ویزای تحصیلی

رشته فارماکولوژی در مالتا

رشته فارماکولوژی در مالتا

امتیازات رشته فارماکولوژی در مالتا به گونه ای است که همه ساله بر تعداد متقاضیان تحصیل این رشته جذاب در کشور مالتا اضافه می شود. ساختار آموزشی این رشته تحصیلی در دانشگاه مالتا به صورت یک کورس تحصیلی 3 ساله فول تایم می باشد. دانشجویان پس از اتمام تحصیلات تئوری و کاربردی خود می توانند به مدرک دکترای داروسازی (Pharm.D.) در مالتا دست یافته و خود را برای ورود به بازار کاری ایده آل داروسازی در اروپا مهیا کنند. تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در همین مقاله به کلیه سوالات شما درباب تحصیل رشته داروسازی و امتیازات آن در کشور مالتا 2021 پاسخ می دهند.

درباره مالتا و کیفیت نظام آموزش عالی آن

مالتا Malta به مرکزیت شهر والتا یکی از جمهوری های کوچک در جنوب اروپا و در مجاورت دریای مدیترانه می باشد. این کشور درست در جنوب کشور ایتالیا واقع شده است و با کشورهای تونس و لیبی نیز دارای مرز مشترکی است. جالب است بدانید که مالتا با جمعیتی در حدود 515000 نفر دهمین کشور کوچک و چهارمین کشور پرتراکم در جهان محسوب می شود. نکته مهم دیگر درباب مالتا این است که 90% جمعیت این کشور کوچک مسیحی بوده و به غیر از زبان مالتایی به زبان های انگلیسی و ایتالیایی نیز مسلط هستند. در تصویر زیر می توان با موقعیت جغرافیایی مالتا در نقشه اروپا آشنا شد:

موقعیت جغرافیایی مالتا در نقشه اروپا

اما نظام آموزش عالی مالتا به تبعیت از نظام های آموزشی اروپا دارای ساختاری متشکل از سه دوره لیسانس (حدود 240 ECTS)، فوق لیسانس (120 ECTS) و دکترا می باشد و از اصول آموزشی فرآیند بلونیا Bologna Process تبعیت کرده و اصلا عضو کامل آن می باشد. در نظام آموزشی مالتا سه نوع موسسه آموزشی شامل دانشگاه، موسسه و کالج وجود دارد. معمولا تحصیل در دانشگاه های مالتا به زبان های مختلف مثل انگلیسی، ایتالیایی و فرانسه برای دانشجویان بین المللی امکان پذیر است. از برترین دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مالتا نیز می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

رتبهدانشگاه
1دانشگاه مالتا
2کالج هنر، علوم و فناوری مالتا
3موسسه مطالعات گردشگری مالتا
4دانشگاه آمریکایی مالتا
5دانشگاه میدلسکس مالتا
6دانشگاه اروپایی مالتا

چرا رشته فارماکولوژی در مالتا

چرا رشته فارماکولوژی در مالتا؟

وجود دانشگاه های معتبر در سطح اروپا با کیفیت آموزشی برتر، تحصیل رشته فارماکولوژی به زبان انگلیسی با هزینه نسبتا پایین، هزینه زندگی مقرون به صرفه در شهرهای مالتا و از همه مهمتر اخذ آسان اقامت اتحادیه اروپایی (EU) سبب شده که مالتا به عنوان یکی از بهترین گزینه های تحصیل فارماکولوژی در اروپا محسوب شود. از این گذشته مدت تحصیل این رشته جذاب در دانشگاه مالتا و اخذ مدرک دکترای داروسازی (Pharm.D.) کمتر از بقیه نقاط اروپا بوده و دانشجویان نهایتا در عرض 5 سال می توانند مدرک داروسازی خود را دریافت کرده و وارد بازار کار اروپا شوند.

همچنین به این امتیازات می توان مزیت اخذ بورسیه تحصیلی و نیز امتیاز کار پاره وقت دانشجویی را هم اضافه کرد. طبق قوانین مالتا، دانشجویان غیراروپایی یا دانشجویان کشور ثالث (TCN) فقط در صورت اخذ مجوز کار یا Employment Licence می توانند در این کشور کار بکنند. بر طبق برآوردهای سال 2021 این دسته از دانشجویان با توجه به نوع کار و تخصص خود می توانند در مالتا ماهیانه بین €300 تا €771 (یورو) کسب درآمد بکنند و تا حدودی نیز بتوانند مخارج تحصیلی خود در مالتا را پوشش دهند.

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در مالتا

رشته فارماکولوژی در مالتا از جمله رشته های بسیار محبوب و پرطرفدار بوده و به همین دلیل پذیرش در این رشته همواره به صورت رقابتی است. عزیزان در جریان باشند که معمولا این برنامه تحصیلی در دانشگاه مالتا (L-Universita ta Malta) به دانشجویان ارائه می شود. برنامه ای که فول تایم بوده و کلیه دروس تئوریک و عملی آن هم به زبان انگلیسی به دانشجویان ارائه می شود. دانشجویان بین المللی پس از حدود 5 تحصیل آکادمیک و گذراندن دوره انترنی می توانند به مدرک دکتری داروسازی از مالتا یا Pharm D. خود دست یابند. اما هزینه تحصیل رشته فارماکولوژی در مالتا بسته به ملیت دانشجویان خارجی متفاوت بوده و در سال تحصیلی 2022- 2021 از قرار ذیل است:

شهریه دانشجویان رشته فارماکولوژی در دانشگاه های مالتا

در کنار این بایستی به هزینه زندگی در مالتا 2021 نیز اشاره ای بکنیم تا متقاضیان در جریان کلیه جزئیات تحصیلی قرار گیرند. مطابق برآوردهای دقیق، متوسط هزینه زندگی دانشجویان فارماکولوژی در مالتا در حدود $2331 (دلار) بوده و شامل موارد ذیل می باشد:

آیتم هاهزینه ها به دلار آمریکا
اجاره آپارتمان 1 خوابه در مارساخلوک800$
هزینه اشتراک (آب، برق، تلفن، اینترنت و تلوزیون)240$
هزینه حمل و نقل (تاکسی، اتوبوس و غیره)50$
هزینه تفریحات و سرگرمی250$
هزینه خواروبار500$
هزینه خدمات درمانی350$
سرویس خدمتکار (4 نصفه روز در ماه)141$
هزینه کل2331$

مدارک ضروری جهت تحصیل رشته فارماکولوژی در مالتا

به منظور دریافت پذیرش از دانشگاه مالتا در رشته فارماکولوژی دانشجویان بایستی ابتداء با شرایط پذیرش از مالتا 2021 آشنا شوند. در حالت کلی شروط پذیرش دانشجوی رشته فارماکولوژی در مالتا شامل ارائه مدرک دیپلم متوسطه تجربی، کارنامه تحصیلی یا ریزنمرات با نمره عالی در دروس PCB (فیزیک، شیمی و زیست شناسی)، مدرک دانش زبان انگلیسی (IELTS و یا TOEFL) و نیز قبولی در مصاحبه می باشد. اما فرآیند پذیرش از دانشگاه مالتا در رشته فارماکولوژی بصورت آنلاین بوده و مدارک لازمه برای درخواست پذیرش از قرار ذیل است:

  • فرم درخواست تکمیلی
  • کپی پاسپورت معتبر
  • مدرک زبان انگلیسی IELTS حداقل 6.0
  • کپی مدارک تحصیلی
  • کپی کارنامه تحصیلی

به منظور مهاجرت به مالتا و دریافت اقامت اروپایی از این کشور روش های مختلفی وجود دارد که یکی از راحتترین شیوه ها مهاجرت تحصیلی به مالتا است. شما عزیزان به منظور دریافت اطلاعات تکمیلی در این باب می توانید از مشاوره های تخصصی ارایه شده توسط کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *