ویزای تحصیلی

رشته مهندسی شیمی در اسکاتلند

رشته مهندسی شیمی در اسکاتلند

رشته مهندسی شیمی در اسکاتلند یکی از رشته های تحصیلی است که توجه بسیاری را با دانشگاه های معتبر به خود جلب کرده است. دانشگاه های اسکاتلند به طور کلی شباهت های بسیاری با دانشگاه های انگلستان دارند و به همین دلیل است که مخاطبان تحصیل در انگلستان، شرایط تحصیل در اسکاتلند را نیز مورد بررسی قرار می دهند. از طرف دیگر، به دلیل عضویت هر دو کشور در بریتانیای کبیر، شرایط زندگی در دو کشور نیز شباهت های بسیاری به یک دیگر دارد و این خود دلیلی برای جذابیت هرچه بیشتر اسکاتلند برای تحصیل در رشته های مختلف است.

هزینه تحصیل و زندگی در اسکاتلند به نسبت بسیاری از کشورهای جهان بسیار بالا ارزیابی می شود اما کیفیت تحصیل در این کشور و همچنین شرایط مناسب کار در اسکاتلند سبب شده است تا بسیاری سختی های اولیه تحصیل در این کشور را بپذیرند و در این مسیر گام بردارند. در چنین شرایطی توجه به رشته مهندسی شیمی به عنوان یکی از رشته های بسیار مهم در صنایع مختلف می تواند به اسکاتلند کمک کند تا شرایط بهتری را برای توسعه در اختیار داشته باشد و این مسیری است که این کشور نیز در آن گام برمی دارد.

به دلیل اهمیت بسیار زیادی که این رشته تحصیلی دارد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در رشته مهندسی شیمی در اسکاتلند پرداخته اند:

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در این کشور چیست؟
  • آیا هزینه تحصیل در اسکاتلند مانند انگلستان زیاد است؟
  • شرایط اقامت دانشجویان خارجی در کشور اسکاتلند پس از تحصیل چگونه است؟
  • متوسط درآمد مهندسین شیمی در این کشور چقدر است؟

شرایط تحصیل در رشته مهندسی شیمی در کشور اسکاتلند

افرادی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند، باید شرایط تحصیل در کشورهای مختلف جهان را مورد بررسی قرار دهند و سپس با توجه به شرایط خود و امکاناتی که در دسترس آن ها قرار دارد، اقدام به انتخاب مقصد نهایی خود کنند. از نظر علمی، کیفیت زندگی و شرایط کار، اسکاتلند یکی از کشورهای برتر جهان است و می توان آن را مقصد مناسبی برای مهاجرت معرفی کرد.

دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته مهندسی شیمی در این کشور را دارند، باید در مرحله اول یک مدرک معتبر زبان در اختیار داشته باشند. اسکاتلندی ها نیز با لهجه خاص خود به زبان انگلیسی صحبت می کنند و این زبان، تنها زبان برای تحصیل در دانشگاه های این کشور است. دانشجویانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، باید نمره 6.5 آیلتس را در اختیار داشته باشند به شرط آن که هیچ نمره ای از آزمون آن ها کمتر از 6 نباشد. البته آزمون تافل نیز برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی اسکاتلند قابل قبول است.

دانشجویانی که علاقه به تحصیل رشته مهندسی شیمی در اسکاتلند دارند، باید در نظر داشته باشند که رقابت برای دریافت پذیرش در این کشور بالا است و متقاضیان باید رزومه تحصیلی قدرتمندی را در اختیار داشته باشند. دانشجویانی که به تازگی مدرک تحصیلی خود در مقطع کارشناسی را دریافت کرده اند، نیازی به ارائه مقالات علمی نخواهند داشت اما در مقطع دکترا، پذیرش تنها با ارائه کتاب های علمی یا مقالات امکان پذیر می شود. دانشجویانی که پذیرش خود را از دانشگاه های معتبر دریافت کنند، شانس بالاتری برای دریافت ویزای تحصیلی اسکاتلند خواهند داشت.

شرایط تحصیل در رشته مهندسی شیمی در کشور اسکاتلند

هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در اسکاتلند

همان طور که در بخش های قبل اشاره کردیم، اسکاتلند یکی از مقاصد گرانقیمت در میان کشورهای اروپایی برای تحصیل است و دانشجویان باید پیش از اخذ پذیرش از دانشگاه، به این مسئله توجه ویژه داشته باشند. برای تحصیل در رشته مهندسی شیمی، دانشجویان سالیانه به بودجه ای در حدود 12800£ تا 18900£ (پوند) نیاز خواهند داشت. با توجه به شرایط موجود در کشور اسکاتلند، امکان دسترسی به بورسیه های تحصیلی مختلف در این کشور وجود دارد اما دریافت بورسیه تحصیلی کامل برای دانشجویان خارجی بسیار دشوار است.

علاوه بر هزینه های تحصیل در اسکاتلند، دانشجویان باید هزینه های روزانه زندگی خود در این کشور را نیز پرداخت کنند. به طور متوسط می توان گفت که دانشجویان برای گذران زندگی خود در اسکاتلند، سالیانه به حدود 17000£ تا 20000£ (پوند) در سال نیاز خواهند داشت و با توجه به این که امکان کار به صورت نیمه وقت در حین تحصیل در این کشور برای دانشجویان وجود دارد، دانشجویان می توانند بخش عمده ای از هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند و در این صورت دغدغه اساسی آن ها تامین هزینه های تحصیل در این کشور خواهد بود که باید از قبل برنامه ریزی لازم برای انجام آن انجام شود.

دلایل تحصیل رشته مهندسی شیمی در اسکاتلند

هر ساله دانشجویان بسیاری از سراسر جهان با دلایل گوناگونی تحصیل رشته مهندسی شیمی در اسکاتلند را برای آینده شغلی و تحصیلی خود انتخاب می کنند. تحصیل رشته مهندسی شیمی در اسکاتلند چیزهای زیادی برای ارائه به دانشجویان بین المللی از سراسر جهان دارد. بنابراین تحصیل این رشته تحصیلی در اسکاتلند بهترین گزینه برای دانشجویانی است که به دنبال ادامه تحصیل در اروپا هستند. یکی از اصلی ترین دلایل تحصیل رشته مهندسی شیمی در اسکاتلند وجود موسسات معتبر بین المللی در این کشور می باشد.

برای درک کلی از دلایل تحصیل رشته مهندسی شیمی در اسکاتلند به موارد زیر توجه فرمایید:

دلایل تحصیل رشته مهندسی شیمی در اسکاتلند

متوسط درآمد مهندسین شیمی در کشور اسکاتلند

صنایع مختلف شیمیایی در کشور اسکاتلند در حال فعالیت هستند و این مسئه می تواند شرایط زندگی در این کشور را برای مهندسان شیمی تغییر دهد. افرادی که در این رشته تحصیل کرده باشند، شانس بالایی برای کاریابی در این کشور پس از تحصیل خواهند داشت و می توانند به سرعت به کار در این کشور مشغول شوند.

شرایط کار در اسکاتلند نیز بسیار مناسب است و نیروی کار در این کشور از درآمد بسیار مناسبی برخوردار است. زمانی که یک مهندس شیمی با مدرک کارشناسی ارشد کار خود را در این کشور شروع کند، می تواند درآمدی بسیار بالاتر از استانداردهای زندگی در این کشور را به دست آورد. با این حال بسیاری از مهندسان در این کشور به دریافت مدرک کارشناسی اکتفا می کنند.

در نمودار زیر، متوسط درآمد مهندسین شیمی در کشور اسکاتلند نشان داده شده است:

درآمد ماهانه یک مهندس شیمی در کشور اسکاتلند

در چنین شرایطی است که می توان تاکید کرد که یک مهندس شیمی در کشور اسکاتلند، شرایط بسیار مناسبی برای زندگی خواهد داشت و می تواند به راحتی هزینه های زندگی خود و یک خانواده را نیز تامین کند. با همه این تفاسیر باید به این نکته اشاره کرد که تحصیل رشته مهندسی شیمی در اسکاتلند، مستلزم در اختیار داشتن ریز نمرات با کیفیت بسیار بالا است و به راحتی نمی توان به آن امید داشت. در صورت تمایل به تحصیل در برترین دانشگاه های جهان می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات متداول در خصوص رشته مهندسی شیمی در اسکاتلند

در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته مهندسی شیمی در اسکاتلند پاسخ دهیم. برخی از مهم ترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • آیا تحصیل رشته مهندسی شیمی در اسکاتلند انتخاب درستی برای اتباع کشورهای خارجی می باشد؟ تحصیل رشته مهندسی شیمی در اسکاتلند، به دلیل زیرساخت های آموزشی پیشرفته در این کشور بهترین گزینه برای دانشجویان بین المللی می باشد.
  • بهترین دانشگاه برای تحصیل رشته مهندسی شیمی در اسکاتلند کدام موسسه آموزشی می باشد؟ بهترین دانشگاه برای تحصیل رشته مهندسی شیمی در اسکاتلند موسسه آموزشی ادینبورگ می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *