ویزای تحصیلی

رشته فارماکولوژی در نیوزلند

رشته فارماکولوژی در نیوزلند

رشته فارماکولوژی در نیوزلند از جمله رشته های مرتبط با علوم پزشکی در این کشور است که در سال های اخیر بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت رشته فارماکولوژی در سال های اخیر در سراسر جهان افزایش داشته است و عمده دلیل آن نیز افزایش انواع بیماری ها در جهان و همچنین شیوع بیماری کرونا است. در گذشته نه چندان دور رشته داروسازی از اهمیت بالاتری برخوردار بود اما در حال حاضر شرایط مشابهی برای رشته های فارماکولوژی و داروسازی در جهان وجود دارد و شاید بتوان گفت که شرایط کاریابی برای متخصصین فارماکولوژیست در جهان بهتر است.

نیوزلند با وجود آنکه کشوری کوچک در شرق استرالیا است اما به دلیل شرایط مشابهی که با این کشور دارد، توانسته بسیاری از شهروندان خارجی را متقاعد کند تا به جای استرالیا، نیوزلند را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند. دلیل اصلی این امر آن است که کشور نظام آموزشی در کشور نیوزلند نیز از قدرت بسیار مناسبی برخوردار است و دانشگاه های این کشور نیز به خوبی در جهان شناخته شده هستند. فرصت کار در نیوزلند نیز نقش بسیار ویژه ای در انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی دارد. با توجه به نکاتی که گفته شد، مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله شرایط تحصیل در رشته فارماکولوژی در نیوزلند را تشریح خواهند کرد.

  • شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در نیوزلند چیست؟
  • آیا می توان تحصیل رایگان را در کشور نیوزلند تجربه کرد؟
  • شرایط دریافت اقامت پس از تحصیل در کشور نیوزلند چیست؟
  • درآمد یک فارماکولوژیست در کشور نیوزلند چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در نیوزلند

با افزایش انواع بیماری ها و همچنین جهش های ایجاد شده در بسیاری از بیماری ها، نیاز به داروهای جدید به شدت در جهان امروز احساس می شود و از سوی دیگر، این داروها باید مورد بررسی قرار گیرند که آیا به سلامت انسان و سایر موجودات زنده آسیب وارد می کنند یا خیر. تحصیل در رشته فارماکولوژی در کشور نیوزلند 5 سال به طول می انجامد و دانشجویان در طول این مدت در صورتی که دروس خود را به موقع پشت سر بگذارند، ویزای معتبر تحصیلی دریافت خواهند کرد. زبان تحصیل در کشور نیوزلند انگلیسی است و این مسئله نیز یکی دیگر از نکات مثبت در رابطه با مهاجرت تحصیلی به این کشور است.

دانشگاه اوکلند در نیوزلند بهترین دانشگاهی است که در این کشور برای تحصیل در رشته فارماکولوژی وجود دارد. این دانشگاه در رده بندی جهانی رتبه 125 را به دست آورده است و این در حالی است که در رشته فارماکولوژی موفق به کسب رتبه 88 شده است. از طرف دیگر، دومین دانشگاه برتر کشور نیوزلند برای تحصیل در رشته فارماکولوژی، دانشگاه اوتاگو است که در شهر دانیدین واقع شده است. این دانشگاه در رده بندی کلی رتبه 226 را کسب کرده است اما در رشته فارماکولوژی رتبه ای بهتر از 238 را در اختیار نگرفته است.

از آنجا که وسعت کشور نیوزلند بسیار کم است، دانشگاه های محدودی در این کشور برای تحصیل در رشته فارماکولوژی وجود دارد و این مسئله ای است که باید به شدت مورد توجه متقاضیان قرار گیرد چراکه می تواند به شدت در روند اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور تاثیرگذار باشد.

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در نیوزلند

هزینه تحصیل رشته فارماکولوژی در نیوزلند

یکی از مسائلی که باید به شدت مورد توجه قرار داد، هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور است. بر خلاف بسیاری از کشورهای اروپایی، تحصیل در قاره اقیانوسیه بسیار پر هزینه است. افرادی که تحصیل در این کشور را برای خود انتخاب می کنند، باید در نظر داشته باشند که پیش از مهاجرت باید کلیه هزینه های احتمالی تحصیل و زندگی خود در نیوزلند را بررسی کرده باشند.

هزینه سالیانه تحصیل در کشور نیوزلند و در رشته فارماکولوژی، در حدود 28000$ تا 35000$ (دلار نیوزلند) است. دانشجویانی که دارای رزومه های بسیار قوی تحصیلی باشند یا در طول دوره تحصیل خود بتوانند نمرات درجه عالی را کسب کنند، قادر خواهند بود تا در پایان سال تحصیلی، از کمک هزینه های مالی دانشگاه برای کاهش هزینه های خود بهره ببرند. البته دریافت بورسیه برای همه دانشجویان امکان پذیر نیست و این مسئله باید مورد توجه قرار گیرد.

در سوی دیگر می توان به هزینه زندگی در نیوزلند نیز اشاره داشت که باید توسط دانشجویان تامین شود. همه چیز به محل زندگی دانشجویان بستگی دارد اما به طور کلی می توان گفت که هزینه زندگی دانشجویان در شهرهای رده بالای این کشور در حدود 1500$ تا 2000$ (دلار نیوزلند) در ماه است. البته دانشجویان دوره های تمام وقت در کشور نیوزلند این فرصت را خواهند داشت تا به کار ضمن تحصیل در این کشور نیز مشغول شوند و از این طریق بخش عمده ای از هزینه های زندگی خود را نیز تامین کنند. تسلط کامل به زبان انگلیسی نقش ویژه ای در کاریابی در نیوزلند بازی می کند.

چشم انداز شغلی در رشته فارماکولوژی در نیوزلند

دولت نیوزلند با همکاری دانشگاه های این کشور، چشم انداز شغلی ایده آلی را برای فارغ التحصیلان رشته فارماکولوژی در نیوزلند تضمین می کند. به عبارت دیگر، چشم انداز شغلی در این رشته تحصیلی در نیزولند برای تمامی دانشجویان بین المللی بسیار مطلوب می باشد. زیرا داروسازان و خدمات دارویی علاوه بر نیوزلند برای تمامی نقاط جهان ضروری است، بنابراین مدرک فارماکولوژی طیف گسترده ای از مسیرهای شغلی را برای فارغ التحصیلان باز می کند.

در نیوزلند، فارغ التحصیلان با مدرک فارماکولوژی واجد شرایط کار در چندین موسسه مختلف خواهند بود، از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

چشم انداز شغلی در رشته فارماکولوژی در نیوزلند

درآمد یک فارماکولوژیست در کشور نیوزلند

از جمله موضوعاتی که تحصیل در نیوزلند را ارزشمندتر از گذشته می سازد، امکان اقامت پس از تحصیل در این کشور است. مانند کانادا و استرالیا، شرایط دریافت اقامت کاری در نیوزلند نیز وابسته به یک سیستم امتیاز بندی است و افرادی که در خاک نیوزلند تحصیل کرده باشند می توانند امتیازات اضافه را از این طریق به دست آورند و همچنین با در اختیار داشتن یک پیشنهاد کاری شانس خود برای رسیدن به اقامت دائم در این کشور را به صورت چشمگیری افزایش دهند.

سطح درآمد در کشور نیوزلند، همچون هزینه زندگی در این کشور بسیار بالا است و این موضوع سبب رقابتی شدن شرایط کار در نیوزلند شده است. در نمودار زیر، متوسط سطح درآمد یک فارماکولوژیست در نیوزلند ارائه شده است.

درآمد ماهانه متخصصین فارماکولوژیست در کشور نیوزلند

متوسط درآمد یک فارماکولوژیست در نیوزلند برای در اختیار داشتن یک زندگی آرام برای یک خانواده در این کشور کفایت می کند و این موضوع می تواند بر جذابیت نیوزلند به عنوان یک مقصد تحصیلی مناسب بیافزاید. بسیاری از دانشجویانی که در نیوزلند تحصیل می کنند، پس از پایان دوره تحصیلی خود کشور استرالیا را به عنوان مقصد نهایی زندگی خود انتخاب می کنند. شما نیز در صورتی که به زندگی در بهترین کشورهای جهان علاقه دارید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات کلیدی در خصوص رشته فارماکولوژی در نیوزلند

با توجه به سوالات پرتکرار شما عزیزان در خصوص رشته فارماکولوژی در نیوزلند، در این بخش از مقاله قصد داریم تا برخی از پرتکرارترین سوالات شما عزیزان در این زمینه پاسخ دهیم. مهمترین آنها به شرح زیر می باشند:

  • آیا می توانم حین تحصیل رشته فارماکولوژی در نیوزلند، شغل پاره وقت داشته باشم؟ تمامی دانشجویان بین المللی که به دنبال پس انداز جزئی حین تحصیل رشته فارماکولوژی در نیولند هستند، می توانند در مشاغل پاره وقت این کشور مشغول به کار شوند.
  • شرایط پذیرش دانشگاه های نیوزلند برای تحصیل رشته فارماکولوژی چگونه است؟ بر خلاف اغلب کشورهای اقیانوسیه، شرایط پذیرش دانشگاه های نیوزلند مقداری پیچیده و زمان بر می باشد، زیرا دانشگاه های این کشور از بوروکراسی های اداری پیچیده ای در روند ثبت نام استفاده می کنند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *