ویزای تحصیلی

رشته فیزیک در ایسلند

رشته فیزیک در ایسلند

رشته فیزیک در ایسلند در دو گرایش فیزیک عمومی و فیزیک نظری به دانشجویان متقاضی ارائه می شود و بسیار مورد توجه قرار می گیرد. هدف از آموزش این رشته تحصیلی در ایسلند آن است است تا دانش به روز و کاملی از فیزیک معاصر در زمینه های نجوم، مواد چگال، فیزیک انرژی بالا و نیز آموزش محض در ریاضیات کاربردی را برای دانشجویان فراهم شود. برنامه مذکور در مقطع کارشناسی ارشد یا MSc از دانشگاه ایسلند و کلا در قالب 120 واحد ECTS به دانشجویان ارائه می شود. اما دانشجویان در مقاطع تحصیلی کَارشناسی نیز می توانند در ایسلند ادامه تحصیل دهند بشرط اینکه شرایط لازم را تامین کنند. تمامی جزئیات مربوط به ادامه تحصیل در رشته فیزیک در کشور ایسلند در همین مقاله توسط گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به شما ارائه می شود.

شرایط تحصیل رشته فیزیک در ایسلند

آموزش رشته فیزیک در ایسلند و جذب دانشجو در این رشته سابقه طولانی دارد. در حال حاضر نیز امکان تحصیل در این رشته در 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا برای متقاضیان فراهم است. دوره کارشناسی رشته فیزیک در ایسلند بیشتر پیرامون مباحث تئوری از فیزیک و کاربرد گسترده دانش ریاضیات و ابزارهای محاسباتی است اما در مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته فیزیک کلا مباحث حول کاربرد مفاهیم آموزشی و تحقیق در رشته مورد نظر می گذرد. از جمله گرایشات این رشته پرطرفدار جهت تحصیل در ایسلند می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • نانو علوم و نانو مواد کاربردی
  • نانو علوم
  • فیزیک
  • ژئوفیزیک
  • فیزیک آزمایشگاهی
  • اختر فیزیک

با این توضیح اکنون به این سوال کلیدی می رسیم که برترین دانشگاه های ایسلند برای تحصیل رشته فیزیک چیست؟ کلا 7 دانشگاه در ایسلند وجود دارد که 3 تای آنها خصوص و 4 تای این دانشگاه ها جزء دانشگاه های دولتی ایسلند به شمار می روند. بزرگترین و معروفترین دانشگاه های ایسلند نیز دانشگاه ایسلند و دانشگاه ریکیاویک می باشد. این دانشگا ه ها نیز نسبت به جذب و پذیرش دانشجویان بین المللی علاقه وافری دارند. به همین دلیل نیز اغلب دوره های تحصیلی این دانشگاه ها به زبان انگلیسی برگزار می شود. اما برترین دانشگاه های فیزیک ایسلند در سال 2021 از قرار ذیل می باشد:

دانشگاهرنگینگ آموزش عالی تایمز 2021رنکینگ دانشگاهی شانگهای 2020رنکینگ دانشگاه های برتر 2021رنکینگ گزارش جهانی نیوز 2021
دانشگاه رایکیاویک301
دانشگاه ایسلند401501406

شرایط تحصیل رشته فیزیک در ایسلند

نحوه پذیرش دانشجوی فیزیک در ایسلند

قبل از هر چیزی باید بدانید که هیچ سامانه پذیرش مرکزی در ایسلند وجود ندارد و متقاضیان می بایست درخواست خود را مستقیما به دانشگاه مربوطه تحویل دهند. بنابراین شرایط پذیرش در ایسلند ممکن است از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت باشد. در این میان قبل از هر گونه اقدامی بایستی 3 موضوع مهم حتما مدنظر قرار گیرد:

  • مهلت پذیرش
  • هزینه درخواست
  • مدارک برای پذیرش

بنابراین دانشجویان متقاضی تحصیل رشته فیزیک در ایسلند برای ارائه درخواست خود نیازمند تهیه مدارکی از جمله اسکن پاسپورت، اسکن مدرک دیپلم یا قبولی در آزمون سراسری Stúdentspróf ،توصیه نامه بین 2 تا 3 مورد، ریزنمرات دوره های قبلی، CV، نمرات آزمون زبان، مدرک فاند یا بورس و نمونه نوشته یا پورتفولیو می باشند.

هزینه تحصیل رشته فیزیک در ایسلند

عزیزان باید عنایت داشته باشند که هزینه تحصیلی آنها در کشور ایسلند به عوامل مختلفی بستگی دارد. از مهمترین این فاکتورها می توان به نوع دانشگاه و رشته تحصیلی، محل تحصیل، ملیت دانشجو و غیره اشاره نمود. مسلما هزینه تحصیلی در دانشگاه های خصوصی (شامل 3 دانشگاه بیفروست، دانشگاه ریکیاویک و آکادمی هنر ایسلند) به مراتب بیشتر از دانشگاه های دولتی ایسلند می باشد. مثلا همان طوری که در نمودار ذیل هم نشان داده شده، سطح شهریه سالیانه دانشجویان در دانشگاه ریکیاویک چندین برابر دانشجویان دانشگاه ایسلند می باشد:

هزینه تحصیل سالانه در دانشگاه های ایسلند

برآوردها حاکی از این است که متوسط هزینه تحصیل سالیانه در دانشگاه های خصوصی ایسلند از ISK540000 تا ISK2000000ISK یعنی از 5351$ (دلار) تا 19820$ (دلار) متغیر باشد. اما دانشگاه های دولتی ایسلند مثل دانشگاه ایسلند چیزی به عنوان شهریه دریافت نکرده و فقط هر سال هزینه ثبت نام حدود 75000ISK (کرون) معادل 599$ (دلار) از دانشجویان اخذ می کنند.هزینه دیگر هزینه زندگی در ایسلند است که خیلی شبیه هزینه زندگی در سایر کشورهای اروپایی است. برخی از دانشگاه های ایسلندی در وب سایت رسمی خود به دانشجویان بین المللی توصیه می کنند که برای زندگی در این کشور ماهیانه بودجه ای حدود 120000ISK معادل 959$ (دلار) به همراه داشته باشند.

شرایط ویزای دانشجوئی ایسلند چیست؟

شرایط اصلی برای دریافت ویزای تحصیلی ایسلند شامل سن بالای 18 سال متقاضیان و نیز اخذ نامه پذیرش از موسسه آموزش عالی در ایسلند می باشد. در حقیقت، به محض اینکه گام اول برای پذیرش دانشگاهی در ایسلند برداشته شد نوبت به گام دوم یا گام نهایی یعنی درخواست ویزای تحصیلی می رسد. طبق قوانین مهاجرتی ایسلند، دانشجویان اروپایی اصلا نیازی به دریافت ویزای ایسلند ندارند اما کلیه دانشجویان غیر اروپایی برای تحصیل در این کشور نیازمند اخذ ویزای تحصیلی ایسلند هستند. علاوه بر این آنها پس از ورود به این کشور بایستی نسبت به انجام دو کار زیر اقدام کنند:

اقدامات لازم پس از ورود به ایسلند

اما بسته مدارک لازم برای درخواست ویزای تحصیلی ایسلند که بایستی به سفارت این کشور تحویل داده شود، عبارتند از:

  • فرم درخواست تکمیلی
  • مدرک ثبت نام در دانشگاه
  • دفترچه بیمه پزشکی
  • گواهی اسکان
  • گواهی پزشکی
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • مدرک تمکن مالی (صورت حساب بانکی) به مبلغ 180550ISK (کرون) معادل 1434€ (یورو) در ماه
  • فوتوکپی پاسپورت
  • یک قطعه عکس پاسپورتی
  • رسید واریز هزینه درخواست مجوز اقامتی

روش های قانونی و آسان زیادی برای مهاجرت به ایسلند 2021 وجود دارد که ما در این مقاله روش مهاجرت تحصیلی به این کشور اروپایی را شرح دادیم. برای دریافت اطلاعات مهم درباب انواع راههای مهاجرت به ایسلند شامل مهاجرت کاری یا سرمایه گذاری نیز می توانید با مشاورین مجرب موسسه حقوفی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *