ویزای تحصیلی

رشته مهندسی شیمی در اندونزی

رشته مهندسی شیمی در اندونزی

تحصیل رشته مهندسی شیمی در اندونزی می تواند فرصت مناسبی برای رسیدن به کار باشد چراکه آسیای شرقی در زمینه های مختلف در حال پیشرفت است. مهندسی شیمی یکی از رشته هایی است که در صنایع مختلف می تواند کاربرد داشته باشد و کشورهای زیادی در جهان وجود دارند که در تلاشند تا بهترین شرایط را برای صنایع خود ایجاد کنند تا از این طریق سرمایه خود را افزایش دهند. یک مهندس شیمی می توانند در صنایع دارویی، غذایی، پتروشیمی و غیره فعالیت داشته باشد و دسترسی به چنین بازار گسترده ای، می تواند برای کاریابی سریع پس از تحصیل بسیار حائز اهمیت باشد.

اندونزی یکی از کشورهای آسیای شرقی است که فاصله زیادی از قدرتمند ترین کشورهای این منطقه دارد اما آموزش در این کشور می تواند مسیر نزدیک تر شدن به آن ها را هموار سازد. در حال حاضر رشته مهندسی شیمی در این کشور در دسته رشته های دارای رتبه جهان قرار ندارد اما می توان انتظار داشت که برنامه ریزی های صورت گرفته در سایر رشته های تحصیلی، باعث تقویت علوم شیمی در دانشگاه های این کشور نیز گردد. دانشجویانی که در اندونزی تحصیل می کنند، معمولا خاک این کشور را پس از تحصیل به منظور رسیدن به شرایط برتر زندگی ترک می کنند. با این حال، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله تلاش می کنند تا شرایط تحصیل در رشته مهندسی شیمی در این کشور را مورد بررسی قرار دهند.

  • شرایط تحصیل دانشجویان خارجی در رشته مهندسی شیمی در این کشور چیست؟
  • هزینه تحصیل در اندونزی مقرون به صرفه است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در این کشور اقامت به دست آورد؟
  • متوسط درآمد یک مهندس شیمی در این کشور چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در اندونزی

اندونزی یکی از کشورهای پرجمعیت در جهان است و به همین منظور می توان دانشگاه های فراوانی را در این کشور یافت. دانشجویانی که اندونزی را برای مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، گزینه های بیشماری را پیش روی خود می بینند. با این حال آنچه به شدت حائز اهمیت است، جایگاه علمی دانشگاه های این کشور در رده بندی های جهانی است. متاسفانه جایگاه دانشگاه های این کشور در طول سال های اخیر تغییر چندانی نداشته است و این مسئله می تواند کمی انتخاب اندونزی به عنوان مقصد نهایی را دچار ابهام کند.

دانشجویانی که قصد تحصیل در اندونزی را دارند باید به این مسئله توجه داشته باشند که در اندونزی 700 زبان زنده وجود دارد و این مسئله می تواند شرایط تحصیل در این کشور را تحت تاثیر قرار دهد. البته در بسیاری از دانشگاه های این کشور می توان به زبان انگلیسی نیز به ادامه تحصیل پرداخت. اگرچه این موضوع می تواند گزینه های تحصیل در این کشور را به حداقل برساند اما بیش از 35 دانشگاه برای تحصیل در رشته شیمی در کشور اندونزی وجود دارد.

شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در اندونزی

هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در اندونزی

هزینه تحصیل در اندونزی چندان مقرون به صرفه نیست. افرادی که اندونزی را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می‌کنند باید در نظر داشته باشند که هزینه تحصیلی آنها به صورت ترم به ترم دریافت می شود. هزینه تحصیل در اندونزی به طور متوسط در حدود 3100$ تا 6000$ (دلار) در سال است.

با توجه به شرایط موجود در کشور اندونزی نمی توان انتظار داشت که دانشجویان بتوانند به راحتی به بورسیه تحصیلی دسترسی داشته باشد در چنین شرایطی آنها باید هزینه های تحصیل خود را به طور کامل به دانشگاه پرداخت کنند.

علاوه بر هزینه های تحصیل در کشور اندونزی دانشجویان باید به هزینه زندگی خود در این کشور نیز توجه داشته باشند. هزینه زندگی در کشور اندونزی بر خلاف باورهای عمومی کم نیست و دانشجویان باید ماهانه بین 600$ تا 1000$ (دلار) را برای تامین مخارج خود در نظر بگیرند. همین دلیل نمی‌توان اندونزی را یکی از کشورهای مقرون به صرفه برای زندگی دانست. در حال حاضر دانشجویان اجازه کار دانشجویی به صورت نیمه وقت در این کشور را ندارند و باید تمام هزینه‌های زندگی خود را از طریق پس انداز ای که از قبل در دسترس داشته اند بپردازند.

متوسط درآمد مهندسان شیمی در کشور اندونزی

اگرچه دانشجویان در کشور اندونزی اجازه کار حین تحصیل را ندارند اما شرایط کار پس از تحصیل در اندونزی به خوبی برای دانشجویان خارجی فراهم شده است. این یک فرصت مناسب برای علاقه مندان به زندگی در این کشور است تا بتوانند با سرعت به اقامت دائم آن دست پیدا کنند. مهندسان شیمی در کشور اندونزی شانس بالایی برای کاریابی خواهند داشت چرا که صنایع این کشور در حال پیشرفت است و بدون تردید به مهندسان شیمی برای پیشرفت در تمامی صنایع نیازها خواهد داشت.

مهندسان شیمی در کشور اندونزی از درآمد نسبتا خوبی برخوردار هستند اگرچه همکاران آنها آنها به کشورهای پیشرفته حتی در شرق آسیا امکان دسترسی به درآمد بالاتر را خواهند داشت اما با توجه به اینکه هزینه زندگی در این کشور کمتر از کشورهایی مانند ژاپن، کره جنوبی یا چین است می توان گفت گفت که درآمد این برای تامین هزینه های زندگی کافی است. به منظور آگاهی بیشتر این مسئله در نمودار زیر می توانید حقوق ماهیانه یک مهندس شیمی در کشور اندونزی را مشاهده کنید.

درآمد ماهانه یک مهندس شیمی در کشور اندونزی

واحد پول اندونزی چندان قدرت بنده نیست و این مسئله را می توان از متوسط درآمد مهندسان شیمی در این کشور دریافت. به همین دلیل است که نمی توان زیرا مقصد مناسبی تحصیل در خارج از کشور معرفی کرد. در صورتی که که به دنبال یافتن راهی جهت مهاجرت به کشورهای ارزان قیمت جهان هستید می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشیم

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *