ویزای تحصیلی

رشته مدیریت بهداشت جهانی در هلند

رشته مدیریت بهداشت جهانی در هلند

رشته مدیریت بهداشت جهانی در هلند طرفداران بسیار دارد چراکه بر خلاف غالب کشورهای غیر انگلیسی زبان، 90% هلندی ها به زبان انگلیسی تسلط دارند. در نتیجه نه تنها امکان تحصیل در رشته مذکور به زبان انگلیسی وجود دارد بلکه برای یافتن شغل و تمدید اقامت در هلند نیز ضرورتی به تسلط به زبان هلندی وجود ندارد. هلند یکی از شادترین و توسعه یافته ترین کشورهای دنیا است که به لحاظ شرایط کاری حتی از آلمان و اتریش نیز شرایط بهتری دارد. هلند از 12 استان تشکیل شده و با کشورهای آلمان و بلژیک مرز خاکی و با بریتانیا مرز آبی دارد. در هلند زنان از سال 1919 اجازه رای دارند و از جهت برابری حقوق مردان و زنان یکی از بهترین کشورهای دنیا می باشد.

با توجه به توسعه اقتصادی، شاخص بالای توسعه انسانی، میزان بالای تولید ناخالص داخلی، سطح بالای آزادی های اقتصادی و اجتماعی و غیره، اخذ اقامت هلند همواره طرفداران زیادی داشته است. منتهی در هلند بر خلاف آلمان و اتریش نمی توان به راحتی اقامت کاری گرفت؛ به همین دلیل افراد از طریق تحصیل در رشته هایی که بازار کار خوبی در هلند دارند، به این کشور مهاجرت می کنند.  در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته مدیریت بهداشت در هلند توضیحاتی ارائه گردیده و به سوالات شما پاسخ داده شده است.

شهریه رشته مدیریت بهداشت جهانی در هلند

تحصیل در هلند برای دانشجویان بین المللی یعنی کسانی که تابعیت اتحادیه اروپا و حوزه اقتصادی اروپا را ندارند، رایگان نیست. منتهی میزان دقیق شهریه بستگی به نوع دانشگاه (دولتی یا خصوصی)، رشته انتخابی (مدیریت، پزشکی، حقوق، مهندسی و غیره) و مقطع تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) دارد. منتهی باید توجه داشت رشته های مدیریتی در تمام کشورهای دنیا جزو گران ترین رشته ها هستند و هلند نیز از این قاعده استثنا نیست.

شهریه دانشگاه های دولتی هلند به شرح ذیل است:

  • برای اخذ مدرک کارشناسی (3 تا 4 ساله): سالانه 6000€ تا 15000€ (یورو)
  • برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد (1 تا 2 ساله): سالانه 8000€ تا 20000€ (یورو)

شهریه دانشگاه های خصوصی هلند اما بیشتر می باشد چرا که بودجه ای از دولت این کشور دریافت نمی کنند؛ به عبارت دقیق تر شهریه دانشگاه های خصوصی هلند به سالانه 30000€ (یورو) هم می رسد هرچند رشته های پزشکی و مدیریت این قبیل دانشگاه ها معمولا گران تر می باشند.

دانشگاه های مهم برای رشته مدیریت بهداشت جهانی در هلند

شرایط کار در هلند خوب است و پیدا کردن شغل مناسب در این کشور برای افراد متخصصی که مسلط به زبان انگلیسی یا هلندی باشند دشوار نیست. منتهی بهتر است افراد با اخذ پذیرش از دانشگاه هایی که رنکینگ ملی و جهانی خوبی دارند، آینده کاری خود در هلند را تضمین کنند.

بهترین دانشگاه های هلند برای تحصیل رشته مدیریت بهداشت جهانی عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های هلندرنکینگ ملیTHE RankingShanghai RankingQS RankingU.S. News Ranking
Wageningen University and Research15915111579
University of Amsterdam2621016140
Delft University of Technology36715157173
Leiden University4678212889
Erasmus University Rotterdam5696819774
University of Groningen6736512896
Utrecht University7754912155
Maastricht University8127201234196
Radboud University9128101214104
Vrije Universiteit Amsterdam1013410123682

دانشگاه ها برای تحصیل رشته مدیریت بهداشت جهانی در هلند

بازار کار رشته مدیریت بهداشت جهانی در هلند

کار در هلند برای فارغ التحصیلان گرایش های مختلف مدیریت فراوان است و رشته مدیریت بهداشت جهانی نیز از این قاعده مستثنی نیست. خصوصا با توجه به این که نرخ بیکاری در هلند حتی از کشورهای قدرتمندی مثل آلمان، اتریش، سوئد، کانادا، آمریکا، کره جنوبی، دانمارک، استرالیا و غیره پایین تر است. درآمد در هلند نیز بسیار بالا است البته میزان دقیق آن را عوامل مختلفی از جمله سابقه کار، مهارت شغلی و غیره تعیین می کند.

در میان فارغ التحصیلان رشته مدیریت بهداشت جهانی و سایر گرایش های مدیریت سطح درآمد بالایی دارند که به شرح ذیل است:

سطح درآمد ماهانه رشته های مدیریتی در هلند به یوروتوضیحات
2260€کم ترین میزان درآمد ماهانه
6560€متوسط درآمد ماهانه
10700€بیشترین میزان درآمد ماهانه

در این مقاله اطلاعاتی راجع به رشته مدیریت بهداشت جهانی، بهترین دانشگاه ها برای تحصیل این رشته، بازار کار آن و غیره ارائه گردید. علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در هلند در رشته های مختلف می توانند برای آگاهی از قوانین و شرایط با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

پرسش های پرتکرار در خصوص رشته مدیریت بهداشت جهانی در هلند

در این بخش به سوالات پرتکرار شما پاسخ می دهیم:

  • شهریه رشته مدیریت بهداشت جهانی در هلند چگونه است؟ تحصیل در هلند برای دانشجویان بین المللی یعنی کسانی که تابعیت اتحادیه اروپا و حوزه اقتصادی اروپا را ندارند، رایگان نیست. منتهی میزان دقیق شهریه بستگی به نوع دانشگاه (دولتی یا خصوصی)، رشته انتخابی (مدیریت، پزشکی، حقوق، مهندسی و غیره) و مقطع تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) دارد. منتهی باید توجه داشت رشته های مدیریتی در تمام کشورهای دنیا جزو گران ترین رشته ها هستند و هلند نیز از این قاعده استثنا نیست.
  • بازار کار رشته مدیریت بهداشت جهانی در هلند به چه صورت است؟ کار در هلند برای فارغ التحصیلان گرایش های مختلف مدیریت فراوان است و رشته مدیریت بهداشت جهانی نیز از این قاعده مستثنی نیست. خصوصا با توجه به این که نرخ بیکاری در هلند حتی از کشورهای قدرتمندی مثل آلمان، اتریش، سوئد، کانادا، آمریکا، کره جنوبی، دانمارک، استرالیا و غیره پایین تر است. درآمد در هلند نیز بسیار بالا است البته میزان دقیق آن را عوامل مختلفی از جمله سابقه کار، مهارت شغلی و غیره تعیین می کند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *