ویزای تحصیلی

رشته قلب و عروق در ارمنستان

رشته قلب و عروق در ارمنستان

رشته قلب و عروق در ارمنستان پرطرفدارترین گزینه نیست اما چون مزایای متعددی دارد، توجه برخی افراد را به خود جلب می کند. به عنوان مثال ارمنستان دانشگاه های ممتازی در سطح جهانی ندارد و همچنین کشور فقیری می باشد که سطح درآمد مردم آن نیز پایین است. با این وجود دقیقا به همین دلایل گفته شده، ارمنستان طرفداران کم تری نسبت به کشورهای اروپایی دارد و نتیجتا ورود به دانشگاه های آن برای رشته پزشکی، دندانپزشکی و غیره، خیلی رقابتی نیست. البته در سطح داخلی کشور ارمنستان می توان چنین قلمداد کرد که کالج های MBBS در ارمنستان، سطح تحصیلات عالی و همچنین ورزش را ارائه می دهند. مدرک MBBS که دانشجویان از کالج های پزشکی ارمنستان دریافت می کنند در برخی کشورها مقبولیت دارد. همچنین دانش آموزان پس از اتمام دوره MBBS واجد شرایط کار در بیمارستان های دولتی ارمنستان می شوند.

البته در همین راستا لازم به ذکر است وزارت بهداشت ایران مدارک پزشکی دانشگاه های ارمنستان را نمی پذیرد، پس کسی که حتی تخصص قلب و عروق را از دانشگاه های ارمنستان اخذ کند، نمی تواند با مدرکش در ایران مشغول به کار شود. با این وجود تحصیل در ارمنستان هم مزایایی دارد و این کشور یک مقصد تحصیلی عالی است. زیرا هزینه های تحصیل مناسب است و هزینه های زندگی نسبتاً کمتر از سایر کشورهای اروپایی است؛ همچنین هزینه های ارتباطی نیز کم است. این یکی از بهترین کشورها در زمینه مقرون به صرفه بودن است و دانشجویان می توانند به راحتی در ارمنستان اقامت بگیرند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است راجع به ارمنستان به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه تحصیل رشته قلب و عروق در ارمنستان چقدر است؟
  • درآمد رشته قلب و عروق در ارمنستان چه میزان است؟

درآمد رشته قلب و عروق در ارمنستان

کار در ارمنستان برای متخصصین قلب و عروق به نسبت همتایانشان در کشورهایی مثل آمریکا، آلمان، کانادا، مجارستان، استرالیا و غیره، درآمد به مراتب کم تری به دنبال دارد. با این وجود متخصصین رشته مزبور در خود کشور ارمنستان نسبت به سایر مشاغل درآمد خیلی بالاتری کسب می نمایند. البته میزان دقیق درآمد متخصصین قلب و عروق در ارمنستان به عوامل مختلفی از جمله بیمارستان و شهری که در آن مشغول به کار هستند، سطح تخصصشان و غیره، بستگی دارد. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است، حدود درآمد رشته قلب و عروق در ارمنستان نشان داده شده است:

حدود درآمد رشته قلب و عروق در ارمنستان

طبق گزارش جدید MedAxiom، الکتروفیزیولوژیست ها پردرآمدترین متخصصان قلب در ارمنستان هستند. هنگامی که جراحی نیز شامل می شود، جراحان قلب یکپارچه در صدر قرار می گیرند و در ارمنستان، پردرآمدترین افراد به طور کلی هستند. از دیگر مشاغل با درآمد بالا در ارمنستان می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • ارتودنتیست ها
  • جراحان دندان
  • خلبان ها

هزینه تحصیل رشته قلب و عروق در ارمنستان

تحصیل در ارمنستان پرهزینه نیست و این کشور را می توان یکی از ارزان ترین کشورهای دنیا برای تحصیل و زندگی دانست. هزینه تحصیل در ارمنستان به دو بخش اصلی تقسیم می شود:

  • هزینه زندگی در ارمنستان
  • شهریه دانشگاه های ارمنستان برای رشته قلب و عروق

هزینه زندگی در ارمنستان پایین است و ماهانه بین 150$ تا 300$ (دلار آمریکا) می باشد که باید از قبل در حساب دانشجو تعبیه شده باشد. شهریه دانشگاه های ارمنستان برای رشته قلب و عروق نیز با توجه به نوع دانشگاه بین 2500$ تا 4000$ (دلار آمریکا) در سال می باشد. لازم به ذکر است هزینه زندگی در ارمنستان را دانشجویان می توانند با صرفه جویی به 120$ تا 100$ (دلار آمریکا) در ماه نیز کاهش دهند. لازم به ذکر است پیش از شروع به تحصیل تخصص قلب و عروق، افراد باید ابتدائا پزشکی عمومی شرکت کنند که شرایط آن در ارمنستان به شرح ذیل می باشد:

رشته پزشکی در ارمنستانتوضیحات
شروع دورهاکتبر
شهریه پزشکی3000$ تا 4000$ (دلار آمریکا) سالانه
هزینه اقامت ماهانه با اقامت درهاستل200$ تا 260$ (دلار آمریکا)
طول دوره پزشک عمومی6 سال

بهترین دانشگاه ها برای رشته قلب و عروق در ارمنستان

بهترین دانشگاه ها برای رشته قلب و عروق در ارمنستان

علاقمندان به تحصیل در ارمنستان توجه داشته باشند که بهترین دانشگاه های این کشور به منظور تحصیل در رشته پزشکی و تخصص قلب و عروق عبارت هستند از:

  • Yerevan State Medical University
  • Mkhitar Gosh Armenian-Russian International University
  • Tereza Medical University
  • The University of Traditional Medicine
  • Yerevan Haybusak University

اخذ ویزای تحصیلی ارمنستان برای رشته قلب و عروق

برای تحصیل در ارمنستان بعد از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر نوبت به ویزای تحصیلی این کشور می رسد که اخذ آن اصلا دشوار نیست. به منظور اخذ ویزای تحصیلی ارمنستان به مدارکی از جمله نامه پذیرش قطعی از دانشگاهی در ارمنستان، پاسپورت معتبر، عکس پاسپورتی پشت سفید، هزینه سفارت ارمنستان، رسید پرداخت شهریه سال اول دانشگاه، گواهی عدئم سوء پیشینه کیفری و ترجمه رسمی آن به زبان انگلیسی، ترجمه رسمی مدارک تحصیلی به زبان انگلیسی و غیره. ارمنستان و گرجستان هر دو نسبتاً امن، امن و دوستانه هستند؛ با این حال، احتیاط برای خارجی ها به ویژه دانش آموزان در هنگام گذراندن ساعات پایانی شب در مکان های عمومی و معاشرت با غریبه ها بسیار ضروری است. این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راجع به رشته قلب و عروق در ارمنستان تهیه شده است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *