ویزای تحصیلی

رشته قلب و عروق در فرانسه

رشته قلب و عروق در فرانسه

رشته قلب و عروق در فرانسه برای علاقمندان هیجان انگیز است که از دلایل آن مقرون به صرفه تر بودن فرانسه نسبت به آمریکا و استرالیا میباشد. فرانسه همچنین کشوری فوق العاده توسعه یافته است که مردمش، خصوصا پزشک ها و متخصصین، سطح درآمد خیلی خوب و قدرت خرید بسیار بالایی دارند. شهریه های جدید برای دانشجویان بین المللی، در سال 2022، عبارتند از: 2770€ (یورو) در سال برای برنامه های لیسانس (لیسانس)، 3770€ (یورو) در سال برای برنامه های کارشناسی ارشد، 380€ (یورو) در سال برای برنامه های دکترا (PhD) و همان مقدار برای اروپایی ها. پس تحصیل در فرانسه رایگان نیست ولی مقرون به صرفه است؛ منتهی دوره های پزشکی گران تر از موارد مذکور هستند که در این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به آن پرداخته میشود.

تنها معایب انتخاب فرانسه برای تحصیل را می توان بدین شرح دانست:

  • مانع زبان اکثر دانشگاه های فرانسه دارای گزینه متوسط ​​انگلیسی برای دانشجویان خارجی هستند
  • آموزش خصوصی گران است اگرچه بیشتر دوره ها در دانشگاه های دولتی در دسترس هستند، طیف کمی از دوره ها فقط در کالج های خصوصی موجود است
  • زندگی گران تر نسبت به مجارستان، لهستان، رومانی و غیره

لازم به ذکر است که آموزش پزشکی در فرانسه توسط Unités de formation et de recherche de medecine اداره می شود. همچنین در سال 2022 همانند گذشته، این آموزش حداقل 9 سال پس از لیسانس طول می کشد و با پایان نامه به پایان می رسد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه تحصیل و زندگی در فرانسه چقدر است؟
  • درآمد رشته قلب و عروق در فرانسه چه میزان است؟
  • بهترین دانشگاه ها برای دوره پزشکی در فرانسه کدام است؟

درباره تحصیل رشته قلب و عروق در فرانسه

تحصیل در فرانسه برای برخی افراد دشواری بیشتری دارد؛ زیرا کمی گران تر از برخی مقاصد تحصیلی از جمله رومانی است در عوض دانشگاه های بهتر و رفاه بیشتری دارد. هزینه ها به شهر فرانسه ای که در آن زندگی می کنید نیز بستگی دارد، از طرف دیگر، شهرهای دانشجویی فرانسه نیز در دسترس هستند که تقریباً 50% ارزان تر از پاریس هستند. به طور کلی هزینه زندگی در فرانسه یکی از مهم ترین مواردی است که دانشجویان هر رشته ای از جمله قلب و عروق باید به آن توجه کنند و به شرح ذیل است:

  • در پاریس: ماهانه بین 850€ تا 1300€ (یورو)
  • در شهرهای دیگر: ماهانه بین 700€ تا 1100€ (یورو)

از دیگر نکات مهم برای تحصیل در فرانسه می توان به این اشاره کرد که اکثر مشاغل قلب و عروق نیاز به مدرک پزشکی کامل و آموزش گسترده پس از صلاحیت دارند. تیم قلب و عروق شامل مشاغل غیرپزشکی نیز می شود، اگرچه این ها نیز به صلاحیت ها و تجربه زیادی نیاز دارند و یک پرستار قلب یا قلب و عروق به جای مدرک پزشکی به مدرک پرستاری نیاز دارد. در مجموع توجه شود متخصص قلب شدن کار آسانی نیست. در سال 2022 همانند قبل، عبور از دانشکده پزشکی، رزیدنتی و سپس پذیرش در رقابتی ترین برنامه فلوشیپ فرانسه سخت است.

درباره تحصیل رشته قلب و عروق در فرانسه

هزینه رشته قلب و عروق در فرانسه

تحصیل در فرانسه برای رشته قلب و عروق اگر در دانشگاه دولتی باشد کم هزینه است اما مستلزم تسلط به زبان فرانسوی است. برای تحصیل پزشکی در فرانسه متوسط ​​شهریه 450€ (یورو) در سال است و برای مدارک مهندسی، 620€ (یورو) در سال می باشد. شهریه برای کارشناسی ارشد و دکترا 260€ (یورو) در سال و 396€ (یورو) در سال است اما تحصیل در دانشگاه های دولتی فرانسه بیشتر به زبان فرانسه است. برای تحصیل در فرانسه به زبان انگلیسی باید از دانشگاه های خصوصی این کشور پذیرش گرفت که شهریه سالانه آن ها برای رشته قلب و عروق از سالی 10000€ (یورو) شروع می شود. لازم به ذکر است به مبالغ مذکور باید هزینه زندگی در فرانسه را که پیش تر به آن اشاره شد نیز افزود.

بهترین دانشگاه ها برای رشته قلب و عروق در فرانسه

علاوه بر جذابیت های فرهنگی و تاریخی فرانسه، وجود دانشگاه های ممتاز در این کشور نیز از جمله دلایلی است که فرانسه را بین دانشجویان بین المللی پرطرفدار کرده است. فرانسوی ها به کالج نمی روند و هر کسی که در مقطع لیسانس، امتحان استرس‌زای معروفی که در فرانسه در پایان دبیرستان داده می‌شود، قبول شود، می‌تواند در یکی از دانشگاه‌های دولتی فرانسه به انتخاب خود ثبت نام کند. بهترین و پرطرفدارترین دانشگاه های فرانسه برای رشته پزشکی و تخصص های آن از جمله قلب و عروق عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های فرانسه برای رشته قلب و عروقTimes Higher Education Ranking 2022QS Ranking 2022
Sorbonne University8872
Paris-Saclay University11786
University of Paris155261
Aix-Marseille University301501
École Normale Supérieure de Lyon301130
University of Bordeaux301501

پردرآمدترین مشاغل در فرانسه

کار در فرانسه با درآمد بالایی برای جراحان قلب و عروق همراه است. در واقع بیشترین سطح درآمد در فرانسه به ترتیب متعلق به جراحان قلب و عروق، مغز و اعصاب و غیره، قضات، وکلا و مدیران بانک می باشد. در نموداری که در ادامه ترسیم شده حدود درآمد سالانه 2 گروه از پردرآمدترین افراد در فرانسه 2022 با هم مقایسه شده است:

حدود درآمد سالانه 2 گروه از پردرآمدترین افراد در فرانسه

به منظور کار در فرانسه، پزشکان ابتدائا باید از راه تحصیلی وارد شوند تا این کشور مدرک آن ها را قبول داشته باشد. مهم ترین گام ها به منظور تحصیل در فرانسه نیز ابتدائا اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های این کشور و نهایتا اخذ ویزای تحصیلی می باشد. مهم ترین مدارکی که برای ویزای تحصیلی فرانسه مورد نیاز است در سال 2022 پاسپورت معتبر، عکس پاسپورتی، نامه تمکن مالی بانکی، مدرکی دال بر تهیه محل اقامتی در فرانسه، نامه قطعی اخذ پذیرش از دانشگاهی در فرانسه و مدرک زبان معتبر می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به مهاجرت به فرانسه، تحصیل رشته قلب و عروق در فرانسه، کار در فرانسه یا سایر کشورهای توسعه یافته دنیا از جمله کانادا، آلمان و غیره، علاقمندان می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *