ویزای تحصیلی

رشته مهندسی برق سوئیس

رشته مهندسی برق سوئیس

رشته مهندسی برق سوئیس از رشته هایی است که طرفداران بسیاری دارد. انتخاب صحیح و مناسب کشور مورد نظر می تواند لذت این تجربه را 2 چندان نماید. کشور سوئیس به عنوان یک کشور اروپایی بهترین مقصد برای تحصیل است. دانشگاه های مختلفی در این کشور وجود دارد که بهترین امکانات و سطح آموزشی را دارا بوده و طیف وسیعی از رشته های مختلف را ارائه می دهند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که عنوان معتبرترین موسسه مهاجرتی را دارد، راهنمای بسیار مناسبی خواهد بود. پیشنهاد می شود مقاله ای که تحت عنوان مهندسی برق سوئیس نوشته شده است را بخوانید.

بررسی رشته مهندسی برق سوئیس

کاربرهای عملی بسیار زیادی در زمینه های مهندسی برق و الکترونیک وجود دارد که از جمله آنها می توان به صنعت خودرو، انرژی پایدار، مراقبت های بهداشتی و صنعت پردازش اشاره نمود. گذراندن دوره های مهندسی برق سوئیس کلیه مهارت ها، تخصص و تئوری های مورد نیاز جهت تبدیل شدن به یک مهندس برق را برای شما به ارمغان می آورد. برای مثال فردی که تخصص لازم را در Embedded Systems دارد، قادر به طراحی، ساخت و آزمایش سیستم ها و دستگاه های هوشمند می باشد. همچنین اگر روی سیستم های صنعتی و برق (IPS) متمرکز باشید، می توانید دست به طراحی راه حل های هوشمند در اتوماسیون صنعتی بزنید.

هزینه تحصیل 2023 رشته مهندسی برق سوئیس

در سوئیس یکی از عمده ترین هزینه هایی که دانشجویان با آن مواجه اند، هزینه های زندگی است. چرا که سوئیس یکی از گران ترین کشورهای دنیا است و شهرهای مهم آن مثل زوریخ و ژنو جزو گران ترین شهرهای جهان هستند. به طور تقریبی هزینه زندگی در کشور سوئیس با توجه به سبک زندگی و شهر محل اقامت ماهانه بین 1800€ تا 2200€ (یورو) است. بخش دیگری که دانشجویان رشته مهندسی برق باید به آن توجه کنند شهریه دانشگاه های سوئیس است.

شهریه دانشگاه های خصوصی سوئیس در رشته مهندسی برق ممکن است به 43000€ (یورو) در سال هم برسد. البته شهریه دانشگاه های دولتی سوئیس در سال 2023 پایین می باشد و با توجه به مقطع تحصیلی افراد به شرح ذیل است:

  • از 400€ تا 3700€ (یورو) در مقطع کارشناسی
  • از 100€ تا 900€ (یورو) در مقطع کارشناسی ارشد

دانشجویان در سوئیس اجازه کار دارند و می توانند ضمن تحصیل تا سقف 15 ساعت در هفته مشغول به کار شوند. به این ترتیب تامین بخشی از هزینه های زندگی در کشور سوئیس ممکن خواهد بود. درآمد حاصل از کار دانشجویی در سوئیس به شرح ذیل است:

حداقل درآمد ساعتی کار دانشجویی در سوئیسحداکثر درآمد ساعتی کار دانشجویی در سوئیس
CHF20 (فرانک سوئیس)CHF26 (فرانک سوئیس)

سوئیس کشوری متفاوت جهت تحصیل

آن دسته از علاقمندانی که قصد تحصیل مهندسی برق سوئیس را دارند،‌ بایستی نکات مهمی را مورد توجه قرار دهند. یکی از نکات مهمی که نیاز به توجه ویژه ای دارد، زبان تحصیلی در سوئیس است. دانشگاه های سوئیس به زبان های مختلفی دروس تحصیلی را ارائه می نمایند. بنابراین ضروری است پس از انتخاب دانشگاه مورد نظر، مدرک زبان مطابق با زبان تحصیلی همان دانشگاه را داشته باشید. برای مثال ممکن است زبان تحصیلی دانشگاه انتخابی شما، زبان ایتالیایی باشد. بنابراین بایستی مدرک زبان ایتالیایی را در دست داشته باشید.

برخی دانشگاه ها وجود دارند که دروس را به چندین زبان ارائه می دهند و دانشجوی خارجی قادر به انتخاب زبان تحصیلی خواهد بود. نکته دیگری که در این میان وجود دارد، مقاطع تحصیلی در دانشگاه های سوئیس است. برخی دانشگاه های سوئیس، محدودیت مقطع دارند. بدین معنا که برای مثال مهندسی برق سوئیس را تا مقطع کارشناسی ارشد ارائه می دهند و دانشجو برای تحصیل در دوره های بالاتر بایستی نسبت به تغییر دانشگاه خود اقدام نماید.

معرفی دانشگاه‌ ها در رشته مهندسی برق سوئیس

معرفی دانشگاه‌ ها در رشته مهندسی برق سوئیس

از آنجا که در کشور سویس جنبه های مثبت بسیار زیادی در ابعاد مختلف زندگی وجود دارد، لذا امروزه شمار زیادی از افراد خارجی روانه این کشور اروپایی می شوند تا تحصیلات خود را در رشته های مختلف از جمله مهندسی برق سوئیس ادامه دهند. البته علاوه بر تحصیل در سوئیس، دلایل مختلفی برای مهاجرت این افراد وجود دارد که از جمله آن می توان به کار و سرمایه گذاری نیز اشاره نمود. اما زمینه تحصیلی بالاترین و بیشترین درخواست را از سوی خارجی ها دارد. چرا که تحصیل مهندسی برق سوئیس همراه با بالاترین کیفیت و امکانات آموزشی در دانشگاه های سوئیس همراه است. ممکن است برای انتخاب دانشگاه جهت ادامه تحصیل در رشته مهندسی برق در کشور سوئیس نگرانی هایی داشته باشید. اما جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد چرا که در این مقاله برخی از دانشگاه های مختص این رشته را معرفی خواهیم کرد.

دانشگاه زوریخ (ETH) موسسه فدرال زوریخ

در سال 2018 میلادی، موسسه تکنولوژی فدرال زوریخ توانست رتبه دهم جهانی را به خود اختصاص دهد. این دانشگاه جزو بهترین دانشگاه های مهندسی برق سوئیس به شمار می رود و توسط بودجه ای که از سوی دولت در اختیار قرار می گیرد، اداره می گردد. دانشگاه مذکور کیفیت آموزشی و علمی بسیار بالایی داشته و کلیه رشته های تحصیلی در این دانشگاه تدریس می شود. دانشگاه زوریخ در لیست 10 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است. دانشجویان می توانند تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی به زبان آلمانی و در مقالع بالاتر به زبان انگلیسی ادامه دهند. بنابراین ارائه یکی از مدارک زبان آلمانی یا زبان انگلیسی ضرورت دارد. در حال حاضر بالغ بر 19000 دانشجو در دو پردیس این دانشگاه تحصیل می کنند و انتخاب تحصیل مهندسی برق سوئیس در این دانشگاه، قطعا انتخاب ایده آلی خواهد بود.

موسسه پلی تکنیک فدرال لوزان EPFL

یکی از 2 دانشگاه پلی تکنیک فدرال کشور سوئیس، موسسه لوزان است که در شهری به همین نام در کشور سوئیس واقع است. این دانشگاه در میان دانشگاه های برتر و برگزیده اروپا توانسته رتبه هشتم و در سطح جهان رتبه 12 را به دست آورد. از جمله رشته هایی که در این دانشگاه سابقه درخشانی دارد، رشته مهندسی برق است. هر ساله متقاضیان بسیاری از سرتاسر جهان برای تحصیل مهندسی برق در سوئیس، نسبت به اخذ پذیرش در این دانشگاه اقدام می نمایند که البته موفق هم می شوند. برای دریافت پذیرش و تحصیل در این دانشگاه، بایستی مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی ارائه دهید.

تحصیل کلیه مقاطع تحصیلی از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه امکان پذیر بوده و با کیفیت بالایی ارائه می گردد. خبر بسیار خوبی که برای علاقمندان به تحصیل در مقطع دکترا وجود دارد این که مضاف بر معاف از پرداخت هزینه ثبت نام، مشمول دریافت بورسیه های تحصیلی بسیار عالی با توجه به شرایط تحصیلی خود نیز می باشند. در این زمینه مقاله مهاجرت تحصیلی به سوئیس می تواند بسیار کمک شایانی را در تکمیل اطلاعات شما به شما ارائه نماید.

تحصیل در رشته مهندسی برق سوئیس در 2023

همان طور که گفته شد رشته مهندسی برق در سال 2023 در صنایع بسیار مورد استفاده است. فردی که تحصیلات خود را در رشته مهندسی برق سوئیس به پایان می رساند، توانایی کار با سیستم های صنعتی و برقی را داشته و حتی قادر به طراحی های خاص نیز هستند. برای تحصیل در دانشگاه در رشته مهندسی برق، در وهله اول بایستی دروس پایه را بگذرانید و سپس به صورت گروهی و تیمی، تحقیقات و پژوهش های خود را بر روی پروژه های مختلف آغاز می نمایید. هزینه تحصیل در سوئیس بسیار مناسب است.

زیرا مزایای بسیار خوبی برای دانشجویان اتحادیه اروپا و خارجی ها در نظر گرفته شده است. به طوری برخی از دانشجویان نیز موفق به دریافت وام تحصیلی می شوند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه بسیار مناسب و باتجربه ای برای متقاضیان مهاجرت به سوئیس است. بنابراین در زمینه ارائه مشاوره های تخصصی و حرفه ای آمادگی کافی و لازم را دارد. پیشنهاد می گردد برای کسب مشاوره تخصصی و حرفه ای از کارشناسان و وکلای این موسسه کمک بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “رشته مهندسی برق سوئیس

  1. فائقه گفت:

    با سلام و وقت بخیر
    آیا رشته بینای ماشین و پردازش تصویر که شاخه ای از الکترونیک دیجیتال است، در کشور سوییس تدریس میشود؟ و آیا فرصت شغلی برای آن وجود دارد؟
    با تشکر

    1. داوری گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر
      بایستی در دانشگاه های این کشور جستجو کار تا بشه پاسخ دقیقی به شما داد اما مهم تر از اون اینه که بررسی کنید آیا شانس ویزا برای سوئیس رو خواهید داشت یا خیر
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *