ویزای تحصیلی

رشته قلب و عروق در استرالیا

رشته قلب و عروق در استرالیا

تحصیل در رشته قلب و عروق در استرالیا را می توان به عنوان یکی از انتخاب های شایسته برای افرادی دانست که از تمکن مالی مناسبی بهره می برند. این رشته که از مجموعه رشته های گروه علوم پزشکی است، دارای کیفیت بسیار بالایی در نظام آموزشی استرالیا است و به همین دلیل تمامی متقاضیان تحصیل در این رشته، باید رزومه تحصیلی مناسبی را در اختیار داشته باشند. البته از آن جا که تعداد دانشگاه های ارائه کننده این رشته در استرالیا زیاد است، می توان گفت که استرالیا می تواند برای افراد با رزومه متوسط نیز جایگاه مناسبی برای تحصیل در این رشته باشد.

دانشگاه های استرالیا در رشته های مربوط به علوم پزشکی در دسته دانشگاه های برتر جهان قرار دارند و این یک امتیاز بزرگ برای افرادی است که کشور دیگری را به عنوان کشور مقصد خود برای تحصیل انتخاب کرده اند. باید در نظر داشت که استرالیا به عنوان یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان، به شدت به نیروی کار در حوزه پزشکی نیاز دارد و همین مسئله می تواند یک امتیاز بزرگ برای افرادی باشد که مدرک تحصیلی خود را در این رشته به دست آورده اند و می خواهند در یکی از بازارهای معتبر جهانی به ادامه کار مشغول شوند. در همین راستا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله تلاش می کنند تا شرایط تحصیل رشته قلب و عروق در استرالیا را مورد بررسی قرار دهند.

معرفی 10 دانشگاه برتر رشته قلب و عروق در استرالیا

شرایط تحصیل در کشور استرالیا به گونه ای است که دانشجویان خارجی برای ورود به آن باید رقابتی سخت را پشت سر بگذارند. کیفیت بالای آموزش سبب شده است تا متقاضیان زیادی هر ساله برای دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور اقدامات لازم را انجام دهند. در استرالیا برای تحصیل در رشته قلب و عروق، دانشگاه های معتبر بسیار زیادی وجود دارد و سایر رشته های گروه تحصیل پزشکی در استرالیا نیز از شرایط مشابهی برخوردار هستند.

در صدر بهترین دانشگاه های استرالیا برای تحصیل در این رشته، دانشگاه سیدنی قرار دارد که رتبه 57 جهان را در اختیار گرفته است و یکی از بهترین دانشگاه های جهان نیز به حساب می آید. دانشگاه ملبورن به عنوان دومین دانشگاه برتر این کشور در این رشته، رتبه 102 جهان را به دست آورده است و فاصله ای نسبی با دانشگاه سیدنی دارد. سومین دانشگاه تراز اول استرالیا و اقیانوسیه برای تحصیل در رشته قلب و عروق، دانشگاه کوئینزلند در رتبه 111 جهان است و رتبه چهارم نیز به دانشگاه نیوسوث ولز در رتبه 137 اختصاص داده شده است. دانشگاه موناش استرالیا نیز در رتبه پنجم بهترین های این کشور قرار گرفته و جایگاه 151 جهان را به خود اختصاص داده است. سایر دانشگاه های برتر استرالیا در این رشته عبارتند از:

  • استرالیای غربی با رتبه 227
  • آدلاید با رتبه 248
  • RMIT با رتبه 382
  • نیوکاسل با رتبه 446
  • فلیندرز با رتبه 509

هر فرد با توجه به رزومه تحصیلی خود می تواند برای دریافت پذیرش تحصیلی در یکی از دانشگاه های فوق الذکر یا سایر دانشگاه های استرالیا که رشته قلب و عروق را ارائه می کنند، اقدامات لازم را پیگیری کند و در این صورت شرایط مناسب تری را برای خود در این کشور ایجاد کنند.

معرفی 10 دانشگاه برتر رشته قلب و عروق در استرالیا

الزامات تحصیل رشته قلب و عروق در استرالیا

همه افرادی که از خارج از خاک استرالیا، پذیرش تحصیلی خود را از دانشگاه دریافت کرده باشند، برای شروع دوره آموزشی خود به ویزای تحصیلی استرالیا نیاز خواهند داشت. باید در نظر گرفت که مدارک بسیار زیادی برای دریافت این ویزا وجود دارد که از حوصله بحث خارج است. علاقمندان به رشته قلب و عروق در استرالیا باید در ابتدای امر مدرک دیپلم خود را از مدرسه در رشته های ریاضی یا تجربی دریافت کرده باشند تا بتوانند اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهند.

دریافت پذیرش در رشته قلب و عروق به معنی دریافت اجازه تحصیل در این رشته نیست بلکه فرد مجوز شرکت در آزمون ورودی دانشگاه را پیدا می کند و در صورتی که موفق به دریافت نمره قبولی شود، می تواند برای ادامه تحصیل در دانشگاه، اقدامات لازم را انجام دهد. دریافت مدرک زبان انگلیسی نیز یکی از مهم ترین الزاماتی است که هر فرد پیش از دریافت پذیرش باید آن را در اختیار داشته باشد.

یکی دیگر از احتیاجات دانشجویان برای تحصیل در استرالیا در رشته قلب و عروق، در اختیار داشتن بودجه کافی است. متوسط شهریه دانشجویان خارجی در استرالیا در این رشته، در حدود سالیانه 63000$ تا 140000$ (دلار استرالیا) است و شانس دریافت بورسیه نیز محدود است. دانشجویانی که در شهرهای بزرگ استرالیا زندگی می کنند نیز به طور متوسط به بیش از 30000$ (دلار استرالیا) برای تامین هزینه های سالیانه زندگی خود در این کشور نیاز خواهند داشت اما راه هایی برای کاهش این هزینه ها وجود دارد.

راه هایی برای کاهش هزینه های تحصیل رشته قلب و عروق در استرالیا

شرایط کار متخصصین قلب در استرالیا

افرادی که در استرالیا تحصیل می کنند، این شانس را خواهند داشت که به عنوان نیروی کار در این کشور به اقامت دست پیدا کنند و این یک امتیاز بسیار بزرگ برای آن ها به حساب می آید. افرادی که در حوزه تخصص پزشکی در استرالیا تحصیل کرده باشند، قادر خواهند بود تا با سهولت بیشتری به کار دست پیدا کنند چراکه اکثر رشته های پزشکی در این کشور با کمبود نیروی کار روبرو هستند و متخصصین قلب و عروق نیز در این دسته قرار دارند.

یک متخصص قلب عروق ماهانه حدود 29800$ (دلار استرالیا) درآمد کسب می کند و این در حالی است که متوسط درآمد در استرالیا برای نیروی کار در حدود 7600$ (دلار استرالیا) در ماه است. در چنین شرایطی می توان گفت که تامین هزینه های زندگی در استرالیا برای آن ها یک دغدغه نیست. در صورتی که تمایل به زندگی در استرالیا دارید، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

برخی از متداول ترین سوالات در باب تحصیل تخصص قلبو عروق در استرالیا:

  • چگونه در استرالیا متخصص قلب و عروق شوم؟ برای کار به عنوان متخصص قلب، شما نیاز به مدرک پزشکی در قلب و عروق و گذراندن دو سال کارآموزی و رزیدنتی دارید. شما همچنین باید فلوشیپ را از کالج سلطنتی استرالیا دریافت کنید و در هیئت پزشکی استرالیا ثبت نام کنید٫لایسنس دریافت نمائید تا بتوانید به عنوان متخصص قلب کار کنید.
  • چند سال طول می کشد تا در استرالیا متخصص قلب شوید؟ قلب و عروق به پیشگیری، بررسی، درمان و تحقیق در مورد بیماری های مرتبط با سیستم قلبی عروقی می پردازد. حداقل 6 سال آموزش تمام وقت تخت نظارت کالج سلطنتی استرالیا برای تخصص در این زمینه مورد نیاز است.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *