشور را نخواهند داشت و این می تواند یک نکته بسیار منفی در زمینه شرایط تحصیل در این کشور باشد چراکه شهروندان خارجی باید برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی خود در تایلند تنها از پس انداز خود استفاده کنند و این می تواند فشار اقتصادی بسیار زیادی را به آن ها وارد کند و از جذابیت تایلند به عنوان یک مقصد تحصیلی بکاهد.

درآمد یک فارماکولوژیست در کشور تایلند

با وجود اینکه تحصیل در کشور تایلند در دید کلی نکات منفی بسیار زیادی را به همراه دارد اما باید در نظر داشت که پس از تحصیل دانشجویان می توانند برای کاریابی در این کشور اقدامات لازم را انجام دهند و در صورتی که شغل مورد نظر خود را پیدا کردند، اقامت این کشور را به صورت موقت به دست آورند. شهروندان خارجی که در تایلند کار می کنند، اجازه اقامت بلند مدت در این کشور را نیز به دست خواهند آورد و این مسئله برای علاقمندان به زندگی در این کشور می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

سطح درآمد در کشور تایلند به عوامل بسیار مختلفی بستگی دارد اما به طور کلی زندگی در تایلند از نظر اقتصادی برای بسیاری از افراد دشوار است. فارماکولوژیست ها در این کشور به دلیل تخصصی که در اختیار دارند اما می توانند درآمدی به مراتب بالاتر از سطح درآمد عمومی در این کشور داشته باشند. در نمودار زیر نیز اطلاعات دقیق تری در رابطه با درآمد فارماکولوژیست ها در کشور تایلند قابل مشاهده است.

درآمد ماهانه متخصصین فارماکولوژیست در کشور تایلند

اگرچه سطح درآمد در این کشور قابل مقایسه با سطح درآمدی در کشورهای اروپایی و حتی کشورهای مطرح آسیایی نباشد اما باید در نظر داشت دسترسی به این درامد می تواند در تایلند شرایط زندگی مناسبی را به ارمغان آورد. در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات بیش تر در خصوص شرایط تحصیل در کشورهای شرق آسیا و کشورهای مقرون به صرفه جهان دارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *