ویزای تحصیلی

رشته فیزیک در مالتا

رشته فیزیک در مالتا

تحصیل رشته فیزیک در مالتا یکی از بهترین فرصت ها برای اخذ آسان و راحت اقامت اروپایی به شمار می رود و مورد استقبال دانشجویان بین المللی است. علاوه بر این شما با تحصیل در مالتا همزمان می توانید به امتیازات مختلفی همچون اخذ پذیرش بی دغدغه و آسان، هزینه پایین تحصیلی، استاندارد زندگی بالا، فرصت انجام کار دانشجوئی، اقامت پس از تحصیل و غیره دست یابید. اما برای اعزام دانشجو به مالتا شما نیازمند تامین یکسری شرایط و تهیه یکسری مدارکی هستید که گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر به تشریح این الزامات می پردازند.

شرایط تحصیل رشته فیزیک در مالتا

دانشگاه های برتر کشور مالتا نیز رشته فیزیک را در لیست رشته های پر طرفدار خود دارند و معمولا این رشته تحصیلی را به زبان انگلیسی در سه دوره یا سیکل تحصیلی به دانشجویان ارائه می دهند. از مهمترین گرایشات رشته فیزیک در مالتا می توان به فیزیک آزمایشی، فیزیک تئوری، فیزیک مولکولی، ژئوفیزیک، فیزیک پزشکی و غیره اشاره نمود. در نمودار زیر می توان با سه سیکل تحصیلی رشته فیزیک در مالتا آشنا شد:

سیکل تحصیلی رشته فیزیک در مالتا

از جمله شرایط تحصیل در این رشته از دانشگاه های کشور مالتا نیز علاوه بر داشتن مدرک آکادمیک همچنین ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی نیز می باشد. اما آیا با بهترین دانشگاه های کشور مالتا جهت تحصیل رشته فیزیک آشنا هستید؟ ما در لیست زیر شما را با بهترین دانشگاه های فیزیک مالتا 2021 آشنا می کنیم:

رتبهدانشگاهشهر
1دانشگاه مالتامسیدا
2کالج هنرها، علوم و فناوری مالتاپائولا
3موسسه مطالعات گردشگری مالتالوکا
4دانشگاه آمریکایی مالتاکاسپیکوا
5دانشگاه مدلسکس مالتاپرمبورک

شرایط تحصیل کارشناسی فیزیک در مالتا

اولین سیکل از سیکل های سه گانه برای تحصیل رشته فیزیک در مالتا، سیکل کارشناسی است. این دوره تحصیلی در مالتا با عنوان سطح 6 از سطوح ملی شناخته شده و دانشجویان بین المللی می توانند آن را در عرض 4 سال به اتمام برسانند. کل واحدهای تحصیلی در مقطع مذکور در حدود 240 واحد ECTS بوده و مد حضور دانشجویان سر کلاس نیز بصورت تمام وقت می باشد. در این مقطع تحصیلی در مالتا دانشجویان دانش نظری و مهارت های کاربردی لازمه را از طریق آموزش دروس، مشارکت در بحث ها، کار عملی، وظایف محاسباتی، ارائه ها و غیره کسب می کنند. ما از جمله مدارک مهم برای پذیرش دانشجو در این مقطع شامل:

  • مدرک دیپلم متوسطه بعلاوه ریزنمرات مربوطه
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی

مهارت زبان انگلیسی باید با توجه به شرایط زیر باشد:

مقاطع تحصیلیTOEFL iBTIELTSکمبریج
کاردانی615.5First Certificate
کارشناسی806.0Advanced Certificate

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد فیزیک در مالتا

سیکل دوم در نظام آموزش عالی مالتا با عنوان دوره کارشناسی ارشد شناخته شده و در نظام مدارک آکادمیک ملی مالتا به عنوان سطح 7 شناخته می شود. مدت تحصیل در این دوره تحیلی جمعا 3 ترم یا 2 سال بوده و تعداد واحدهای الزامی برای اخذ مدرک فیزیک در این مقطع تحصیلی از دانشگاه های مالتا در حدود 90 واحد ECTS میباشد. در این دوره تحصیلی نیز معمولا زمینه های پژوهشی زیر مدنظر می باشد:

  • الکترومغناطیسی
  • ابزارآمایی
  • مکانیک کوانتوم
  • ستاره شناسی و اخترفیزیک
  • فیزیک پلاسما

اما دانشجویان متقاضی تحصیل در این مقطع از دانشگاه های مالتا علاوه بر ارائه مدارکی مثل مدرک لیسانس، انگیزه نامه، توصیه نامه، رزومه و غیره همچنین بایستی مدرک زبان انگلیسی خود را نیز با شرایط ذیل تهیه کنند:

مقاطع تحصیلیTOEFL iBTIELTSکمبریج
کارشناسی ارشد و دکترا956.5Advanced Certificate

شرایط تحصیل دکترا رشته فیزیک در مالتا

شرایط تحصیل دکترا رشته فیزیک در مالتا

مقطع دکترا یا PhD بعنوان آخرین و سومین سیکل از نظام آموزش عالی مالتا شناخته می شود و بطور 100% نیز پژوهش محور بوده و دانشجو قبل از شروع تحصیلات خود حتما بایستی موضوع تحقیقاتی رساله خود را بهمراه استاد مشاور ارائه دهد. اما برای پذیرش در این مقطع شما علاوه بر ارائه مدارک آکادمیک مورد نیاز همچنین بایستی مدرک زبان خود را هم با شرایط زیر به دانشگاه مالتا تحویل دهند:

مقاطع تحصیلیTOEFL iBTIELTSکمبریج
کارشناسی ارشد و دکترا956.5Advanced Certificate

هزینه تحصیلی دانشجویان رشته فیزیک در مالتا

در وهله اول بایستی بدانید که تحصیل دانشجویان اروپایی در مالتا رایگان اما تحصیل دانشجویان غیر اروپایی در این کشور توام با اخذ شهریه می باشد. ایضا به این مورد همچنین رشته و نیز دانشگاه محل تحصیل دانشجو را نیز بایداضافه کرد. بر طبق آمارهای موجود، میانگین هزینه تحصیل سالیانه دانشجویان کارشناسی رشته فیزیک در مالتا حدود 10800€ (یورو) اما هزینه تحصیل دانشجویان ارشد فیزیک در مالتا کمی بیشتر از این مقدار و در حدود 13400€ (یورو) می باشد. در کنار این همچنین باید به هزینه زندگی در مالتا 2021 نیز اشاره کرد که به طور متوسط حدود 1000€ (یورو) می باشد.

ویزا جهت تحصیل رشته فیزیک در مالتا

به دنبال اخذ نامه پذیرش از دانشگاه های مالتا، دانشجویان رشته فیزیک برای ورود قانونی به این کشور موظفند برای اخذ ویزای تحصیلی مالتا اقدام نمایند. ویزای تحصیلی مالتا نیز خاص دانشجویانی است که قصد تحصیل فول تایم رشته فیزیک را در این کشور را دارند. فرآیند اخذ این نوع ویزای مالتا نیز از قرار ذیل می باشد:

فرآیند اخذ ویزا جهت تحصیل رشته فیزیک در مالتا

اکنون زمان آن است که با شرایط و مدارک اخذ ویزای تحصیلی مالتا 2021 نیز آشنا شوید. مدارک لازمه شامل کلیه مدارک تحصیلی، نامه پذیرش از دانشگاه مالتا، تست ایدز، کپی شناسنامه، فرم درخواست تکمیلی برای اخذ ویزای تحصیلی مالتا، تعداد 10 قطعه عکس پاسپورتی 4 در 6 سانتی متری می باشد. این مدارک بایستی به همراه هزینه ویزا حدود 66€ (یورو) می بایست در زمان مقرر به سفارت مالتا تحویل داده شود. هموطنان محترم برای اخذ اطلاعات بیشتر درباب شرایط مهاجرت به مالتا یا اخذ اقامت و تابعیت این کشور در سال 2021 می توانند با مشاورین برترمان در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *