ویزای تحصیلی

رشته قلب و عروق در چک

رشته قلب و عروق در چک

رشته قلب و عروق در چک می تواند یکی از گزینه های چالش برانگیز باشد چراکه جایگاه دانشگاه های این کشور تفاوت های بسیار زیادی با یکدیگر دارند. شرایط تحصیل در کشور جمهور چک در سال های اخیر تحولاتی را تجربه کرده است و افرادی که در این رشته اقدام به دریافت پذیرش در این رشته می کنند باید در نظر داشته باشند جایگاه علمی دانشگاه های این کشور بسیاری متفاوت است و این مسئله می تواند شرایط ادامه تحصیل و کار آن ها در آینده را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. در رشته حساسی مانند قلب و عروق، کیفیت دروس ارائه شده می تواند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد.

دانشگاه های جمهوری چک در طول سال های اخیر در رشته های پزشکی پیشرفت های نسبتا مناسبی را به دست آورده اند اما باید در نظر داشت که تنها یک دانشگاه در این کشور توانسته است جایگاه مناسبی را به دست آورد و این موضوعی است که تمامی دانشجویان باید به آن توجه ویژه داشته باشند. چک یکی از کشورهای پیشرفته اروپای شرقی است است و علاقمندان به سبک زندگی این منطقه به راحتی می توانند با کیفیت ترین زندگی را در این کشور تجربه کنند. در راستای توجه به همین موضوع است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته قلب و عروق در چک می پردازند.

  • بهترین دانشگاه های کشور چک برای تحصیل در رشته قلب و عروق کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته قلب و عروق در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در چک، کار در این کشور را تجربه کرد؟
  • متوسط درآمد یک متخصص قلب و عروق در این کشور چقدر است؟

معرفی دانشگاه های برتر کشور چک در رشته قلب و عروق

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد، دانشگاه های جمهوری چک در رشته قلب و عروق، جایگاه های بسیار متفاوتی را در اختیار گرفته اند. به همین دلیل نمی توان گفت که دانشگاه های چک برای تحصیل در این رشته کیفیت کافی را در اختیار دارند چراکه شرایط در هر دانشگاه با دانشگاه دیگر می تواند به شدت متفاوت باشد.

دانشگاه چارلز در جمهوری چک از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار است و توانسته رتبه 67 اروپا و همچنین 188 جهان را به خود اختصاص دهند. به همین دلیل می توان این دانشگاه را در جمع دانشگاه های برتر جهان قرار داد. دومین دانشگاه چک در رشته قلب و عروق رتبه 443 جهان را به خود اختصاص داده است و می توان تفاوت بسیار زیادی که در این زمینه وجود دارد را به راحتی مشاهده کرد. دانشگاه پالاکی الوموک نیز سومین دانشگاه برتر این کشور برای تحصیل در رشته قلب و عروق است اما رتبه 951 جهان را در اختیار دارد. به همین دلیل می توان گفت 3 دانشگاه برتر این کشور در رشته قلب و عروق 3 جایگاه کاملا متفاوت را در اختیار دارند.

برخی از مهم ترین دلایل تاثیرگذار در انتخاب چک به عنوان مقصد تحصیلی عبارتند از:

برخی از مهم ترین دلایل تاثیرگذار در انتخاب چک

هزینه تحصیل در رشته قلب و عروق در چک

در بسیاری از رشته های تحصیلی، تحصیل در چک هزینه های بسیار اندکی را به همراه خواهد داشت اما در رشته ای مانند قلب و عروق، شرایط کاملا متفاوت است. در سال های اخیر، هزینه های مربوط به تحصیل رشته پزشکی در چک تفاوت های زیادی پیدا کرده است. در رشته قلب و عروق، دانشجویان سالیانه به بودجه ای در حدود 11000$ تا 14000$ (دلار) نیاز خواهند داشت تا شهریه خود را به طور کامل پرداخت کنند. شرایط دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور نیز خاص خود است و نمی توان به امید دریافت بورسیه در این کشور به ادامه زندگی پرداخت.

افرادی که در پایتخت کشور چک زندگی و تحصیل کنند، معمولا به هزینه های زندگی بیشتری نیاز خواهند داشت اما به طور کلی می توان گفت که در اختیار داشتن بودجه ای در حدود 6000$ الی 7000$ (دلار) در سال می تواند برای گذراندن زندگی دانشجویی در این کشور کافی باشد. دانشجویان می توانند در کشور چک به صورت نیمه وقت به کار مشغول شوند و این فرصتی است کحه دانشجویان می توانند از آن به سادگی استفاده کنند تا هزینه های زندگی خود را کنترل کنند.

هزینه تحصیل در رشته قلب و عروق در چک

متوسط درآمد یک متخصص قلب و عروق در کشور چک

شرایط کار در کشور چک به گونه ای است که دانشجویان به راحتی می توانند به عنوان یک متخصص قلب و عروق در این کشور به کار مشغول شوند و این امتیازی بزرگ برای علاقمندان به کار در اروپا است. افرادی که به عنوان متخصص قلب و عروق در این کشور کار می کنند به طور متوسط 227000CZK (کرونای چک) درآمد ماهانه کسب می کنند که تقریبا معادل 9100€ (یورو) است. در چنین شرایطی می توان گفت که یک متخصص قلب و عروق در این کشور به راحتی می تواند در رفاه اقتصادی کامل در این کشور به سر ببرد.

با همه این تفاسیر باید گفت که در کشور جمهوری چک قوانین خاص مهاجرتی وجود دارد و بسیاری از ایرانی ها برای ورود به این کشور با چالش هایی روبرو شده اند. در صورتی که به دنبال تحصیل در بهترین کشورهای جهان هستید، ، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *