ویزای تحصیلی

رشته مهندسی شیمی در اتریش

رشته مهندسی شیمی در اتریش

رشته مهندسی شیمی در اتریش یکی از رشته های مرتبط با علوم مهندسی است که متقاضیان کمتری به نسبت شرایط ایده آل، مخاطبان کمتری دارد. رشته مهندسی شیمی در صنایع مختلف کاربرد جدی دارد و اتریش نیز به دانشجویان در این رشته نیاز خواهد داشت تا بتواند پویایی صنعت خود را حفظ کند و این مسئله ای است که سبب اهمیت هرچه بیشتر رشته های مرتبط با علوم شیمیایی در کشورهای پیشرفته و صنعتی شده است. دانشجویانی که در رشته های مرتبط با این حوزه تحصیل می کنند، می توانند امیدوار باشند که در بازه زمانی کوتاه پس از تحصیل خود به شغل مورد نظر دست پیدا خواهند کرد و به درآمد می رسند.

اتریش یکی از جذاب ترین کشورهای شمال اروپا برای تحصیل دانشجویان در سال های اخیر بوده است اما شرایط خاص پذیرش از دانشگاه های این کشور سبب شده است تا روز به روز از تعداد متقاضیان ایرانی تحصیل در این کشور کاسته شود. در حال حاضر نمی توان اتریش را به عنوان یکی از کشورهای پر مخاطب برای دریافت ویزای تحصیلی معرفی کرد و این مسئله ای است که روند دریافت وقت سفارت در این کشور را تسریع بخشیده است. رشته مهندسی شیمی در اتریش یکی از رشته های کلیدی برای تحصیل است و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در این رشته در کشور اتریش خواهند پرداخت.

  • شرایط ورود به دانشگاه های اتریش برای تحصیل در رشته مهندسی شیمی چیست؟
  • هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان در این کشور به جستجوی کار پس از تحصیل پرداخت؟
  • متوسط درآمد مهندسان شیمی در کشور اتریش چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در کشور اتریش

اتریش یکی از کشورهای مطرح اروپایی در زمینه تحصیل است و قدمت دانشگاه های این کشور در بسیاری از موارد به بیش از چند قرن می رسد و این خود دلیل روشنی بر اهمیت تحصیل در این کشور در طول تاریخ است. دانشگاه های اتریش در رده بندی های اعلام شده جایگاه بسیار مناسبی را به خود اختصاص داده اند و این موضوعی است که می تواند بر جذابیت تحصیل در این کشور بیافزاید.

برای تحصیل رشته مهندسی شیمی در کشور اتریش، دانشجویان باید زبان آلمانی را تا سطح B2 فراگیرند. البته که در برخی از دانشگاه های این کشور امکان تحصیل در این رشته به زبان انگلیسی نیز وجود دارد. باید در نظر داشت که یادگیری زبان آلمانی حتی برای دانشجویانی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی در اتریش را دارند نیز یک الزام است چرا که آن ها برای گذراندن زندگی در این کشور به مکالمات روزمره نیاز خواهند داشت و اتریشی ها تمایلی به انگلیسی صحبت کردن ندارند.

در اتریش دانشگاه های بسیاری برای تحصیل در رشته مهندسی شیمی وجود دارد که برخی از مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • دانشگاه اینسبورک که قدمتی بیش از 350 سال دارد.
  • دانشگاه علوم آموزش معلمان در اتریش که در شهر بادن واقع شده است.
  • دانشگاه گراتس که یکی از برترین دانشگاه های این کشور در رده بندی جهانی است.
  • دانشگاه وین با بیش از 650 سال قدمت در پرورش دانشجویان
  • دانشگاه فورارلبرگ که در شهر فلدریخت واقع شده است.

شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در کشور اتریش

هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در کشور اتریش

بسیاری بر این باور هستند که تحصیل در اتریش به صورت کاملا رایگان انجام می پذیرد و این یک باور غلط در این رابطه است. افرادی که در اتریش تحصیل می کنند، هزینه ای را به عنوان شهریه به دانشگاه پرداخت نمی کنند اما پرداخت هزینه ثبت نام در دانشگاه برای آن ها یک الزام است. از همین رو می توان گفت که تحصیل در رشته مهندسی شیمی در اتریش رایگان است اما دانشجویان برای ثبت نام در دانشگاه های این کشور به حدود 750€ تا 1400€ (یورو) در سال نیاز خواهند داشت.

به دلیل هزینه های کم تحصیل در کشور اتریش، دانشگاه های این کشور بورسیه های تحصیلی بسیار محدودی را ارائه می کنند و نمی توان شانس دریافت بورسیه از دانشگاه های این کشور را بالا دانست. از سوی دیگر دانشجویان باید به هزینه های زندگی خود در این کشور نیز توجه داشته باشند. متوسط هزینه زندگی دانشجویی در این کشور 950€ تا 1100€ (یورو) در ماه است.

با توجه به این که دانشجویان در کشور اتریش اجازه کار به صورت نیمه وقت را خواهند داشت، می توان گفت که تامین هزینه های زندگی در این کشور کار چندان دشواری نخواهد بود و این مسئله می تواند بر اهمیت تحصیل در کشور اتریش بیافزاید.

متوسط درآمد مهندسان شیمی در کشور اتریش

افرادی که اتریش را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، شانس بسیار مناسبی برای کاریابی پس از تحصیل در این کشور خواهند داشت و این فرصتی است که تنها در کشورهای پیشرفته جهان در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. فارغ التحصیلان رشته مهندسی شیمی در کشور اتریش از آنجا که رشته آن ها در جمع رشته های مورد نیاز قرار دارد، شانس بسیار خوبی برای رسیدن به شغل در این کشور خواهند داشت و این خود یک امتیاز اساسی به شمار می رود.

مهندسین شیمی در کشور اتریش از سطح درآمد مناسبی برخوردار هستند و باید به این نکته توجه داشت که این افراد حتی توان پرداخت هزینه های یک خانواده در این کشور را نیز در اختیار خواهند داشت. در نمودار زیر، متوسط درآمد مهندسان شیمی در کشور اتریش نشان داده شده است.

درآمد ماهانه یک مهندس شیمی در کشور اتریش

دسترسی به این درآمد در اتریش برای گذراندن زندگی بسیار مناسب است و افرادی که به این درآمد دسترسی دارند، کمترین دغدغه مالی در این رابطه را خواهند داشت. موضوع کار پس از تحصیل در اتریش نیز تمایل ورود به این کشور را به صورت قابل توجهی افزایش می دهد. با این حال باید به این نکته اشاره داشت که در حال حاضر شرایط پذیرش از دانشگاه های اتریش برای دانشجویان ایرانی بسیار دشوار شده است و نمی توان همچون گذشته به اخذ پذیرش نسبتا ساده از دانشگاه های این کشور امید داشت. در صورتی که به دنبال مهاجرت به برترین کشورهای جهان به منظور تحصیل هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *