ویزای تحصیلی

رشته فیزیوتراپی در کره جنوبی

رشته فیزیوتراپی در کره جنوبی

تحصیل رشته فیزیوتراپی در کره جنوبی شرایط متفاوتی نسبت به سایر کشورها دارد. به طور کلی، مهاجرت به کره جنوبی جهت تحصیل شرایط خاصی دارد و متقاضیانی که قصد دارند در دانشگاه های کشور کره جنوبی مشغول به تحصیل شوند می بایست از تمامی این شرایط آگاهی کامل داشته باشند. در کره جنوبی متقاضیان می توانند در بیش از 300 مرکز تحصیلی در زمینه های مختلف مشغول به تحصیل شوند و پس از اتمام دوره های تحصیلی خود شغل مناسبی بیابند.

اشتغال و تحصیل رشته فیزیوتراپی در کره جنوبی با مزایای گوناگونی همراه می باشد و متقاضیان با تحصیل رشته فیزیوتراپی در کره جنوبی می توانند توانایی ها و مهارت های فردی خود را در این زمینه گسترش دهند. کارشناسان و متخصصان موسسه حقوقی سفیرات سروش سعادت در این نوشتار قصد دارند تا هموطنان عزیز را از شرایط اشتغال و تحصیل رشته فیزیوتراپی در کره جنوبی آگاه سازند.

درباره رشته فیزیوتراپی در کره جنوبی

کشور کره جنوبی یکی از کشورهای پیشرفته قاره آسیا می باشد که سطح بسیار بالایی در زمینه های مختلف تحصیلی دارد. در دانشگاه های این کشور، دانشجویان می توانند در بهترین برنامه های تحصیلی فیزیوتراپی شرکت کنند و با کسب مدرک معتبر در سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تبدیل به فیزیوتراپیست های حرفه ای شوند. دانشجویان خارجی می توانند با کسب بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی هزینه های تحصیل خود در دانشگاه های کشور کره جنوبی را به طور چشمگیری کاهش دهند.

تحصیل رشته فیزیوتراپی در کره جنوبی

با تحصیل در دانشگاه های کره جنوبی در زمینه تحصیلی فیزیوتراپی و توانبخشی دانشجویان و متقاضیان بین المللی در زمینه های زیر توانایی ها و مهارت های خود را ارتقا می دهند:

  • درک انواع ورزش و حرکتی که برای بهبود تحرک و عملکرد به کار می رود.
  • دانش در مورد چگونگی انجام دستی درمانی درمانی با خیال راحت
  • توانایی استفاده از روشهای فیزیکی و سایر روشهای فیزیکی در مراقبتهای پیچیده

تحصیل رشته فیزیوتراپی در کره جنوبی

کسب مدرک لیسانس فیزیوتراپی در کره جنوبی

کسب مدرک لیسانس فیزیوتراپی در دانشگاه های کشور کره جنوبی چهار سال به طول می انجامد و برنامه تحصیلی دانشجویان و متقاضیان در این چهار سال به صورت زیر می باشد:

سال تحصیلیدوره های اصلی
سال اولشیمی عمومی و آزمایش، زیست شناسی عمومی و آزمایش، اصطلاحات پزشکی، فیزیک عمومی و آزمایش، آناتومی، فیزیولوژی پایه و غیره
سال دومنورولوژی و تمرین، فیزیکی و عملی، فارماکولوژی، موتور درمانی و عملی اساسی، بازرسی اخلاقی و ارزیابی و غیره
سال سومتمرينات طبيعی و تمرينی، روانشناختی فيزيوتراپی و تمرين، فيزيوتراپی و تمرين در سالمندان، فيزيوتراپی و تمرين فيزيکی، روش های فيزيوتراپی قلب و ريشه، فيزيوتراپی و تمرينات فيزيکی، فيزيوتراپی و عملكرد كودكان و غيره
سال چهارمتمرینات کلینیکی فیزیوتراپی اسکلتی عضلانی، تمرین بالینی فیزیولوژیکی مغز و اعصاب، تمرین بالینی فیزیوتراپی با پرتوی الکتریکی، تمرین بالینی فیزیوتراپی کودکان، تمرین بالینی فیزیوتراپی سالمندان، قانون مراقبت های بهداشتی و غیره

کار در زمینه رشته فیزیوتراپی در کره جنوبی 2024

بعد از اتمام دوره های تحصیلی، دانشجویان و متقاضیان می توانند با داشتن شرایط مورد نیاز، وارد بازار کار فیزیوتراپی شوند. شایان به ذکر است که متقاضیان برای مشغول به کار شدن در زمینه فیزیوتراپی در مراکز درمانی و بیمارستان های مختلف می بایست توانایی های خود را در زمینه های زیر ارتقا دهند:

  • مدیریت زمان و کارآمد موثر
  • توانایی خوب کار کردن در یک تیم
  • مهارت تصمیم گیری
  • یک روش حل مسئله برای کار
  • مهارت های ارتباط کتبی و شفاهی، از کار با بیماران و در یک تیم چند رشته ای
  • تحقیق و نوشتن گزارش

فیزیوتراپیست ها برای بازگرداندن حداکثر عملکرد، به بیماران دارای اختلال عملکرد به دلیل آسیب یا بیماری کمک می کنند. بیش از 80% درصد متقاضیانی که مدرک لیسانس فیزیوتراپی را کسب میکنند، به طور مستقیم وارد بازار کار فیزیوتراپی در نقاط مختلف دنیا می شوند. شرایط بازار کار کره جنوبی در سال 2024 به شرح نمودار ذیل می باشد:

شرایط بازار کار کره جنوبی

درآمد فیزیوتراپیست ها در کره جنوبی

درآمد فیزیوتراپیست ها در بازار کار کره جنوبی با در نظر گرفتن مدرک تحصیلی و میزان تجربه کار متفاوت میباشد. فیزیوتراپیست های تازه وارد که از یک تا سه سال سابقه کاری دارند می توانند تا 23000$ (دلار آمریکا) در سال درآمد داشته باشند. لازم به ذکر است که میانگین درآمد فیزیوتراپیست ها در کشور کره جنوبی 33000$ (دلار آمریکا) در سال می باشد. اما افرادی که در زمینه فیزیوتراپی بیش از 8 سال سابقه کاری دارند می توانند حداقل 44000$ (دلار آمریکا) در سال درآمد داشته باشند.

وظیفه فیزیوتراپیست ها تهیه دستورالعمل، ایجاد انگیزه و کمک به بیمار برای انجام فعالیت های مختلف بدنی، از جمله تمرینات غیرمعمول، فعالیت های عملکردی، فعالیت های روزمره و استفاده از وسایل دستیار و حمایتی مانند عصا و پروتزها می باشد. به یاد داشته باشید که متقاضیان و دانشجویان پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های کشور کره جنوبی جهت کار در کره جنوبی در زمینه فیزیوتراپی می بایست از دولت این کشور مجوز کاری کسب کنند. وظایف اصلی یک فیزیوتراپیست شامل برنامه های زیر می شوند:

  • ارزیابی و اندازه گیری قدرت عضلات
  • تمرینات فیزیوتراپی برای حفظ و افزایش دامنه حرکت مشترک
  • تعادل نشستن و ایستادن را ارزیابی و آموزش دهید
  • انجام تمرینات فیزیوتراپی برای افزایش قدرت، استقامت و هماهنگی سایر گروه های خاص عضلانی یا کل بدن
  • استفاده از روش های مختلف فیزیوتراپی مانند گرمای سطحی و عمیق و سرما و همچنین روش های هیدروتراپی، تحریک الکتریکی، کشش و ماساژ برای تسکین درد

بورسیه فیزیوتراپی در کره جنوبی

بورسیه فیزیوتراپی در کره جنوبی در دانشگاه های مختلف این کشور به دانشجویان اعطا می شود. هر دانشگاهی برای اعطای بورسیه فیزیوتراپی شرایط خاص خودش را دارد. اما اکثر دانشگاه ها به دانشجویان برتر هر ورودی بورسیه مناسبی پرداخت می کند که تا حد متوسطی برای هزینه های آن ها کمک بزرگی است. همچنین در مقطع تخصص در رشته فیزیوتراپی به دانشجویانی که مقالات علمی ارائه می دهند و یا در دوره های رزیدنتی خود عالی هستند بورسیه فیزیوتراپی ارائه می شود.

با تماس با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید از شرایط مهاجرت به کشورهای خارجی آگاه شوید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

42 دیدگاه برای “رشته فیزیوتراپی در کره جنوبی

  1. Kim elina گفت:

    سلام خسته نباشید میشه لطفا بگید که اگه من بخوام برای رشته فیزیوتراپی اقدام کنم کره جنوبی بورسیه میکنه منو یا خیر؟اگر هم ک میکنه کامل هست یا نصفه
    و اینکه بورسیه کامل داره اصلا این رشته؟ مثل دندونپزشکی و …
    ممنون میشم پاسخ بدید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بورسیه در کره جنوبی به هیچ عنوان قطعی نیست. تعدادی بورسیه توسط دانشگاه ها مشخص شده که به دانشجوهای نخبه در رشته های مختلف داده میشه. در صورتی که شما هم جز این دسته باشید می تونید بورسیه بگیرید

  2. نازنین گفت:

    سلام و خسته نباشید
    میخواستم بدونم که هزینه مهاجرت به کره و هزینه در خود کره برای تحصیل در رشته فیزیوتراپی چقدره؟
    و اینکه میتونیم از طریق مهاجرت مستقیم وارد رشته فیزیوتراپی شویم و تحصیل کنیم ؟بدون هیچ ازمونی

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا در این زمینه مقاله هزینه زندگی در کره جنوبی رو مطالعه نمایید

  3. minmin گفت:

    سلام میخواستم بدونم کره جنوبی رشته فیزیوتراپی در مقطع ارشد بورسیه میکنه ؟ چون یک سری از سایت نوشتن که کره جنوبی کلا رشته های علوم پزشکی بورسیه نداره فرقیم نمیکنه که چه رشته ای باشه درسته این؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در مقطع ارشد میشه برای اخذ پذیرش و بورس در کره اقدام کرد

  4. نرگس پارسا گفت:

    سلام وقتتون بخیر . من جدید ترین لیست بورسیه های دولتی ۲۰۲۱رو برای رشته ی فیزیوتراپی چک کردم و اصلا انگار دولت کره رشته ی فیزیوتراپی رو بورس نمیکنه . من کنکوری ۱۴۰۰هستم و میخوام برای دوره ارشد این رشته اقدام کنم . میشه بیشتر راجع ب این قضیه توضیح بدین ؟ من چجور باید اقدام کنم ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بطور کلی من هم توصیه میکنم برای رشته های پیراپزشکی بررای کشورهای دیگه ای اقدام کنید

  5. Sami گفت:

    با سلام و خسته نباشید،ایا من میتونم بعد از گرفتن کارشناسی فیزیوتراپی در ایران برای مقطع ارشد به بورسیه کره اقدام کنم،واینکه شانس قبولی من چقدره،اگه تاپیک بالای ۳ داشته باشم و مدرک تافل هم داشته باشم،با نمرات خیلی خیلی خوب و معدل خوب در دانشگاه؟ممنون میشم جواب بدین.

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله این امکان وجود داره البته اگر برای چند سال آینده میفرمائید با شرایط الان امکانپذیره و اون موقع باید دوباره چک بشه

  6. moon lover گفت:

    سلام خسته نباشید رشته فیزیوتراپی و بینایی سنجی در کره باید تمکین مالی داشته باشیم و چه مقدار باید باشه
    کی باید ثبت نام برای دانشگاه پزشکی کنیم در (مقطع کارشناسی )

    1. داوری گفت:

      سلام
      تمکن مالی به رشته تحصیلی ارتباطی نداره و هزینه های زندگی شما در اون کشوره
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  7. sami گفت:

    با سلام و خسته نباشید
    ایا کسی که کارشناسی دندان پزشکی یا پرستاری یا پزشکی یا فیزیو تراپی را در ایران تمام کند با معدل خیلی خیلی بالا و نمرهزبان خیلی بالا میتواند بری ارشد از طریق بورسیه به کشور هایی مثل کانادا اقدام کند؟
    و اینکه آیا برای ارشد معدل کارشناسی را لحاظ میکنند دیگه؟
    ممنون میشم جواب بدین….

    1. داوری گفت:

      سلام
      در ایران دندانپزشکی و پزشکی در مقطع کارشناسی نداریم اما در کل رشته های علوم پزشکی قبل از اخذ پذیرش نیاز به معادلسازی مدرک دارند

  8. Zahra گفت:

    سلام اگه ما کارشناسیمونو در رشته ی فیزیوتراپی توی ترکیه بخونیم برای ارشد میتونیم به کره اقدام کنیم؟و بعد اقدام کردن اونجا کار به به خارجی که دو سال درس خونده یعنی ارشد میدن یا اینکه نمیشه کار کرد.و یا باید بعد کارشناسی سابقه کار داشته باشیم! اگه ایمیل بزنین جواب سوالمو خیلی ممنونتون میشم.

    1. داوری گفت:

      سلام
      اینکه از الان برای 6 یا 7 سال بعد در مقطع ارشد فکر میکنید خیلی خوبه اما تا اون زمان شرایط بسیار متغیره به همین خاطر ابتدا باید برای لیسانس اقدام کنید. از الان میگم میشه اما اون موقع باید ببینیم که به چه کشوری میتونید مهاجرت کنید

  9. سارینا گفت:

    سلام برای وارد شدن به دانشگاه فیزیوتراپی باید آزمون کالج داد؟

    هزینه دانشگاه فیزیوتراپی بدون بورسیه چقدره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله در آزمون بایستی شرکت نمود
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  10. sami گفت:

    سلام روز بخیر
    خسته نباشید
    ممنون میشم به سوالاتم جواب بدین..
    من اگه لیسانس فیزیوتراپی رو اینجا تموم کنم میتونم برای فوق لیسانس یعنی ارشد اقدام کنم.
    و آیا بورس ارشد آسانتر میشه؟
    داشتن مدرک تاپیک و آیلتس آیا امتیاز محسوب میشه تو رزومه؟
    آیا میتونم بعد از تموم کردم ارشد به دکتری توکره اقدام کنم؟
    و بعد میتونم بعد از پیداکردن کار تو کره بمونم؟
    آیا رشته مامایی هم برای ارشد در کره جنوبی بورسیه میشه؟
    ممنون میشم بدونم بدون معرفی کردن سایتی و یا فرستادن لینکی خودتون جواب بدین چون واقعا به کمکتون تو جواب دادن سوالاتم احتیاج دارم ممنون میشم جواب بدین…

    1. داوری گفت:

      سلام
      طبیعتا بورس برای مقطع ارشد در کره بسیار راحتتر از لیسانسه و میتونید دکتری رو هم در کره بخونید
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

      1. sami گفت:

        ممنون بابت پاسختون
        و اینکه اگه بتونم کار پیدا کنم تو کره شانس گرفتن اقامتم بالا میره دیگه؟
        ممنون میشم به این سوالم هم جواب بدین…

        1. داوری گفت:

          خواهش میکنم
          طبیعتا وقتی به کار میرسید میتونید بمونید تا تبدیل به اقامت دائم بشه

      2. زهرا گفت:

        ببخشید یه سوال داشتم اگه بخوام بعد لیسانس بورسیه بگیرم نمرات سال های دبیرستان هم تاثیر دارند؟؟

        1. داوری گفت:

          سلام
          بیشتر مدرک لیسانس شماست که ملاک علمه

          1. زهرا گفت:

            ممنون از پاسخگویی تون

          2. داوری گفت:

            خواهش میکنم

  11. زهرا گفت:

    علوم آزمایشگاهی حقوقش چقدره تو کره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در این خصوص هزینه زندگی در کره جنوبی رو مطالعه فرمائید

  12. زهرا گفت:

    میشه چند شغل پردرآمد رشته تجربی در کره رو معرفی کنید؟ بعد اینکه یه پرستار یا فیزیوتراپ چقدر درآمد داره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      تمام رشته های علوم پزشکی درآمد خوبی دارن

  13. زهرا گفت:

    سلام
    من جزو اتباع افغانستانی مقیم ایران هستم میخواستم بپرسم میشه بورسیه برای تحصیل تو کره بگیرم ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      برای مقطع ارشد و دکتری امکانپذیره اما برای لیسانس میشه پذیرش و ویزا گرفت ولی بورس خیر

      1. زهرا گفت:

        یعنی باید لیسانسمو تو ایران بگیرم بعد اقدام به گرفتن بورسیه کنم؟

        1. داوری گفت:

          بله در مقطع ارشد خیلی راحتتر میشه از کره بورس گرفت

          1. زهرا گفت:

            بعد گرفتن ارشد میتونم همونجا کار کنم؟

          2. داوری گفت:

            به شرط اینکه قرارداد کاری داشته باشید این امکان وجود داره

  14. مهشاد گفت:

    سلام من تاپیک زبان کره ای دارم و رشتم تجربیه و ۱۶ سالمه . خواستم ببینم بورسیه فیزیوتراپی در کره چند درصده؟ و اینکه هزینه هاش چقدره؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      پیشنهاد میکنم ابتدا مقالهبورسیه تحصیلی در کره جنوبی رو مطالعه بفرمائید اگر سوالی بود در خدمتتونم

  15. Hana گفت:

    ببخشید رشته ی فیزیوتراپی در کره رشته ی خوبیه؟ یا باید دنبال یه رشته ی پزشکی دیگه گشت؟
    و بهترین رشته های پزشکی در کره چین؟؟
    من از چند نفر در اونجا سوال کردم دررابطه با فیزیوتراپی گفتن فیزیتراپا دکتر محسوب نمی شن بیشتر پرستار محسوب میشن. این درسته؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب بله درست است

  16. شکیلا گفت:

    آیا بورسیه تحصیلی داره؟؟ اگه داره چطوره؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام لطفا این مقاله را مطالعه بفرماییدhttps://emigrationplus.com/بورسیه-تحصیلی-در-کره-جنوبی/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *