ویزای تحصیلی

رشته فیزیک در آلمان

رشته فیزیک در آلمان

تحصیل رشته فیزیک در آلمان با توجه به کیفیت کم نظیر ارائه دروس و تعدد فرصت های شغلی مناسب، به یکی از زمینه های محبوب تحصیل بدل شده است. همانطور که استحضار دارید دانشگاه های معتبر کشور آلمان نظیر Ludwig-Maximilians-Universität München در کنار مراکزی چون KIT امکان تحصیل در رشته های فیزیک و نجوم را برای مهاجرین بین المللی با کمترین میزان هزینه فراهم آورده و مضاف بر آن علاقه مندان قادر خواهند بود با اخذ مدرک این دانشگاه ها در سایر کشورهای اروپایی نیز مشغول به کار گردند. در ادامه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه توضیحاتی جامع و مفید پیرامون چگونگی تحصیل رشته فیزیک در آلمان همراه شما عزیزان خواهند بود.

  • برترین مراکز ارائه دهنده رشته فیزیک در آلمان کدام اند؟
  • متوسط هزینه تحصیل مقطع کارشناسی در دانشگاه های برتر و ممتاز شهرهای اصلی آلمان چه میزان برآورد می گردد؟
  • با توجه به فرصت های شغلی پیش روی فارغ التحصیلان رشته فیزیک، میانگین درآمد ماهیانه این افراد چه میزان تخمین زده می شود؟
  • دروس و گرایشات رشته فیزیک در دانشگاه های آلمان کدام اند؟

درباره رشته فیزیک در آلمان

جمهوری فدرال آلمان یکی از پرجمعیت ترین سرزمین های واقع در قاره سبز بوده و همانطور که استحضار دارید دارای پیشینه قابل توجهی در طول جنگ های جهانی می باشد به گونه ای که بسیاری تمدن پیشین این ملت را یکی از تاثیرگذارترین تمدن های زیسته تا به امروز می دانند؛ علت این امر را نیز می توان در آلمانی زبان بودن بخش قابل توجهی از مردمان کشورهای سوئیس، اتریش، لیختن اشتاین و لوکزامبورگ جویا شد؛ کشور مدرن و توسعه یافته آلمان دارای 16 ایالت بوده و هر یک از مناطق آن به میزان معتنابهی از امکانات و تکنولوژی های روز جهان در حوزه آموزش برخوردار می باشند؛ از مزایای تحصیل زیرشاخه های مهندسی نظیر فیزیک در آلمان می توان به امکان یادگیری دروس به زبان های انگلیسی و آلمان و همچنین امکان کار همزمان با تحصیل اشاره نمود.

رشته فیزیک اما به طور کلی علم مطالعه خواص طبیعی بوده و عموما آن را با عبارت سنجش رفتار مواد در فضا و زمان تعریف می کنند؛ مفاهیم اصلی تدریس شده فیزیک در آلمان همچون سایر نقاط جهان دربرگیرنده تعاریفی چون انرژی، نیرو، نورشناسی و غیره بوده و ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که آلمان در کنار کشورهای ایتالیا، بلژیک، سوئیس و اتریش ارائه دهنده بیشترین تعداد بورسیه های متعلق به رشته فیزیک در مقطع PhD می باشد. با توجه به اینکه بیش از 18% جمعیت آلمان در سال 2021 را اتباع خارجی سایر کشورها تشکیل داده و از این بین درصد قابل توجهی نیز به فراخور اخذ ویزای تحصیلی در این سرزمین اقامت دارند، می توان از مناطقی نظیر هسن، هامبورگ و بادن وورتمبرگ به عنوان بهترین شهرهای دانشجویی آلمان جهت تحصیل در زیرشاخه های علوم مرتبط با فیزیک نام برد.

درباره رشته فیزیک در آلمان

دانشگاه های ارائه دهنده رشته فیزیک در آلمان

طبق آمار منتشره در سال 2020 تعداد 16 دانشگاه آلمان در بین 250 مرکز آموزش عالی برتر جهان قرار دارند که این امر خود نشانگر سطح کیفی قابل قبول ارائه دروس در این دانشگاه ها می باشد؛ دانشگاه Ludwig-Maximilians-Universität München که در شهر مونیخ واقع شده، ارائه دهنده رشته هایی چون فیزیک، ریاضیات و نجوم بوده و در این رده بندی جایگاه نخست را در بین موسسات آموزشی کشور آلمان به خود اختصاص داده است. شایان ذکر است که آلمان با برخورداری از قریب به 411 مرکز آموزش غیردانشگاهی، در این زمینه نیز پیشرو بوده و امکان تحصیل زیرشاخه های فیزیک در چنین مراکزی نیز برای علاقه مندان فراهم می باشد. در ادامه به بررسی چندی از برترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته فیزیک در آلمان خواهیم پرداخت:

عنوان دانشگاهشهری که در آن واقع شده
University of BonnBonn
Humboldt University of BerlinBerlin
Technische Universität MünchenMünchen
Heidelberg UniversityHeidelberg
Dresden University of TechnologyDresden
University of AugsburgAugsburg

علاقه مندان به تحصیل رشته فیزیک در آلمان همچنین قادر خواهند بود با ثبت نام در دوره های مجازی مراکزی چون Karlsruhe Institute of Technology از مزایایی چون شهریه حداکثری 800€ (یورو) در سال و همچنین امکان آموزش دروس فیزیک به صورت مجازی بهره مند گردند. با توجه به موقعیت جغرافیایی دانشگاه های برتر ارائه دهنده رشته فیزیک در آلمان و همچنین متوسط هزینه 1200€ (یورو) زندگی ماهیانه دانشجویان در این شهرها، پر واضح است که افراد با انجام کار دانشجویی همزمان با تحصیل می توانند بخش قابل توجهی از این امر را پوشش دهند.

موقعیت شغلی رشته فیزیک در آلمان

طبق بررسی های صورت گرفته در سال 2021، بیشترین میزان درآمد در بین مشاغل فعال در آلمان متعلق به دندانپزشکان بوده و پس از آن وکلا دارای بیشترین میزان حقوق می باشند؛ طبق این رده بندی فعالین حوزه فیزیک در جایگاه ششم پردرآمدترین اقشار جامعه مدرن آلمان قرار داشته و باید خاطرنشان کرد اگرچه حداقل حقوق این افراد 3290€ (یورو) تعیین گشته اما فیزیک دانان آلمانی پس از فارغ التحصیل گشتن از دانشگاه های معتبر این کشور به طور میانگین 6970€ (یورو) در هر ماه درآمد خواهند داشت. در ادامه به مقایسه میان حداکثر میزان درآمد این قشر در آلمان و حداکثر درآمد وکلا پرداخته ایم:

مقایسه حداکثر میزان درآمد ماهیانه وکلا و فیزیک دانان آلمان

دروس و گرایشات رشته فیزیک در آلمان

همانگونه که پیش از این نیز مطرح شد، رشته فیزیک دارای وابستگی و در هم تنیدگی قابل توجهی با مباحث گوناگون ریاضیات بوده و از دروس اصلی آن در دانشگاه می توان به تحلیل اپتیک و عدسی ها، امواج مغناطیسی، ترمودینامیک، سینماتیک و معادلات مختلف ریاضی اشاره کرد. همچنین علاقه مندان به رشته فیزیک در مقطع کارشناسی دانشگاه های آلمان قادر خواهند بود مضاف بر فیزیک ماده، در گرایشاتی نظیر اپتیک و لیزر، فیزیک پلاسما و همچنین فیزیک هسته ای مشغول به تحصیل گردند. الکترومغناطیس، فیزیک مدرن، گرانش، کیهان شناسی و مکانیک شاره ها همگی از جمله دروس مشترک موجود میان تمامی گرایشات فیزیک در آلمان هستند. شما عزیزان در پایان این مقاله قادر خواهید بود از طریق برقراری ارتباط با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات جامع تری پیرامون چگونگی تحصیل رشته فیزیک در آلمان کسب نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *