ویزای تحصیلی

رشته فیزیک در استرالیا

رشته فیزیک در استرالیا

دانشجویان با تحصیل در رشته فیزیک در استرالیا در زمینه هایی مثل تئوری علمی آموزش دیده و خواص، ساختار و تغییر و تحولات مواد را مطالعه می کنند. ادامه تحصیل در این رشته تحصیلی در کشور استرالیا قابل پذیرش در هر 3 مقطع آکادمیک بوده و گرایشات مختلف آن شامل مکانیک، ترمو دینامیک، الکترونیک، اپتیک، مکانیک کوانتوم، اختر فیزیک و غیره می باشد. ضمنا با توجه به رنکینگ سال 2021 بهترین دانشگاه فیزیک استرالیا مشترکا دانشگاه های آدلاید و ملبورن می باشند.

اما دلایل تحصیل در استرالیا 2021 چیست؟ آیا از طریق تحصیل در این کشور می توان بورس تحصیلی هم گرفت؟ چگونه و با چه مدارکی می توان از دانشگاه های استرالیایی پذیرش گرفت؟ آیا دولت استرالیا به دانشجویان خارجی حق کار دانشجوئی قائل است؟ اینها سوالاتی است که پاسخشان را در مقاله حاضر بدست می آورید. پس عزیزان ضمن مطالعه این مقاله می توانند ابهامات خود را نیز با تیم مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارند.

بهترین دانشگاه های رشته فیزیک در استرالیا

در همین ابتداء لازم است بدانید که نظام آموزشی استرالیا جزء 10 نظام آموزش برتر جهان است و شما با تحصیل رشته فیزیک در استرالیا می توانید ضمن اخذ آموزش کیفیت برتر همچنین از استاندارد بالای زندگی در این کشور بهره مند شوید. از مهمترین مزایای ادامه تحصیل در این کشور می توان به اخذ بورس تحصیلی، امکان کار دانشجوئی و درآمد زائی، آموزش سلیس زبان انگلیسی، دریافت مدرک تحصیلی معتبر و غیره اشاره نمود. اما حالا باید دید که کدام دانشگاه های استرالیا جزء بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته فیزیک مدنظر هستند. بر اساس رنکینگ سال 2021 برترین دانشگاه های فیزیک در استرالیا عبارتند از:

برترین دانشگاه های فیزیک در استرالیا

همان طوری که در رتبه بندی فوق هم مشاهده شد، دانشگاه آدلاید و دانشگاه ملبورن با امتیاز رشته مشترکا 74.7 بهترین دانشگاه برای تحصیل رشته فیزیک در استرالیا محسوب می شود.

شرایط تحصیل رشته فیزیک در استرالیا

رشته فیزیک از رشته های جذاب تحصیلی در دانشگاه های کشور استرالیا می باشد. این رشته در سه مقطع آموزشی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا با مدت زمان متفاوت به علاقه مندان ارائه می شود. در حال حاضر امکان تحصیل فیزیک در استرالیا در 35 گرایش آموزشی وجود دارد. برخی از گرایشات رشته فیزیک در استرالیا شامل:

  • مکانیک
  • ترمو دینامیک
  • الکترونیک
  • اپتیک
  • فیزیک کاربردی
  • مکانیک کوانتوم
  • اختر فیزیک و غیره

دانشجویان بین المللی برای تحصیل در این رشته می بایست از سیاست های دولت استرالیا و SAE تبعیت کنند و می توانند مستقیما از خود SAE پذیرش بگیرند. بنابراین دانشجویان بین المللی دقیقا مطابق قانون ESOS مصوب سال 2000 پذیرش می شوند. پس شرایط پذیرش این متقاضیان از قرار ذیل می باشد:

شرایط پذیرش در رشته فیزیک در استرالیا

بنابراین متقاضیان تحصیل رشته فیزیک در استرالیا 2021 ملزمند تا ابتداء مدرک دیپلم متوسطه خود را به دانشگاه مورد نظرشان جهت ارزیابی ارائه دهند. دومین الزام برای این دسته از دانشجویان ارائه مدرک زبان انگلیسی با شرایط ذیل می باشد:

  • سیستم تست زبان انگلیسی بین المللی (IELTS): نمره 6 برای دوره های لیسانس و فوق دیپلم و نمره 5.5 برای کورس دیپلم در استرالیا، یا
  • تست انگلیسی به عنوان زبان خارجه (TOEFL): نمره 73برای دوره های لیسانس و فوق دیپلم و نمره 63 برای کورس دیپلم، یا
  • تست زبان انگلیسی پیرسون (PTE): نمره آکادمیک 46 برای دوره های لیسانس و فوق دیپلم و نمره 36 برای برنامه آموزش فنی و حرفه ای

نحوه اخذ ویزای تحصیلی استرالیا (سابکلاس 500)

اخذ ویزای سابکلاس 500 استرالیا یا همان ویزای تحصیلی استرالیا فرآیند خیلی راحتی دارد به شرط اینکه شما شرایط و مدارک لازم را از قبل مهیا کرده باشید. از شرایط اخذ ویزای مذکور این است که اولا شما در یکی از دانشگاه های این کشور ثبت نام کرده باشید. دوما دفترچه بیمه سلامت دانشجویان خارجی (OSHC) را داشته باشید. سوما شما باید 6 ساله یا بالاتر باشد.

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • پاسپورت معتبر
  • گواهی سلامت
  • گواهی تمکن مالی مناسب برای ارائه
  • بیمه سلامت دانشجوئی
  • مدرک زبان انگلیسی مطابق شرایط فوق
  • رسید پرداخت هزینه ویزا به میزان 620 AUD (دلار استرالیا)

لازم به ذکر است که حداکثر مدت اعتبار ویزای دانشجوئی کشور استرالیا 5 ساله و مطابق دوره تحصیلی دانشجو می باشد. ضمنا از امتیازات اخذ این ویزای مذکور برای دانشجویان بین المللی نیز این است که از این طریق می توانند اعضای خانواده خود را نیز به استرالیا بیاورند.

هزینه تحصیل و زندگی دانشجویان رشته فیزیک در استرالیا

هزینه تحصیل و زندگی دانشجویان رشته فیزیک در استرالیا

یکی از دغدغه های دانشجویان خارجی مایل به تحصیل رشته فیزیک در استرالیا توجه به هزینه تحصیل و زندگی در این کشور پیشرفته است. شهریه های دانشجوئی در دانشگاه های مختلف در استرالیا متفاوت است و مطابق برنامه تحصیلی از قرار ذیل می باشد:

مقطعهزینه تحصیلی به دلار
دوره های فونداسیون یا آمادگیدر کل 15000 تا 39000$
دوره کارشناسی15000 تا 33000$ در سال
دوره کارشناسی ارشد20000 تا 37000$ در سال
دوره دکترا14000 تا 37000$ در سال

اما دانشجویان بین المللی برای پرداخت هزینه زندگی خود در استرالیا نیازمند بودجه ماهیانه برابر با AUD1400 الی AUD2500 (دلار استرالیا) هستند. در این شرایط نیز گرانترین شهر دانشجوئی استرالیا شهر سیدنی (میانگین هزینه ماهیانه: 1900AUD) و ارزانترین شهر این کشور آدلاید (میانگین: 1300AUD دلار استرالیا) می باشد. دانشجویان بین المللی می توانند با کار نیمه وقت 40 ساعت در دو هفته بخشی از هزینه های زندگی در استرالیا را کسب کنند. عزیزان در نظر داشته باشند که در شرایط کنونی حداقل دستمزد در استرالیا 15.96$ (دلار) قبل از کسر مالیاتی است. در صورت وجود هرگونه سوالی درباب اپلای و اعزام دانشجو به استرالیا 2021 می توانید با گروه کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به صورت مجازی یا حضوری در ارتباط باشید.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *