ویزای تحصیلی

رشته قلب و عروق در اسپانیا

رشته قلب و عروق در اسپانیا

رشته قلب و عروق در اسپانیا در دانشگاه های دولتی به زبان اسپانیایی تدریس می شود و به دلایل مختلف بین ایرانی ها خیلی پرطرفدار نیست. اسپانیا کشوری توسعه یافته و قدرتمند است اما از بین کشورهای اروپایی، یعنی در مقایسه با آلمان، سوئیس، دانمارک، هلند و غیره، اسپانیا درجه 2 محسوب می شود. این مسئله دلایل مختلف دارد که از آن جمله می توان به نرخ بالای بیکاری در اسپانیا اشاره کرد، در حالی که در کشورهایی مثل آلمان، فرانسه، دانمارک، سوئد و هلند به راحتی می توان کار پیدا کرد. نکته منفی دیگر در خصوص اسپانیا که برای برخی ملل صادق است، سختگیری های بیش از حد در صدور ویزا و رد کردن غالب درخواست های اخذ ویزا می باشد. با این حال اسپانیا کشوری عضو شنگن و اتحادیه اروپا است که اگرچه اقتصادش با بحران هایی روبروست اما کشوری توسعه یافته محسوب می شود.

به خاطر داشته باشید که دانشگاه های دولتی در اسپانیا معمولا ارزان تر از دانشگاه های خصوصی هستند، اما در مجموع، متوسط ​​شهریه ها معقول و مقرون به صرفه است، به خصوص زمانی که با هزینه زندگی و اجاره در اسپانیا مطابقت داشته باشد. البته رشته پزشکی به طور کلی و تخصص قلب و عروق به طور خاص، در همه جای دنیا از جمله اسپانیا، جزو رشته های گران محسوب می شود. اگر از خارج از اتحادیه اروپا / EEA / سوئیس هستید، باید از سفارت یا کنسولگری اسپانیا در کشور خود برای ویزای دانشجویی درخواست دهید، اما تنها پس از پذیرش در یک دوره در یک دانشگاه اسپانیایی. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده، به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • درآمد متخصصین قلب و عروق در اسپانیا چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های اسپانیا برای تحصیل تخصص قلب و عروق کدام اند؟

درآمد رشته قلب و عروق در اسپانیا

متخصصین و جراحان قلب و عروق نه تنها در اسپانیا بلکه در کل کشورهای دنیا، بالاترین سطح درآمد را دارند. البته درآمد حاصل از کار در اسپانیا، چه برای متخصصین این رشته و چه سایر رشته ها، به عوامل مختلفی هم بستگی دارد. از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • سابقه کاری
  • سطح تحصیلات
  • میزان تبحر و شهرت
  • جنسیت

متاسفانه در تمامی کشورها، زنان از همتایان مرد خود با همان تخصص و تبحر، معمولا درآمد کم تری اخذ می نمایند و اسپانیا نیز از این مسئله مستثنی نیست. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است، حدود درآمدی که متخصصین رشته قلب و عروق در اسپانیا به دست می آورند بیان شده است:

حدود درآمدی متخصصین رشته قلب و عروق در اسپانیا

بالاترین درآمد متخصصین رشته قلب و عروق در آمریکا است که ماهانه به شرح ذیل می باشد:

شهری که متخصصین رشته قلب و عروق در آمریکا در آن بالاترین درآمد در دنیا را دارنددرآمد سالانه به طور متوسط (دلار آمریکا)درآمد ماهانه به طور متوسط (دلار آمریکا)
Berkeley, CA$357495$29791
Daly City, CA$356492$29708
Lowell, MA$353350$29446
Richmond, CA$348747$29062

هزینه تحصیل رشته قلب و عروق در اسپانیا

در 2022 اسپانیا یکی از پربازدیدترین کشورهای اروپایی و مقصد تحصیلی ترجیحی برای بسیاری از دانشجویان بین المللی است که مایل به کشف فرهنگ و سبک زندگی جالب آن هستند. تحصیل در اسپانیا، خصوصا در دانشگاه های دولتی این کشور، شهریه پایین تری نسبت به کشورهایی مثل آمریکا، انگلیس، کانادا، دانمارک و غیره دارد. البته همان طور که اشاره شد رشته پزشکی و گرایش های آن از جمله قلب و عروق، در تمامی کشورها، شهریه های بیشتری نسبت به سایر رشته ها دارند.

در سال 2022 دانشگاه‌های دولتی بسیار ارزان‌تر هستند و هزینه‌های آن بین حدودا 500€ تا 1500€ (یورو) در سال است. موسسات خصوصی شهرت بهتری دارند، بنابراین هزینه های تحصیل می تواند کمی بالاتر باشد. دانشجویان اتحادیه اروپا باید سالانه بین 5000€ تا 15000€ (یورو) بپردازند. هزینه زندگی در اسپانیا نیز باید به این رقم افزوده گردد که با توجه به شهر محل اقامت و سبک زندگی دانشجو به شرح ذیل است:

  • در شهرهای مادرید و بارسلونا: ماهانه بین 900$ تا 1300$ (دلار آمریکا)
  • در سایر شهرهای اسپانیا: ماهانه بین 700$ تا 1000$ (دلار آمریکا)

زبان تحصیل رشته قلب و عروق در اسپانیا

زبان تحصیل رشته قلب و عروق در اسپانیا

صرف نظر از اینکه می خواهید مدرک معماری، حقوق، پزشکی یا پرستاری بگیرید، دانشگاه هایی در اسپانیا وجود دارند که با آغوش باز پذیرای دانشجویان بین المللی غیر اسپانیایی زبان هستند. گزینه های محبوب عبارتند از دانشگاه گرانادا، مدرسه تجارت جهانی بارسلونا و دانشگاه کارلوس سوم مادرید؛ منتهی کار در اسپانیا پس از تحصیل، بدون تسلط به زبان اسپانیایی ممکن نیست. خصوصا برای رشته هایی مثل پزشکی و دندانپزشکی و گرایش های مختلف آن که بدون تسلط به هر دو زبان انگلیسی و اسپانیایی نمی توانند در اسپانیا مشغول به کار شوند.

هرچند می توان از بعضی دانشگاه های اسپانیا در این رشته ها با داشتن مدرک آیلتس پذیرش گرفت. لزوم ارائه مدرک آیلتس بستگی به دانشگاهی دارد که در آن تحصیل خواهید کرد، اگر می خواهید دوره زبان اسپانیایی یا پرتغالی را بگذرانید یا به یکی از این زبان ها تحصیل کنید، نیازی به آیلتس ندارید. با این حال، اگر می‌خواهید در برنامه‌ای به زبان انگلیسی شرکت کنید، ممکن است نیاز به شرکت در آیلتس یا آزمون معادل آن داشته باشید، این به تصمیم مدرسه بستگی دارد. در این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راجع به رشته قلب و عروق در اسپانیا توضیحاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *