ویزای تحصیلی

رشته فیزیک در امارات

رشته فیزیک در امارات

از آنجایی که رشته های وابسته به مهندسی در امارات از رشته های درآمدزا و پررونق به شمار می روند، تحصیل رشته فیزیک در امارات پر استقبال بوده است. از جمله مشاغل مورد نیاز امارت می توان به مهندسان و معماران، نمایندگان فروش، مشاورین املاک، منشی و مهماندار اشاره کرد.

از بهترین شهرهای امارات برای تحصیل و زندگی می توان به ابوظبی، دبی و شارجه اشاره نمود که فعالیت های مرتبط با علوم مهندسی در این مناطق با مزایا و ویژگی های مثبتی چون معاف بودن از مالیات، درصد پایین فساد اداری و جرم وجنایت، آب و هوای مطلوب و بالا بودن استانداردهای زندگی همراه می شود. از رایج ترین راه های مهاجرت به امارات می توان به مهاجرت سرمایه گذاری، ازدواج، تحصیل و کار اشاره نمود و همانگونه که استحضار دارید آسان ترین روش مهاجرت به این کشور از طریق سرمایه گذاری می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با فعالیت در عرصه مهاجرت، در مقاله پیش رو قصد دارد به بررسی تحصیل رشته فیزیک در امارات بپردازد.

  • هزینه تحصیل در مقاطع مختلف کشور امارات چه مقدار می باشد؟
  • برترین مراکز ارائه دهنده رشته فیزیک در امارات کدام اند؟
  • آینده شغلی علاقه مندان به تحصیل رشته فیزیک در امارات شامل چه حوزه هایی می باشد؟
  • میانگین درآمد فعالان در حوزه فیزیک چه میزان برآورد شده است؟

درباره رشته فیزیک در امارات

امارات کشوری عربی است که در جنوب غربی قاره آسیا و در شرق شبه جزیره عربستان و در بخش جنوبی خلیج فارس واقع شده ‌است. امارات متحده عربی آب وهوایی گرمسیری داشته و تابستان‌های آن داغ و مرطوب و زمستان‌های آن ملایم است. بارندگی در این کشور نادر است و اغلب در ماه‌های زمستان رخ می‌دهد. از زمان کشف نفت در منطقه در دهه 1950، اقتصاد امارات متحده عربی به سرعت در حال تغییر بوده و اکنون این کشور نه تنها به صادرات نفت و گاز مشهور است، بلکه در صنعت گردشگری و ساخت و ساز نیز در زمره سرزمین های توسعه یافته جهان جای دارد. همچنین تولید ناخالص سرانه آن در حد ثروتمندترین کشورهای اروپای غربی است. شایان ذکر است این کشور دارای اقتصاد بسیار قوی بوده و از این نظر پذیرای تعداد زیادی از شرکت های بین المللی و منابع خارجی در علوم مختلف می باشد.

رشته فیزیک یکی از شاخه های علوم طبیعی است و پاسخگوی علاقه مندان به کشف ساز و کارهای جهان در جزئیات امور می باشد. فیزیک در تلاش است قوانینی را که بر طبیعت حکمرانی می کند دریافته و رابطه ای را که میان انرژی و ماده حکم فرماست، کشف کند. از عناوین مرتبط با رشته فیزیک در امارات می توان به الکتریسیته و مغناطیسم، ترمودینامیک، فضا و زمان، ژئوفیزیک و فیزیک هسته ای اشاره نمود. مهارت های لازم برای ورود به رشته فیزیک در امارات شامل دانش قوی ریاضی، توانایی تفکر تحلیلی، اطلاع از دانش مهندسی و فناوری و توانایی برقراری ارتباط مکتوب و شفاهی می گردد. از دروس ارائه شده در این رشته می توان به دینامیک سیالات، نجوم و زمین شناسی، فیزیک کوانتوم و نسبیت اشاره داشت. همچنین افراد با تحصیل فیزیک در امارات قادرند در جایگاه هایی نظیرمهندس فضاپیما، نجوم، ژئوفیزیک و غیره مشغول به کار گردند.

درباره رشته فیزیک در امارات

مراکز ارائه دهنده رشته فیزیک در امارات

باید اذعان داشت دانشگاه های امارات از رتبه بالایی برخوردارند و به رسمیت در سراسر جهان شناخته شده اند. هزینه تحصیل در امارات از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت می باشد اما متوسط هزینه تحصیل در دانشگاه های مهندسی این کشور AED36791 الی AED49187 (درهم امارات) در سال برآورد شده است. از8 دانشگاه این کشور که در رتبه بندی جهانی قرار گرفته اند می توان به دانشکده امارات، شارجه، زاید و عجمان اشاره کرد. خلیفه دانشگاهی دولتی است که در شهر ابوظبی واقع شده و رشته های ارائه شده توسط این دانشکده شامل فیزیک، ریاضیات، شیمی، زیست شناسی و علوم انسانی می باشند. شهریه تحصیل در این دانشکده سالیانه AED38000 (درهم امارات) عنوان شده است.

مضاف بر آن دانشگاه آمریکایی شارجه جزء موسسات غیردولتی به حساب می آید و در 20 رشته به دانشجویان خود مدرک تحصیلی اعطا می نماید. این دانشگاه مناسب افرادی است که دارای تمکن مالی بالا می باشند.در ادامه به معرفی برخی از دانشگاه های ارائه دهنده رشته فیزیک در امارات می پردازیم.

عنوان مراکزرتبه در کشور
Khalifa university1
University of sharjah2

هزینه تحصیل رشته فیزیک در امارات

تحصیل در مقطع کارشناسی رشته فیزیک در امارات 3 الی 4 سال و در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال به طول می انجامد و دروس در این مقطع به زبان های انگلیسی و عربی ارائه می گردند. کار دانشجویی می بایست کار نیمه وقت و مورد تایید اداره کار امارات باشد در غیر این صورت شغل سیاه محسوب می شود. دانشجویان در صورتی که شغل سیاهی را داشته باشند موظف به پرداخت جریمه های سنگینی خواهند شد. از انواع کارهای دانشجویی قانونی در این کشور می توان به کار در دبیرخانه های فرهنگی، فعالیت به عنوان تدریس خصوصی، کار در کیوسک های بنزین و گاز و فروشگاه های بزرگ اشاره نمود؛ باید خاطرنشان کرد متوسط حقوق دریافتی دانشجویان AED15 الی AED30 (درهم امارات) در هر ساعت می باشد. در ادامه به بررسی تفاوت در هزینه های مقاطع مختلف تحصیلی رشته فیزیک در امارات بر حسب درهم امارات می پردازیم.

مقایسه متوسط هزینه تحصیل رشته فیزیک در هر ترم

موقعیت های شغلی رشته فیزیک در امارات

از جمله مشاغل مرتبط با رشته فیزیک در امارات می توان به متخصص فیزیک نجومی، مهندس هوافضا، مهندس مکانیک، متخصص ژئوفیزیک، تکنسین آزمایشگاه و فیزیکدان پزشکی اشاره کرد. دیگر مشاغل شامل کار در بخش فناوری پزشکی، شرکت های تولیدی و توسعه نرم افزارها می شوند. متوسط درآمد فردی که در امارات کار می کند معمولا ماهیانه AED39900 (درهم امارات) برآورد شده است.

حقوق فیزیک دانان با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً AED25000 (درهم امارات) در ماه و درآمد فردی با سطح تجربه بین 2 الی 5 سال AED31600 (درهم امارات) در هر ماه و سطح تجربه بین 5 الی 10 سال حقوق ماهیانه AED41700 (درهم امارات) را شامل می شود. همچنین باید اذعان داشت متوسط درآمد مردان فیزیکدان AED40900 (درهم امارات) و زنان فیزیکدان AED38700 (درهم امارات) عنوان شده است. در پایان شما عزیزان و همراهان گرامی قادر خوهید بود برای دریافت مشاوره های رایگان با کارشناسان مجرب ما، با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

6 دیدگاه برای “رشته فیزیک در امارات

  1. زهرا گفت:

    سلام من دکتری فیزیک حالت حاند با ملی سابقه تدریس هستم
    من کارت اقامت امارات را دارم و می خواستم بدونم چطور می تونم کار به دست بیارم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورت که شما اقامت امارات رو دارید، می تونید از طریق موسسات کاریابی اقدام به کاریابی کنید

  2. Fateme گفت:

    سلام وقت بخیر
    میشه بفرمایید چه‌محدودیت هایی هست؟
    من‌ارشد فیزیک پزشکی‌ دارم و دنبال کار در دبی هستم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      متاسفانه در حال حاضر شرایط کار ایرانی ها در امارات متحده عربی چندان مناسب نیست و بسیاری از درخواست ها رد میشن. این یکی از بزرگ ترین محدودیت هایی هست که وجود داره.

  3. حسین گفت:

    با سلام و خسته نباشید

    من دکتری فیزیک پزشکی و در یکی از دانشگاههای ایران تدریس میکنم. میخواستم بپرسم که میشه در دوبی کار کرد با این مدرک؟

    تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      از نظر قانونی ممنوعیت های زیادی برای کار ایرانی ها در امارات در نظر گرفته شده و به همین دلیل نمیشه در این رابطه صحبت کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *