ویزای تحصیلی

رشته قلب و عروق در بلاروس

رشته قلب و عروق در بلاروس

مینسک بهترین شهر برای تحصیل در رشته قلب و عروق در بلاروس است. مینسک، پایتخت و بزرگ ترین شهر بلاروس محسوب می شود. این شهر به عنوان پایتخت دارای وضعیت اداری ویژه در این کشور است. جمعیت مینسک آن را به یازدهمین شهر پرجمعیت اروپا تبدیل کرده است. مینسک همچنین پایتخت اداری کشورهای مشترک المنافع (CIS) و مقر دبیرخانه اجرایی آن است. جمهوری بلاروس، کشوری محصور در اروپای شرقی است که از شرق و شمال شرق با روسیه، از غرب با لهستان، از شمال غربی با لیتوانی و لتونی و از جنوب با اوکراین همسایه است. این کشور از نظر مساحت سیزدهمین کشور بزرگ و از نظر جمعیت بیستمین کشور پرجمعیت اروپا است.

خبر خوب برای علاقه مندان به تحصیل در بلاروس این که آن ها می توانند در این کشور کار و تحصیل کنند و منافع مفیدی برای جستجوی فرصت های شغلی به عنوان یک خارجی در بلاروس وجود دارد. برای کسی که می خواهد در بلاروس کار و تحصیل کنند، آموزش زبان انگلیسی می تواند یک انتخاب عالی باشد. خبر خوب دیگر این که بلاروس کشوری مهمان نواز با سطح تحصیلات بالا و مدارا با ساکنان خارجی است. بیش از 50 دانشگاه در این کشور وجود دارد که پذیرای دانشجویان بین المللی هستند و این امر امکان تحصیل در بلاروس بدون مشکل رد ویزای دانشجویی فراهم می کند.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته قلب و عروق در بلاروس تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • دلایل و مزایای تحصیل در رشته قلب و عروق در بلاروس کدامند؟
  • فرآیند درخواست تحصیل در رشته قلب و عروق در بلاروس چگونه است؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته قلب و عروق در بلاروس چه رقمی است؟

چرا تحصیل در رشته قلب و عروق در بلاروس؟

شهریه در بلاروس رایگان نیست، اما مقرون به صرفه تر از سایر نقاط جهان است. شهریه معمول سالانه بین 2000$ و 2500$ (دلار) معادل 1600€ تا 1800€ (یورو) برای هر دانشجو است. در اکثر موسسات آموزشی بلاروس، کتاب‌ های درسی و هزینه ‌ها (fees) در هزینه تحصیل لحاظ می ‌شود. این یک انگیزه برای بسیاری از دانشجویان خارجی است.

موسسات آموزش عالی بلاروس مدارک معتبر بین المللی را با بالاترین استاندارد ارائه می کنند. آموزش بلاروس در جهان بسیار ارزشمند است و فارغ التحصیلان در شرکت های بین المللی موفق مشغول به کار هستند. از آن جایی که مدارک ارائه شده توسط موسسات آموزش عالی بلاروس در همه جا به رسمیت شناخته شده و پذیرفته می شوند، فارغ التحصیلان این فرصت را خواهند داشت که پس از فارغ التحصیلی شغلی عالی به دست آورید.

بلاروس علیرغم نزدیکی به همسایه خود روسیه، دارای فرهنگ متمایز و افتخارآمیز خود با زبان، آداب و رسوم، غذا و هنر خاص خود است. مانند سایر کشورهای منطقه، دانشجویانی که تحصیل در این کشور را انتخاب می کنند، با آب و هوای نسبتا خنک، با زمستان های سرد و تابستان های معتدل مواجه خواهند شد. تحصیل در بلاروس با غوطه ور شدن در فرهنگ های چندگانه برگرفته از کشورهای شوروی فرصتی است که نباید از دست داد.

بلاروس محیطی امن و دوستانه و یکی از استقبال کننده ترین محیط ها را دارد. مردم آن صمیمی و صریح هستند. یکی از دلایل جذب مهاجران برای سفر در برخی کشورها، امنیت است و بلاروس نیز کشوری امن است. علاوه بر این موارد، زمانی که دانشجو در بلاروس هست، فرصتی برای یادگیری زبان ‌های دیگر مانند بلاروسی و روسی برای توسعه مهارت و هماهنگی خود خواهد داشت.

چرا تحصیل در رشته قلب و عروق در بلاروس

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته قلب و عروق در بلاروس

برای تحصیل در بلاروس، دانشجویان باید ویزای دانشجویی این کشور را اخذ نمایند. ویزای دانشجویی بلاروس، مجوز ورود به این کشور و شروع دوره تحصیلی دانشجو است. برای اخذ ویزای بلاروس، متقاضی باید با مراجعه به سفارت بلاروس در کشور خود درخواستش را ارائه نماید. برای دریافت این ویزا دانشجویان باید دارای نامه پذیرش یا دعوت نامه از موسسه آموزشی انتخابی خود باشند. انتظار می رود که دانشجویان اسناد و مدارک زیر را به سفارت بلاروس ارائه کنند:

مدارک لازم برای اخذ ویزا تحصیلی رشته قلب و عروق در بلاروس

در پاسخ به این سوال که مدت زمان دریافت ویزای دانشجویی بلاروس چقدر است باید گفت پردازش ویزا بلافاصله بعد از جمع آوری تمام مدارک لازم، مصاحبه با متقاضی و دریافت پول برای ویزای مورد نیاز آغاز می شود و معمولا پنج روز کاری طول می کشد تا ویزا صادر شود.

هزینه زندگی دانشجویان رشته قلب و عروق در بلاروس

هزینه های ماهانه یک فرد در بلاروس 374.98€ (یورو) معادل 423.50$ (دلار) بدون در نظر گرفتن اجاره بها برآورد می شود. اگر بلاروس و ایران را از نظر هزینه زندگی مقایسه کنیم متوجه می شویم هزینه زندگی در بلاروس به طور متوسط 18.28% کم تر از ایران است. همچنین، در صورتی که دانشجو بخواهد در این کشور اروپایی آپارتمان اجاره کند با ارقام زیر روبرو می شود:

وضعیت اجاره در بلاروس

اگر بلاروس و ایران را از نظر اجاره بها مقایسه کنیم متوجه می شویم که اجاره بها در بلاروس به طور متوسط 41.93% کم تر از ایران است.

توزیع هزینه های زندگی در بلاروس نشان دهنده درصدهای زیر است:

  • حمل و نقل: 1%
  • پوشاک و کفش: 2%
  • ورزش و سرگرمی: 9%
  • خرید از بازار: 4%
  • خدمات رفاهی (ماهانه): 8%
  • اجاره ماهانه: 9%
  • صرف غذا در رستوران: 7%

همان طور که ملاحظه می شود خرید از بازار با 32.4% بالاتر از اجاره ماهانه با 21.9% است. در صورتی که علاقه مند مند به تحصیل در بلاروس هستید، پیشنهاد ما این است که جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز اقامت پس از تحصیل در بلاروس از کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *